Smit & Co
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14385
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Smit & Co
Dat duurde zeker wel even vooor dat " kokerzaadhout" op de hard-drive was ingebrand Adri??.....van die navigatiefout geloof ik geen barst??.....dit is vast een bakkie wat met " pompen of verzuipen" heeft te maaaak'n!wat een kokerzaadhout was etc. ....en " navigatiefout"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Smit & Co
Zie nu pas dat er 2 idioten onder het schip zaten tijdens de stapelloop. Als de arbeidsinspectie dat had gezien ... Of zouden ze de klemmende klink hebben moeten losslaan?
Adri
Re: Smit & Co
Er gebeurt niets hoor dat schip loopt achterwaarts weg(hopen ze). Die met die handspaak wipt de boeg nog wat op
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Smit & Co
Betreffende die "Maas" die is afgezonken terwijl ze gemeerd voor de kant lag tijdens repareren. Dit kun je concluderen uit het feit dat de zuigbuis voor zover aanwezig aan dek ligt en het service frame en het voorste gedeelte in de steigers staat. Pijp zit in ieder geval niet voorgaats. Eea is niet zo heel goed zichtbaar maar de bergers zullen geen enkel nut hebben gehad van het in de steigers zetten van wat dan ook. Misschien was DC wel bezig met ombouwen van pomp op de kop naar UWP. Ik heb hier een artikel van de nieuwbouw van de "Maas", zal ik plaatsen in het hopper topic.
De navigatiefout verwijst naar de uiteindelijke ondergang nabij Macau van de "Maas" ongeveer ten tijde van CLK vliegveld werken in HK, 1993. Hierbij voer het schip volgeladen over een ondiepte die niet in de kaart stond en kapseisde en zonk binnen enkele minuten met verlies van levens van opvarenden. Zie ook https://www.tijd.be/algemeen/algemeen/z ... 135686.htm (moet je helaas inloggen)
De navigatiefout verwijst naar de uiteindelijke ondergang nabij Macau van de "Maas" ongeveer ten tijde van CLK vliegveld werken in HK, 1993. Hierbij voer het schip volgeladen over een ondiepte die niet in de kaart stond en kapseisde en zonk binnen enkele minuten met verlies van levens van opvarenden. Zie ook https://www.tijd.be/algemeen/algemeen/z ... 135686.htm (moet je helaas inloggen)
"Beauty is in the eye of the beholder"
Re: Smit & Co
Na enig nadenken snap ik nu de afkorting UWP, maar DC kan ik nog steeds niet thuisbrengen.
Adri
Adri
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Smit & Co
DC=DeCloedt, maar dat klopt niet zag ik in het nieuwbouwartikel.
Opdrachtgever was Societé General de Dragages, de D in de pijp bracht me op het verkeerde been.
Nou ja, uiteindelijk is het allemaal onder de paraplu van DeMe terechtgekomen.
Opdrachtgever was Societé General de Dragages, de D in de pijp bracht me op het verkeerde been.
Nou ja, uiteindelijk is het allemaal onder de paraplu van DeMe terechtgekomen.
"Beauty is in the eye of the beholder"
Re: Smit & Co
gr.Bas
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Smit & Co
De Zwarte Zee met sleep binnenlopend Le Havre in 1938
Re: Smit & Co
Zie voorgaande afbeelding.
De sleep is het door brand verwoeste Franse mailschip LAFAYETTE
De sleep is het door brand verwoeste Franse mailschip LAFAYETTE
Grtn @Allen
Re: Smit & Co
gr.Bas