Nautische Evenementen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Bob R.I.P. »

Het waren meer dan 200 akkerschuiten/tuindersvletten die deelnamen aan de grote vletten optocht. Dus een record. Er waren een heel stel uit Wervershoofd en omstreken gekomen.
Helaas is de parade op zaterdagavond door het weer mislukt. Slechts een klein aantal bootjes deden hier aan mee.
De grote parade in de middag heb ik gemist daar ik moest werken in de veiling.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

john 1001

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door john 1001 »

Tewaterlating van de Marietje Marsilla bij Barkmeijer Shipyards Stroobos

Afbeelding

Afbeelding

Gr John
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Bob R.I.P. »

Eind juli is er een nautisch evenement in Schiedam. Ik dacht dat het thema beroepsvaart is.
Er is toch wel een Schiedammer hier met meer info?

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Jan Sprong »

hallo Bob,

Als oud Schiedammer ben ik even wezen zoeken voor je en als je kijkt op www.scyedamvaert.nl kom je achter het programma in de laatste week van juli.

Veel plezier,

Jan
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Jan,

Ik was vergeten me te abonneren op deze topic. Pas vandaag zag ik je reactie, toen ik hetzelfde wat jij schreef wilde schrijven.
Een indrukwekkend programma.
Meer info over evenementen op www.lvbhb.nl/joomla/index
LVBHB = Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Vaartuig

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Frans de Lijster »

Zaterdag 10 juli tijdens de Warnemünder Woche:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Drachenbootracen

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Wim van der Moolen »

Havenfestival IJmuiden en PreSail IJmuiden worden samen één groot spektakel!

14,15 augustus en 18 augustus 2010 3 dagen, 2 evenementen, 1 spektakel in laatste week van de zomervakantie!

In augustus vindt het nationale evenement Sail Amsterdam plaats. Voorafgaand aan dit evenement vindt PreSail IJmuiden plaats op woensdag 18 augustus. Dit is de reden dat het Havenfestival IJmuiden dit jaar twee weken eerder plaats vindt dan gebruikelijk.Al snel kwamen beide stichtingen, Sail IJmuiden en Havenfestival IJmuiden, tot de conclusie dat het een enorme meerwaarde geeft als beide evenementen aan elkaar gekoppeld worden.
Op zaterdag 14 en zondag 15 augustus 2010 wordt de Vissershaven omgetoverd tot één groot festivalterrein. PreSail IJmuiden op woensdag 18 augustus zal de opmaat zijn naar de Parade op het Noordzeekanaal op donderdag 19 augustus.
Tijdens het Havenfestival zullen al diverse schepen in de Vissershaven van IJmuiden afgemeerd liggen. Vervolgens blijft het hoofdpodium en Spiegeltent gewoon staan zodat deze tijdens PreSAIL IJmuiden op woensdag 18 augustus gebruikt kunnen worden voor een feestelijk programma.
In aanloop naar SAIL 2010 wordt de North Sea Tall Ships Regatta gehouden vanaf Hartlepool (Engeland) met IJmuiden als finishplaats. Woensdag 18 augustus zullen de vele schepen binnen lopen en afmeren in de havens van IJmuiden.
havenfestival 2.jpg
havenfestival 2.jpg (34.7 KiB) 1644 keer bekeken
Zie verder de website: http://www.havenfestivalijmuiden.nl/Cus ... NFESTIVAL/

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Tewaterlating "FLINTER ARTIC" bouwnummer : 398 , a.s zaterdag 18 Sept bij de werf Ferus Smit te Westerbroek, tijd 11.00 uur.

Gr Bert.
john 1001

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door john 1001 »

Zaterdag 18-09-2010 werd om 11:00 de Flinter Arctic bij Ferus Smit Westerbroek tewatergelaten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr John
Bert (R.I.P.)

Re: Tewaterlatingen en andere Nautische Evenementen

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding


Tewaterlating "EBROBORG" bouwnummer: 841, op donderdag 23 September '10 aan de werf Kon Niestern Sander te Delfzijl, tijd 12.00 uur.

Gr Bert.


Plaats reactie