Mooie Coastertjes

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gerard

//

Bericht door Gerard » 11 feb 2006 11:53

Ahoy Bram, Albert, Roy, Gert Jan: Bedankt voor de uitleg. Heb het begrepen, ik dacht eerst dat het een bepaalde functie had, maar dat deel is dus het ,,normale" deel en de rest is ,,extra" (de ,,raised" decks) zogezegd. En zoals Albert het uitlegt heeft het ook te maken met de balans van het schip tijdens de vaart, ,,koplastig" dus: Overmatig paaltjes pikken. Vr.gr. Gerard.
Laatst gewijzigd door Gerard op 11 feb 2006 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 11 feb 2006 11:54

:D hoi Gert-Jan ik moest ook weer nagaan denken maar zoals Roy al zegt heeft Bert de Boer-Compass er een duidelike uitleg over geschreven zal ik toch ook weer me geheugen op moeten frissen.
Groets Bram :D

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3048
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass » 11 feb 2006 16:04

Beetje mosterd voor na de maaltijd

Afbeelding

Groeten,
Bert de Boer

Bram

Bericht door Bram » 11 feb 2006 16:29

:D Hoi Bert je wordt bedankt,dit spreekt toch even meer aan dan een heel verhaal over de 499,99 Brt ,ik heb me toen nog is in Hoogezand door een werf baas laten vertellen,dat de Brt tonage berekening zover ging dat het op een gegeven ogenblik nog uitmaakte of er bepaalde deuren naar binnen of naar buiten open gingen,maar of het waar is weet ik niet.
Groets Bram :D

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3048
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass » 11 feb 2006 16:48

Hallo Bram,

Dat is goed mogelijk.
Ik weet nog dat er op de "Tycha" geen deur in de douche mocht zitten ivm die ongijn. Deur stond al wel klaar voor montagen ná de proefvaart.
Op de "Arrow" mochten er geen deuren op de uitgang van de accomodatiegangen naar het achterdek.

Groeten,
Bert de Boer

Henk Meurs

Bericht door Henk Meurs » 19 feb 2006 21:38

Afbeelding

Henk Meurs

Bericht door Henk Meurs » 19 feb 2006 21:39

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13815
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R » 26 feb 2006 23:28

SKYLARK.
Afbeelding
[A.Jürgens.]
Afbeelding

Gebruikersavatar
willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet » 27 feb 2006 13:31

Hallo Henk
Hier nog iets over het scheepje.

Naam schip Eigenaar

1. 1935 JOLA L. Schothorst, Zuidbroek
2. 1950 Jan Kreumer J. W. Kreumer, Vlaardingen
3. 1962 Anka Denemarken
4. 1972 Sundeved Denemarken
5. 1980 Arctid Trader Denemarken
6. 1980 1983 Arlo Denemarken

ALGEMENE GEGEVENS
Bouwjaar: 1937 Roepnaam PFED

Motor Deutz 20Vermogen 195 pk Snelheid 8,5 kn

Bouwnummer werf:
1 van Scheepswerf Gebr. Niestern & Co, Delfzijl
BRT 267
NRT 131
DW 330
Lengte 3683 cm
Breedte 688 cm
Diepte 255 cm

Bijzonderheden: WW2 gevaren in geallieerde dienst.

Deelgenomen aan Operatie Neptune. Ondersteuning Invasie Normandie 1944.

1945 terug naar de eigenaar.

13 september 1983 beschadigd door stranding en naar Graasten gesleept.

1984 naar Skibvaert Toft, Graasten, voor de sloop.
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

Henk Meurs

Jola

Bericht door Henk Meurs » 27 feb 2006 16:38

Beste Willem,

het scheepje heeft een mooie staat van dienst gehad

Groetjes henk meurs

Gebruikersavatar
willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet » 27 feb 2006 16:41

Hallo Henk
Ja ze staat ook op mijn website onder Kustvaart 40 - 45.
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

Henk Meurs

Bericht door Henk Meurs » 27 feb 2006 16:50

]Afbeelding

Pluijm

Bericht door Pluijm » 06 mar 2006 18:10

Jammer, dat de meeste mooie kustertjes in dit topic inmiddels als conserveblikje ook alweer aan een volgend leven en nog een volgend enz. zijn begonnen. Deze is echter nog springlevend en wordt door de liefdevolle verzorging van de mensen van de Maritieme Buitenhaven in Rotterdam en de SPONSOREN, mag best wel eens met hoofdletters, in oude luister hersteld.
Afbeelding
groeten
Jan van der Pluijm

Henk Meurs

Meeuw

Bericht door Henk Meurs » 07 mar 2006 12:03

Afbeelding

Henk Meurs

Aaltje

Bericht door Henk Meurs » 07 mar 2006 12:06

Afbeelding

Henk Meurs

Duurswold

Bericht door Henk Meurs » 07 mar 2006 12:08

Afbeelding

Plaats reactie