Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BU-6 »

jac van selm schreef:Hallo beste Rillers, niet bepaald veel activiteit op het KJCPL forum......dan uiteindelijk zelf een een poging ondernomen om een bijdrage te leveren.
Prima initiatief Jac! Dat zouden meer KJCPL'ers moeten doen om de gang er een beetje in te houden.
Vr.gr.
Harry
Varen is hunkeren naar land.

Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door RobertB »

Dankzij Hugo H. zijn er nu machinekamer foto's van de Tjibantjet op VarenIsFijner.
De RIL Doxford heb ik nog niet eerder op een foto gezien.
MK_Tjibantjet_1.JPG
MK_Tjibantjet_1.JPG (233.3 KiB) 3482 keer bekeken
De manouvreerstand.
MK_Tjibantjet_5.JPG
MK_Tjibantjet_5.JPG (245.23 KiB) 3482 keer bekeken
Het koppenbordes.

Hier vind je er nog een paar: http://www.varenisfijner.nl/mk_tjibantjet.html
Zijn er nog meer foto's (in kleur) ?

Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat ketelpakkie van die 2nd doet je ook zeer aan de ogen :mrgreen: Die andere jongens zien er meer " Doxford-achtig" uit :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
jac van selm
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2011 09:06

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door jac van selm »

Een opfrissertje voor Jac.
Mooie plaatjes Frank, het bureau een stilleven dat menig rilmaat zeker zal aanspreken. Om dit verder even van commentaar te voorzien, in de eerste plaats zie ik een Taiwan grammofoon plaat, 75cts per stuk,meen mij te herinneren dat baas Barendregt het record had met een aankoop van 250 platen in 1 avond. En stapeltje barchits, niet al te veel gedronken die maand. De Sony portable cassette recorder (heb er zelf ook zo een) evenals de pioneer headphones. En dan die mooie poster, ze lijkt we een beetje op m’n vriendin in Bar Junko. (hoe later de avond hoe mooier)
Zelf het geluk gehad de Tanga naar Kaoshiung te brengen, in HK deden een aantal winches het al niet meer, remspoelen verdwenen. Werden gewaarschuwd geen scheepsinventaris achterover te drukken, alle koffers zouden worden gecheckt, echter na aankomst moest de bemanning halsoverkop van boord, reden een tweetal colleges moesten een vliegtuig halen. Bagage dus niet doorzocht, maar goed ook, de messroom klok verrijkt nog steeds mijn eetkamer en de korte golf radio uit de bar radio leeft ook nog steeds . Ben verder schuldig aan het veilig stellen van een van jouw LP’s, Frank, Jimmy Hendrix , je handtekening staat er nog op. Misschien kun je eens langs komen om hem op te pikken. Na ontscheping werden de overgebleven heren ondergebracht in het Kennedy(?) hotel , strategisch gelegen in de barrenbuurt van Kaoshiung . Wat dat bettreft hadden de scheepsagenten toch altyd wel onze “wellbeing at hart”
Afbeelding
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Wat dat bettreft hadden de scheepsagenten toch altyd wel onze “wellbeing at hart”
"Onze" well-being? Die kregen commissie, man. :-D
Wij brachten onze Engelse tankerbemanningen in Kaohsiung ook altijd in een dergelijk hotel onder - de naam is me ontschoten. Daar bleven ze één nacht en dan was alles binnen dat hotel op kosten van het sterfhuis, dus die wilden daar wel tekeergaan.
Daarna vlogen we ze naar Hong Kong en brachten ze daar gewoonlijk twee dagen onder in het zeemanshuis. Dat lag dan weer gunstig om te shoppen. Daar betaalden we ze ook uit, naar keuze cash of met een cheque. Een keer of drie, vier ben ik ze samen met mijn vrouw in Taiwan op wezen vangen en dan naar Hong Kong om ze te betalen. Gedenkwaardige dagen.

Afbeelding

Mijn vrouw wist die Chinees met haar tawarren bijkans tot wanhoop te drijven. Hij schreef de laagste prijs telkens op zijn hand. Op den duur moesten we mee naar zijn woning boven die handel om zijn zes bloedjes van kinderen te zien, als bewijs dat de prijs echt niet lager kon wilde hij die allemaal een hap eten kunnen geven. Maar ja, zij keihard en totaal ongevoelig voor die kinderogen en dan kon er toch nog een paar dollar af. Wreed, hoor. :?
Those were the days...
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Akwanaut »

Voor de liefhebbers, via Jac van Selm uit Nieuw Zeeland, de Straat Tanga (ex Garoet KRL) in Dar es Salaam op een groter formaat. Bedankt voor de service, Jac!

Afbeelding

Afbeelding
Groet Frank
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door RobertB »

Belangrijk nieuws: Bij de LIDL in de aanbieding TIGER beer in blikjes. Smullen maar!!!!!!

Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Akwanaut »

Tiger Beer...................., wie is er niet "groot" mee geworden..........? ;)

Afbeelding
Groet Frank
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door Coco E »

Wie appelen vaart, die appelen eet.
De Straat Bali laadt een partij Tiger Beer in Singapore, oktober 1964.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Tiger bier.jpg
Tiger bier.jpg (151.49 KiB) 3670 keer bekeken
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door P.J.Schellingerhout »

De Straat Bali laadt een partij Tiger Beer in Singapore, oktober 1964.
Groeten,
Koos van der Elst[/quote]


Zoiets noemde men een snoepreisje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groeten Co


Plaats reactie