Mooie Vrachtschepen
Re: Mooie Vrachtschepen
TERO nog opgevaren (Zuid Amerika dienst) als lampenist.
That were the days
Cor
Lampenist? Ik dacht dat dat een al lang uitgestorven soort zeeman was.
That were the days
Cor
Lampenist? Ik dacht dat dat een al lang uitgestorven soort zeeman was.
(voorheen deventer05)
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Mooie Vrachtschepen
Een lampenist hadden wij niet aan boord, als ass.massienissie moesten wij de mast in
omdat de elec dat te gevaarlijk vond
omdat de elec dat te gevaarlijk vond
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Mooie Vrachtschepen
OP vrachtschepen was de lampenist er ook voor om de ruimverlichting op te hangen en in orde te houden, overal snoeren over het dek met het plaatsen van containers ging dat nog wel eens mis., ik heb in 1972 nog op de moerdijk gevaren daar was de lampenist ook al weg bezuinigd ,maar de kabelgast en de baas timmerman waren er nog wel. Ook een aantal Spaanse matrozennaakten mooie lange reizen naar de Westkust USA maar na de laatste ging het schip naar een Portugese eigenaar. Slechte jaren voor het personeel ,ik ben na mijn leerlingen tijd maar op tankers gaan varen.
Hans
Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan
Re: Mooie Vrachtschepen
De Farsistan 1959
IDNo: 5112767 Year: 1959
Name: FARSISTAN Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 13000
Country of build: GBR Builder: Readhead Location of yard: South Shields
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
75 STRATHADDIE - 78 SOPHOCLES - 81 MALDIVE PRIDE
BU Visakhapatnam 9.10.83
IDNo: 5112767 Year: 1959
Name: FARSISTAN Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 13000
Country of build: GBR Builder: Readhead Location of yard: South Shields
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
75 STRATHADDIE - 78 SOPHOCLES - 81 MALDIVE PRIDE
BU Visakhapatnam 9.10.83
Re: Mooie Vrachtschepen
Dit waren mooie scheepjes. Als ik me niet vergis waren ze in Polen gebouwd, Het lukt me echter niet om de pagina van Histarmar, http://www.histarmar.com.ar/MarinaMerca ... ndiota.htm, waarop meer gegevens staan, open te krijgen. De schepen voeren voor de Braziliaanse maatschappij Lloyd Brasileiro.
De foto van de Cabo de Santa Marta: komt uit site:
https://www.google.com.br/imgres?imgurl ... OmmibYyWSM
De Cabo de São Roque is het een jaar jongere zusterschip:
De foto van de Cabo de Santa Marta: komt uit site:
https://www.google.com.br/imgres?imgurl ... OmmibYyWSM
De Cabo de São Roque is het een jaar jongere zusterschip:
Re: Mooie Vrachtschepen
Dat klopt. Bij A.Warskiego Szczecinska in Stettin.Als ik me niet vergis waren ze in Polen gebouwd
Re: Mooie Vrachtschepen
Ferndale (1924-1932)
IDNo: 1151999 Year: 1924
Name: FERNDALE Type: Cargo ship (ref) Flag: AUS DWT: 12800
Country of build: AUSBuilder: Cockatoo Island DY Location of yard: Sydney, NSW
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2Q-16
wrecked 36.55N/3.55E 16.6.32 [Brisbane-Hull, wool, frozen meat, general]
IDNo: 1151999 Year: 1924
Name: FERNDALE Type: Cargo ship (ref) Flag: AUS DWT: 12800
Country of build: AUSBuilder: Cockatoo Island DY Location of yard: Sydney, NSW
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2Q-16
wrecked 36.55N/3.55E 16.6.32 [Brisbane-Hull, wool, frozen meat, general]
Re: Mooie Vrachtschepen
In Nederland gebouwd Braziliaans vrachtschip Inconfidente.
Foto's en gegevens van: http://www.histarmar.com.ar/MarinaMerca ... idente.htm
Stukgoed en gekoelde lading
Boele’s Scheepswerven & Machinefabriek B. V.
Bolnes, NL
Bemanning: 40
TRG: 2.933 TRN: 1.694 DWT: 4.685 DV: 1.900
Eslora: 102,53 Manga: 14,48 Puntal: 6,52 Calado: 6,25
Ruimen: 5 E. P: 4 TEUs: 0
Carga granel: 194.633 p³ Carga general: 176.939 p³ Gekoelde lading: 20.861 p³
Tanques: 0 Carga líquida: 0 p³
Equipos de cubierta (Cantidad x toneladas):
Capacidad combustible: 197 m³ Consumo diario: 7
Twee motoren diesel Stork; 7 cilinders (13 ¾ x 23 5/8); Gebroeders Stork & Co. N. V., Hengelo, Ketels:
2.000 bHP. Schroeven: 2 Snelheid: 11,0 knoop
1937. December. Gebouwd voor de Braziliaanse deelstaatsregering van Río Grande do Sul, Porto Alegre. Gedoopt als INCONFIDENTE.
1938. Overgedragen aan de Companhia de Navegação Lloyd Brasileiro (Patrimonio Nacional), Río de Janeiro. - INCONFIDENTE. (Brasil)
1969. Verkocht aan José Salguero, Río de Janeiro. – INCONFIDENTE. (Brasil)
1986. Buiten dienst gesteld
Foto's en gegevens van: http://www.histarmar.com.ar/MarinaMerca ... idente.htm
Stukgoed en gekoelde lading
Boele’s Scheepswerven & Machinefabriek B. V.
Bolnes, NL
Bemanning: 40
TRG: 2.933 TRN: 1.694 DWT: 4.685 DV: 1.900
Eslora: 102,53 Manga: 14,48 Puntal: 6,52 Calado: 6,25
Ruimen: 5 E. P: 4 TEUs: 0
Carga granel: 194.633 p³ Carga general: 176.939 p³ Gekoelde lading: 20.861 p³
Tanques: 0 Carga líquida: 0 p³
Equipos de cubierta (Cantidad x toneladas):
Capacidad combustible: 197 m³ Consumo diario: 7
Twee motoren diesel Stork; 7 cilinders (13 ¾ x 23 5/8); Gebroeders Stork & Co. N. V., Hengelo, Ketels:
2.000 bHP. Schroeven: 2 Snelheid: 11,0 knoop
1937. December. Gebouwd voor de Braziliaanse deelstaatsregering van Río Grande do Sul, Porto Alegre. Gedoopt als INCONFIDENTE.
1938. Overgedragen aan de Companhia de Navegação Lloyd Brasileiro (Patrimonio Nacional), Río de Janeiro. - INCONFIDENTE. (Brasil)
1969. Verkocht aan José Salguero, Río de Janeiro. – INCONFIDENTE. (Brasil)
1986. Buiten dienst gesteld