Scheepskoks

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hoi Eric,

ik ben niet zo vaak in Portugal geweest, maar heb in 1972 met de "Nieuw Amsterdam" in Lissabon een week in dok gelegen, we konden wel aan boord eten maar gingen liever 's avonds stappen'.
Als eerste gingen we eten in een restaurant op een heuvel tegenover het dok "bief Henri de 8ste" als ik aan terug denk loopt het water nog in mijn mond. Dus met het eten in Portugal heb ik niet zo'n slechte ervaring.

Groetjes Jos2
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Há die Jos2,
Dat was in mijn bouwjaar, en sindsdien gebruiken ze nog biefstukken uit dezelfde voorraad......
Nee, alle gekheid op een stokje, in de steden kan je wel vaak fatsoenlijk eten, maar dikke sappige biefstukken heb ik nog maar in 2 restaurants gezien, waar dan ook de eigenaar of chefkok een buitenlands verleden heeft.
Wat erg jammer is, is dat je hier zo winig buitenlandse restaurants hebt.
Naast de Chinees en de Pizzaria heb je verder alleen nog de McDonalds.
In Lissabon zitten er wel enkele buitenlandse restaurants, maar ook niet veel.
Toen ik het met een vriend uit Lissabon had over mijn culinaire hogtepunt aldaar, vorige maand, namelijk een broodje shoarma, wist hij meteen dat die in Saldanha zit. Ofwel, dat is de enigste in heel Lissabon die shoarma heeft.
Verder schijnt er een goede Indier te zitten.
Ben vorige week met de NL'se vereniging een zeiltochtje gaan maken op de Taag (goed voor de contacten) en nadien zijn we met 24 man gaan eten in één van de restaurantjes onder de brug. (vroeger pakhuizen, nu een zeer populair uitgaansgebied). Had daar eindelijk weer eens een biefstuk met pepersaus zoals die moest zijn.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
jurrie

Bericht door jurrie »

de braziliaantjes hier zijn ook helemaal gek van bacalou... is zo´n beetje het duurste vreten hier.... ik vraag mij wel af waarom want ik vind er geen fuck aan .....maar das persoonlijk en wordt meestal niet begrepen hier..... toen ik nog in santos woonde kon je op die hele vismarkt daar bij de haven geen verse kabeljouw krijgen , laat staan dat er ook maar een braziliaan wat van snapte als je zei dat je dat ook heel goed kon eten. op een gegeven moment kwam ik bij een een straat visboer langs en ik versteende gelijk... mijn vrouw zei´´ wat is er? en ik stamelen bacalou frescinho... zei geloofde dat natuurlijk weer eens niet,want braziliaansen zijn net nederlandsen en hoe kan hun kerel nou eens gelijk hebben he.... dus gevraagd en dit kereltje had het dus wel bij het rechte eind .... gelijk alles even laten fileren en ingevroren..... dat was dus voor het eerst dat mijn wijf kabeljouw at en geen stokvis..... ondertussen weten nouw al de nodigen hier, dat je ook bacalou frescinho kunt eten en dat het bere lekker is.... maar je moet het wel met een lampje zoeken.


gr jurrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jos2,
eten in een restaurant op een heuvel
Weet je nog welke heuvel? :)
Lisboa is een prachtige stad, maar wel met 7 heuvels. :wink:
Daar kwamen wij vorig jaar weer achter, want het vervelende is dat als je op de verkeerde heuvel zit, je de volgende heuvel weer op moet klauteren. :(
All the best
Jos
Sijmpie

Bericht door Sijmpie »

hallo

hartelijkdank chef's voor de twee amarican hash recepten

mijn dank is groot en ga ze zeker uitproberen
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo manne,

Boston Baked Beans, daar konden ze Kees voor wakker make! :D
En 's ochens bij het ontbijt gedroogde pruime. :wink:
Beter een pruim in de hand, dan de luch van tien. :D
DE BALLLLUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Sijmpie

Bericht door Sijmpie »

kees helemaal mee eens dat staat in de maag maar nu eerst een blinde nemen

gegroet sijmpie
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Jos,

het is inmiddels bijna 35 jaar geleden, en een groot deel van de harde schijf is gewist. Ik weet alleen nog dat we met een bootje gingen.

Afbeelding

Leuk te weten dat Lissabon gebouwd is op zeven heuvels, dat is Nijmegen namelijk ook, gbouwd op de stuwwallen van de laatste ijstijd. De Romijnen maakten er al dankbaar gebruik van door hun nederzettingen op de heuvelrug te bouwen met een onbeperkt uitzicht naar het noorden en westen.

Groetjes Jos2
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
richard

waar slaat dit op

Bericht door richard »

hoi dit had ik in mijn mailbox, ik kan die vent helemaal niet heb nog nooit met hem gemaild en dan krijg je zo een bericht.
weet niet eens waar dit over gaat.
hier even een copy van de mail van dragaa.
heeft zeker inb mijn mail gelezen dat ik hwtk geweest ben.


Let op! Het antwoord adres voor deze mail is het email adres van "dragaa".

Het volgende bericht is naar je verzonden:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hoezo je vaart zeker zelf voor zon ku...clubie ut delfziel van die zuinegers en dan hwk ja dat benne ge gauw op zon potje met een man of 8.

kan veel hebben maar ga niet gelijk beledigen.

groet richard
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Richard,
Dit kan inderdaad niet door de beugel.
Heb deze gebruiker, die zo te zien teveel gebruikt heeft, verwijderd.
All the best
Jos


Plaats reactie