Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door BU-6 »

Beste mede vutters, (ex)zeevarenden en overige geinteresseerden,

Ik ben het afgelopen jaar bezig geweest met het opschrijven van een serie korte verhalen over mijn periode op Zee.
Mijn zoon heeft het sinds kort op het web gezet, compleet met fotos.
In mijn verhaal probeer ik de omstandigheden te beschrijven, die hebben geleid tot mijn keuze voor de Zee. Daarnaast probeer ik met een serie korte verhaaltjes de sfeer op zo'n schip naar voren te brengen.

Ik heb o.a. gevaren op de Straat Futami (2X), Tjinegara, Straat Bali, Tjitarum (2X), Straat Korea (ex.Kloosterkerk VNS) en Straat Agulhas.

Dus bij deze de link naar de website: www.vantwillert.com/harry

Ik hoop dat jullie het de moeite vinden en ben benieuwd naar jullie reacties. Als jullie personen kennen, of wellicht zelf zijn ... aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Tot zover..

Harry

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Welkom op Kombuispraat :D Ik heb jouw site met interresse bekeken en ga em es rustig doorlezen. Je zal hier op kombuispraat ongetwijfeld collega's tegenkomen en.... ervalt veel te lezen en nog meer te vertellen :wink:
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Bericht door BU-6 »

Beste Ton .

Lees het rustig door. Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn. Binnenkort kan er op de foto's geklikt worden voor een grotere versie. Veel leesplezier; nu tijd voor de olie-bollen. Prettige jaarwisseling.

Harry.
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door BU-6 »

vanaf heden kunnen de foto's aangeklikt worden en worden ze automatisch vergroot.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Harry
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door RobertB »

Hallo Harry,

ook ik heb de zeventiger jaren bij de KJCPL doorgebracht en zag dat de foto die het onderschrift heeft Straat Agulhas er een is van de Tjinegara.
Zie ook het onderwerp Archiefopruiming van schepen van 2 feb 2007 voor de juiste foto. Ga met genoegen jou verhalen lezen..

groeten,
Robert
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Varen in het Verre Oosten (RIL/KJCPL)

Bericht door BU-6 »

Hallo RobertB.
Bedankt voor je oplettendheid. Bij m'n verhaal "Varen in het Verre Oosten
(RIL/KJCPL)", heb ik per abuis ipv 1x een foto van de Tjinegara en 1x een
foto van de Straat Agulhas ,2x de Tjinegara geplaatst.
We gaan deze fout herstellen.
Het grappige van een reactie op dit forum is dat je daardoor zomaar op een site terecht kan komen waar je normaal gesproken niet zo gauw terecht komt.In dit geval " Archiefopruiming van schepen ". waar notabene een prachtige foto van de Straat Agulhas staat. En laat ik heel toevallig ook als 3e WTK op deze boot hebben gevaren.
groetjes Harry
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)

Bericht door RobertB »

Ik heb sinds vandaag mijn eigen website in de lucht met daarin de tekeningen en wat foto's van schepen van de KJCPL. Ik hoop in de komende tijd hier nog veel aan toe te voegen.

http://www.varenisfijner.nl

groeten, Robert
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

varen in het verre oosten (RIL/KJCPL)

Bericht door BU-6 »

Hoi RobertB.
Mijn vraag is of je van alle RIL-schepen foto en tekening wil plaatsen,of alleen die waar je op gevaren hebt?
Als je ze allemaal wil plaatsen (van 1945-1970 bijv. incl. KPM ,zo'n 100 stuks) mag je wel vutter zijn want er gaaaaat wat tijd inzitten!
Ik heb nog oude ranglijsten,en daarop zie ik dat je een paar jaar achter mij zit.Bij het zien van foto's en tek.zal bij ,vooral, oud RIL gedienden het hart wat sneller gaan kloppen.
Ooit dubbel gelegen met de Straat Bali (zstrschp v/d Straat Mozambique).
Terwijl je over het dek van de Bali liep om aan de wal tekomen, sloeg de amoniakdamp (v/d koelinstall.) dan diep in je longen ."Je zal op zo'n boot moeten varen?",dacht ik toen. Nog geen 2jaar later voer ik op diezelfde Straat Bali. Pluspunt:nooit een verstopte neus bij verkoudheid.
Succes met je site.
Gr.Harry " Foto's leggen verhalen vast "
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door RobertB »

Hoi Harry,
Het is een soort verslaving aan het worden. Ik ben nog geen vutter (nog 7 jaar) maar ben toch van plan ook schepen te doen waar ik niet op heb gevaren. Ik ben nu met de Houtman bezig, maar heb de plannen klaar voor Straat L-serie, Tjitjalenka, Tegelberg en nog meer.

Ook heb ik plannen voor MK foto's die ik nog in mijn archief heb gevonden.

Wordt vervolgd.

groeten, Robert
Nerood-1

Bericht door Nerood-1 »

Robert, mooie site ! Er kunnen er niet genoeg van komen. ook de silhouetten zijn super !!!

Afbeelding

Hier nog een foto van de Wonogiri 1977 die in de LACAS dienst voor de RIL voer. De laatste ronde voor de RIL... In HongKong kwamen we de eerste RIL schepen tegen die al in de NLL kleuren waren


Plaats reactie