Verhalen van boven EN onderwater.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
frans 1

Bericht door frans 1 »

Ton ,
Volgens mij kan het gewoon niet beter.
Ik hou van je.

klaas mulder (RIP)

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Ton, prachtig!! :) :)
groet, klaas
Ton van der Sluijs

ANEKDOTE .....BABBELS

Bericht door Ton van der Sluijs »

Logboekdatum 2-8-1997
We zaten es op zee.... we hadden een duiker mee, die Hans en ik wegens zijn sterke verhalen "De Fabeltjeskrant" noemden. Elke keer weer grote verhalen en niet stil te krijgen totdat....De ZEE hem de mond snoerde. Het was een beetje "knobbelig"buiten, een golfje van rond de meter en we hadden hem dwarzees, oh yes!! Fabel zat eerst onspannen onderuit en zijn cementmolen stond niet stil.... hij ging op een gegeven moment kaarsrecht zitten en hield (eindelijk) zijn klep.... Zijn gelaat werd eerst rood (interessant!) en daarna vaalbleek.... Hans en ik keken elkaar aan en knipoogden wat. "Wat ben je stil R...? " "NIETS AAN DE HAND" zei hij... "maar, maar, vertel nog es wat R...?" "Nee nee, LAAT me maar" Hans zei tegen hem"R...? ben je zeeziek?"met een grijns op Hans'tronie... Toen volgden er nog meer knipogen en begon ik over erwtensoep, van die hele dikke vette Groningse erwtensoep, die mijn moeder altijd maakte, met van die vette, varkenspoten...... GENOEG!!!! De fabel hing met zijn hoofd buitenboord en heeft de vissen gevoerd alsof ze dagen niet gegeten hadden, is daana op dek gaan slapen en kwam pas na uren overeind, toen we al een kwartier tussen de pieren zaten. (Vermeld zij nog, dat we tijdens zijn "rustsessie" twee blikken Erwtensoep open hebben gemaakt :twisted:
Hij is daarna nooit meer met ons meegegaan, geloof ik........
Ton van der Sluijs

POPPETJE GEZIEN? KASTJE DICHT...

Bericht door Ton van der Sluijs »

Niet in logboek; zo uit het blote koppie.
Hans en ik zaten es op zee, toen er vier duiven op de voorpunt landden. Het was een goed 15 mijl uit en ik denk dat ze verdwaald waren; in ieder geval bleven ze zitten.... na een paar minuten waren ze het spatwater van de boeg zat en gingen onderdeks zitten, en omdat wij door de boot heen liepen verdwenen ze helemaal in de punt... Afijn, Hans en ik leggen de boot af in de Seaport , klapten het zeil erover en gingen naar huis...... Hans zit twee uur later aan een bord eten thuis en dacht in ene an die duiven onderdeks..... Nee. het zat hem niet lekker en is na het eten meteen naar IJmuiden teruggereden en heeft ze van een wisse honger dood gered
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Duikersverhaaaal'n.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo die Ton,

Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet?? :wink: :wink:

Duiker noemt collega " Fabeltjeskrant" :wink: :roll: :D :lol:

Jij weet met je referentie naar je dagboek er een echte draai van " Authenticiteit" aan te geven Ton, maar duikers staan bekend voor hun vakkennis op het gebied van "mooie verhalen". Ik heb me laten vertellen dat dit een gevolg is van die geconcentreerde zuurstof die ze innemen, en daardoor een op verhoogde frequentie draaien van de nog overgebleven verstandsdeeltjes. :wink: :roll:
Maar nou een kollega " Fabeltjeskrant" noemen da's toch wel erg sterk! :wink:
Ik heb begin deze zomer nog een heel pikheetje met duikers gewerkt, extended compressie duiken en op 100 mtr diep, waar ze zo met van die lekkere hoge stemmetjes gaan praten door dat lachgas wat ze dan innemen( ja ja ik weet het helium!) maar zelfs op 100 mtr diep vertellen ze nog sterke verhalen nota bene :wink: :roll:

Maar je hebt een behoorlijke fanbasis opgebouwd en ikzelf ben d'r zeker eentje van, man als ik zo kon lullen als jij, dan ging ik naar Las Vegas!! het lijkt wel of je met ouwe Hendrik hebt gevaren:wink: :roll: en startte daar m'n eigen show! :wink: :roll:

Keep'm coming!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hahahaha mogge Harry :D :D
Las Vegas???? Nova Scotia is toch al genoeg? :shock: :wink:
Onze Fabel stapte es bij ons aan boord met het verhaal dat ie "het ovrig weekend in zijn borst was geschoten; ik vroeg hem hoe die zo snel weer op de been was :wink: :wink: "ik ben heel gzond"zei hij .... ik vroeg hem naar een litteken......."was ook zo snel genezen dat je het niet meer zag :roll: :roll: :roll: :roll: " en zo ging het elke trip dat ie mee ging.
frans 1

Bericht door frans 1 »

Ton,
Ik was wat aan bladeren in oude bladen,
En ik zag dit,
Heb je, je al aangemeld.
Het is wel een oude hoor.
uit 1889
Afbeelding
Maar naar deze, daar zou je wel naar moeten duiken denk ik.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Fabeltjeskrant

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Ton,

DAT klinkt als een "echte Duiker" met een Hoofdletter :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy Harry..... het kan nog gekker. :shock: :shock: Ik ken iemand met een bootsmansfluitje..... om de paar jaar komt dat op tafel..... bij nieuwbakken duikers en dan wordt er verteld dat ie dat pas heeft opgedoken op een wrak.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy Frans; voorwaarden zijn wel: goede kolen, goed eten en een goed salaris 8)


Plaats reactie