Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ja Ad.inderdaad leuk dit forem,kom steeds mee liggers tegen.
Ook ik heb ''het licht gezien'',na jaren sappelen.Ook nog 3 jaar op de Sirius gevaren als hulpmachinist dat was 1967/70.Daarna met liberiaanse licenses de door amerikaanse rederijen gerunde grote vaart op,maar dat heb ik uitgebreid verteld op verschillende sites.
Wacht op meer verhalen,mogen gerust smeuig zijn, wij blozen allang niet meer,ha ha.
Groets van onder de banane tree,Mart
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BU-6 »

Jos Komen schreef:Hallo Harry,
Sorry, geen Lagos, daar hadden ze ook walkranen. :(
Douala misschien?
All the best
Jos
Hallo Jos.
Ik weet het echt niet meer. Wat ik wel weet, dat we de volgende havens aan de Westkust aandeden. (Zie het lijstje: Sailing Schedules van okt. 1972). Douala werd, dacht ik, niet aangedaan door de KJCPL. Ik hoop vurig :idea: dat er bij iemand een lampje gaat branden. Aan dek, 3e stuurman P...Talsma (zie foto Straat Bali).
chiwas kl.jpg
chiwas kl.jpg (142.29 KiB) 7452 keer bekeken
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Arnoud Oprinsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:20
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Arnoud Oprinsen »

Ad B.
Inderdaad Voigt was helemaal gek van "horseraces". Hij kon daar enthousiast over vertellen afgewisseld met zijn uitbundige lach.
Is hij steeds vrijgezel gebleven?
Menigeen vaart veel langer dan eerder was gedacht.
Ad B
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 mar 2008 12:58
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Ad B »

Is hij steeds vrijgezel gebleven?
Dat zou ik niet weten Arnoud. Ik herinner mij hem als een gezellige man. Ik heb maar kort met hem gevaren.

Ab
BartR
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 jun 2008 06:01
Locatie: Costa Mesa (California)

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BartR »

Jos Komen schreef:Hallo Harry,
Sorry, geen Lagos, daar hadden ze ook walkranen. :(
Douala misschien?
All the best
Jos
Hallo Harry
Het lijkt inderdaad niet op Lagos.
Lagos was veel "moderner". Ik heb er even een foto van Lagos bijgehaald en hier even naast die foto van jou gezet. Ik heb deze foto al eens eerder op kombuispraat geplaatst
Op de foto van Lagos zijn de volgende upgrades te zien:
1. Walkranen in de achtergrond
2. De loodsen zijn van nummers verzien
3. Er is buiten verlichting.

Op de foto van jou ziet alles er wat schoner uit en dan denk ik die genomen is in een van de Franstalige havens.

Groeten - Bart


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Puntenel
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 jul 2008 03:52
Locatie: Telopea Sydney Australia
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Puntenel »

Quote "dit medium 'Kombuispraat' een pracht gelegenheid om verhalen van vroeger vast te leggen" unquote

Hallo Harry,

Jammer dat de gezelligste praters nooit in de pen klimmen om hun verhalen te vereeuwigen. Ik ben nu al een paar jaar bezig om onze "old timers" hier in Australie te overtuigen dat het belangrijk is voor de volgende generaties dat ze hun belevenissen op papier te zetten, heb zelfs aangeboden om het schrijven voor ze als dat nodig zou zijn, maar helaas met weinig succes.
Kombuispraat is wel een begin maar waarschijnlijk niet het juiste media om volledige verhalen te verzamelen; daar zijn natuurlijk de persoonlijke websites voor. En die zijn er genoeg!
Ik heb voor het "nut en genoegen" van de ex KPM, RIL, Nedlloyd zeevarenden en kantoormensen die in Australie leven een website opgezet die we Oud Roest Down Under genoemd hebben, daarop worden dus bekendmakingen gedaan over komende reunies, belangrijk nieuws en een Story Page waarop in de loop van de jaren een flink aantal verhalen is verschenen als bijdrage van een aantal mensen.
Oud Roest Down Under is voor de gemeenschap, het is geen persoonlijke blog site voor mij, de vraag is nu "Wie gaat er mee verder als ik er niet meer ben? Wat gaat er met al die mooie verhalen gebeuren? Is het nu de moeite nog waard om verder te gaan?"
Misschien hebben de KPM en KJCPL Forums constructief commentaar en suggesties aan te bieden, Jos Komen heeft zeker genoeg ervaring met dit soort dingen.
Kijk eens naar de Story Page op Oud Roest Down Under http://members.optusnet.com.au/ordu_4/index.html

Groetjes,

John Papenhuyzen
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BU-6 »

Hallo John.
Het grappige is dat we dankzij dit forum :-D kunnen discussiéren over jouw "punt", dat overigens best de moeite waard is!
Maar we (ik) moet nu mee naar buiten: Koninginnedag vieren.
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo John,
Wat gaat er met al die mooie verhalen gebeuren?
Uiteraard ben ik bereid om ze bij scheepspraat.nl te stallen. :lol:
Ik heb de hele site op mijn pc staan met links en rechts back-ups en deze site wordt goed bezocht.
Ben er zo'n jaar of 10 geleden mee begonnen met de bedoeling om mijn eigen verhaaltjes on-line te zetten.
En uiteraard verhalen van anderen.
HIER staan deze verhalen.
Het begon dus toen internet in de kinderschoenen stond, een website kostte destijds handen vol geld, vooral als er teveel traffic was.
En een telefoonrekening van honderden guldens per maand en zo traag......
Naast scheepspraat begon ik later met kombuispraat, ook daar worden prachtige verhalen geplaatst, maar het blijft een forum en de mooie verhalen zakken weg in de kelder.
Ben nog steeds van plan ze te verzamelen en op scheepspraat te plaatsen.
Foto's plaatsen op het forum, ook iets wat in een stroomversnelling terechtkwam.
Maar ik verlijer weer eens een beetje off topic. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Puntenel
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 jul 2008 03:52
Locatie: Telopea Sydney Australia
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Puntenel »

Quote "Uiteraard ben ik bereid om ze bij scheepspraat.nl te stallen."

Een mooi aanbod Jos en als de tijd komt wil ik daar graag op in gaan. Er is echter een voorwaarde - dat het onder de rubriek "Oud Roest Down Under" blijft en dat het in het Engels blijft staan zodat het Aussie nageslacht er ook nog wat aan heeft.
Ik leef met hetzelfde probleem, de internet kosten en niet genoeg ruimte meer om verhalen met foto's te plaatsen. Maar dat houdt me niet tegen. Eind van de maand houden we onze 24ste Sydney Reunion en dat is voor de oudere mensen hier toch wel een evenement.
Mijn laatste KJCPL reunie in Nederland was in 2007, ik heb toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn ouwe maten van de Tjibantjet weer te ontmoeten in Vlissingen. Prachtige dagen.
Bijlagen
Reunie2007 (2).jpg
Reunie2007 (2).jpg (126.33 KiB) 7247 keer bekeken
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BU-6 »

Reünie 2007.
Dit is toch wel een kras staaltje organisatie-kunde, om na 50 jaar toch nog 6 man bij elkaar te kunnen verzamelen. Wie doet jullie dat na!
Bij de foto hoort "jullie" KJCPL-schip : de TJIBANTJET.(overgenomen uit het boek van o.a. Henk Slettenaar: De Kon.Java China Paketv.Lijnen)
TJIBANTJET.jpg
TJIBANTJET.jpg (54.11 KiB) 7193 keer bekeken
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.


Plaats reactie