Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jolly Sailor

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Jolly Sailor »

Hier bij Doxford Scheepsmotor staat de SINKIANG ook.


Hier nog wat foto,s en beschrijving.

belgonaut

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is de "Sinkiang" gebouwd bij de NDSM in 1954 als de "Troubadour" voor
Wilhelm Wilhelmsen en in 1971 verkocht aan John Swire & Son van "China Navigation Co"
In 1980 tot kroonkurken verwerkt.
Het kan best dat ze door de RIL gecharterd was, maar de schoortsteenemblemen lijken op elkaar.
Op de Shipslist staan een aantal gegevens. Ook op "Old ship pictures" staan de "Troubadour" en de "Sinkiang"een aantal
keren vermeld.
http://www.photoship.co.uk/Browse%20Ship%20Galleries/
http://www.theshipslist.com/ships/lines/index.htm
Grts, Belgonaut.
kees de ru
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
Locatie: Valthermond, Dr.

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door kees de ru »

De Sinkiang heeft 1974-1975 in een long time charter voor de RIL in de NZUE (New Zealand Unit Express) service gevaren.
Zie RIL post 21-10, blz 183
http://www.varenisfijner.nl/ril_post_1974.htm
(archief > RIL post > 1974 > October)

mvg, Kees
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door RobertB »

Prachtig Kees,

de oplossing komt uit mijn eigen archief. Fraai is dat!

Bedankt,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door ArnoldW »

Voor de liefhebbers. De "Tjipanas".
tjipanas.jpg
tjipanas.jpg (53.79 KiB) 2677 keer bekeken
Groet Arnold.
Gebruikersavatar
Puntenel
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 jul 2008 03:52
Locatie: Telopea Sydney Australia
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Puntenel »

Op pagina 69 van Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL) werd op 23 mei 2009 het onderwerp van de Hammerhead Crane in Sydney Harbour besproken en kwam er reactie van BU-6 en Harry Hogeboom

Het volgende zal jullie wel interesseren:

Vale the hammer head crane
Despite the protestations of the National Trust of Australia and bubble thoughts of others, it has been announced that the Garden Island hammer head crane will be removed. Apart from its non-use, deterioration and safety concerns, it will free up berths for new warships to homeport and use the fleet berths in Woolloomooloo Bay.
The decision to remove the crane came after a thorough environmental impact assessment. Approval required the high heritage value components of the crane to be identified and salvaged. An archival record will be made of the crane and its history and records will be available to the public.
It was a feature of the Garden Island and Sydney Harbour skyline, and was erected in 1951 and not used since 1996. Mothballing of the crane would cost $21 million compared to $7.4 million to remove it: at present maintenance costs $750,000 a year. It was not clear when the crane would be removed.
An important use of the crane was the lifting of the guided missile launchers from the RAN’s guided missile destroyers and frigates for repair and overhaul in the adjacent purpose-built repair facility. The launchers weighed 60 tonnes and were 12 metres high. The lifts were taken over by private heavy-lift mobile cranes.

Source: Sydney Morning Herald - additional reporting

Dus gaat er weer een historisch "landmark" in Sydney Harbour verdwijnen!

Met groet

John Papenhuyzen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door jdbvos »

Ik moest het ff opzoeken om te weten waar 't fgs (yep:for god's sake) het over ging.... :oops:
Maar hier is 'het'..... :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BU-6 »

Hallo John. Het zou bijzonder jammer zijn als straks één van deze 3 historische herkenningspunten van Sydney verloren zou gaan.
(zie foto)
Er is nog hoop als het gezond verstand de doorslag geeft.
SYDNEY[1].jpg
SYDNEY[1].jpg (84.07 KiB) 4216 keer bekeken
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Gebruikersavatar
Puntenel
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 jul 2008 03:52
Locatie: Telopea Sydney Australia
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Puntenel »

Hoi Harry,

Ik denk niet dat de Harbour Bridge of het Opera House op de schroothoop terechtkomen!

Maar er is wel wat te zeggen voor het verplaatsen van de marine basis en het marine droogdok en werkplaatsen. Zo'n strategisch doel behoort toch niet in het midden van een wereldstad, er is genoeg plaats in Jervis Bay aan de zuidkust voor een marine basis.

Er is nu ook meer behoefte aan cruise ship terminals, de terminal in Darling Harbour is gesloten en veel van de nieuwe cruise schepen kunnen niet onder de brug door naar de nieuwe terminal in White Bay en dan is alleen Circular Quay maar beschikbaar. Metde gratie van God mag er zo af en toe de Woolloomooloo marine kade gebruikt worden voor de grootste cruise schepen.
Dus zitten we weer midden in de politiek, volgens mij is het maar beter om de kraan te slopen en te verplaatsen, maar dat kost ook weer miljoenen. Afwachten maar, het zal wel niet in mijn tijd gebeuren!!!

Met groet,

John Papenhuyzen
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
Een foto van de RIL kalender van 1976.
De haven van Singapore.
Volgens mij staan er geen ex-Nederlandse schepen op.
Op het linkse schip staat volgens mij LAKOTA (thuishaven kan ik niet lezen). Op het grootste schip staat zoiets als LABU en op het rode schip kan ik geen naam ontdekken.

groeten
Evert Sikkema


Plaats reactie