Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door Da Silva »

Goeieavond jan.

Inderdaad, allemaal mogelijkheden. Deze discussie is begonnen op andere forum begonnen. En omdat ik me interesseer voor standaard-schepen, heb ik me aangemeld, om me er tegenaan te bemoeien.

Ik heb daar ook geopperd of het geen restant van de bewapening was. En dat ze het hebben laten staan en een nieuwe functie voor bedacht hebben. Net wat je zegt, die twee dingetjes bovenop lijken wel op raampjes. Dus ik dacht ook nog even, dat het een soort uitkijkpost (achteruit kijken !!) was voor het convooi varen. Wel merkwaardig, dat alle andere fundaties voor de bewapening wel zijn weggegaald. Hopelijk is er nog iemand, die met dit gevaren heeft en ons kan vertellen wat het is.

Grt.

Mario

rdvanderveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2016 12:56

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door rdvanderveen »

Graag wil ik een verzoek plaatsen . Er schijnen twee films van onze prachtige tijd bij de KJCPL te circuleren tussen de oud kollega`s , nl: Windows on the Far East en RIL Triggers. Ik wil graag in kontakt komen met deze bezitters van de fims om de mogelijkheid te bespreken deze te kopieren , uiteraard worden de gemaakte kosten vergoed .Nu ik ook bij de clib van pensionado`s behoor , heb ik nu echt tijd om nog eens fijn na te genieten van die prachtige tijd die ik bij de RIL mee mocht maken .Ik wil u bij voorbaat bedanken voor uw eventuele reaktie.
Mijn email ? : rdvanderveen@gmail.com
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door jdbvos »

goedendag rdvanderveen

Je noemt geen film- of scheepsnamen, dus zal je zelf op zoek moeten op internet.....er zijn juist van de KJCPL heel veel filmpjes daar...
Iemand bij de KJCPL, en vlgs mij zelfs meerdere personen, waren enthousiaste filmers, en daar kunnen wij gelukkig van meegenieten ! Jammer, dat de meeste filmpjes geluidloos zijn, maar het zijn allemaal zeer kundig gemaakte filmpjes, allemaal juweeltjes !

Installeer op de pc een "YouTube-downloader" zoals bijv '4K-Video Downloader' (er zijn heel veel dergelijke programma's, maar ikzelf gebruik meestal deze), en zoek dan de door jou gewenste filmpjes op YouTube op...
Kopieer dan het adres boven in de adresbalk naar dit programma, en je filmpje wordt op je hdd geplaatst; tenzij hiertegen beschermd, natuurlijk.
Het 4k-programma kun je hier downloaden...
En daarmee kun je -in principe- het hele YouTube op je pc zetten :-D

Een beginnetje vind je in deze adres-tekst (link) https://www.youtube.com/results?search_query=KJCPL
Oost, west...ook best
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door Evert Sikkema »

We zijn net terug van vakantie en ik zie dat er nog niet echt een bevredigend antwoord is gekomen op mijn vraag over DAT DING op de Tjimenteng.
Misschien moeten we ons er maar bij neerleggen dat dit één van de raadsels is uit een ver verleden.
Maar in ieder geval wil ik iedereen bedanken die er zich 'tegenaan heeft bemoeid'.

groeten
Evert Sikkema
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door Evert Sikkema »

Ik kom nog even terug op DAT DING op de Tjimenteng (begint op pagina 171). Door verschillende mensen wordt verondersteld dat het misschien wel om een tank gaat.
Nu had ik vanmorgen iemand op bezoek die als stuurmansleerling bij de KJCPL heeft gevaren en die denkt dat het een VALTANK is voor de bemannings- of passagiersonderkomens. Zo'n valtank kan gevuld zijn met water (maar olie voor de machinekamer zou ook kunnen). Hoe hoger zo'n tank geplaatst wordt hoe meer druk. Er hoeft dan geen pomp op geplaatst te worden om druk te krijgen.
Misschien is een tank voor één of andere vloeistof dus toch de oplossing.
groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door Vaerderij »

www.varenisfijner.nl bestaat 10 jaar.
Mijn felicitaties Robert.
Anne
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door RobertB »

Dank je Anne. Dankzij de vele bijdrages van ex-collega's en voor de nog steeds zo'n 50 bezoekers per dag.
Ik hoop het nog lang te mogen doen.
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Niehofje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 02:17

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door Niehofje »

Hoi,

Zojuist zag ik wat foto's van mijn vader (Arie Niehof) voorbij komen.

Ik vroeg me af of jullie misschien nog meer foto's (of wellicht video's) van hem hebben?
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door Vaerderij »

Zaterdag 14 oktober paketvaartlunch op de " Witte Zwaan " in Groningen.
Tot ziens aan boord,
Anne
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

In 1979 eens een reis in de CHIWAS dienst gemaakt met de toen NEDLLOYD KOREA, ex STRAAT KOREA, KLOOSTERKERK.
20171027_114421-1.jpg
20171027_114421-1.jpg (80.99 KiB) 9877 keer bekeken
20171027_114436-1.jpg
20171027_114436-1.jpg (172.1 KiB) 9877 keer bekeken
20171027_114510-1.jpg
20171027_114510-1.jpg (150.9 KiB) 9877 keer bekeken
Aan strakke vaarschema's werd en kon ook niet zo de hand worden gehouden.
Laten we maar in HongKong beginnen. Daar lagen we binnen van 1/5/ - 5/5. Compleet nieuwe Chinese crew aan boord.
China - HongKong border.jpg
China - HongKong border.jpg (188.33 KiB) 9877 keer bekeken
HongKong.jpg
HongKong.jpg (149.62 KiB) 9877 keer bekeken
HongKong 1.jpg
HongKong 1.jpg (201.91 KiB) 9877 keer bekeken
Taiwan (Het Nationalistisch China) kon in deze dienst niet aangelopen worden. Dus wordt koers gezet naar Japan.
Japan.jpg
Japan.jpg (86.66 KiB) 9877 keer bekeken
In Japan worden aangelopen Kobe 9/5 - Nagoya - Yokohama - inclusief drie dagen dokken bij ASANO met vertrek
Yokohama 22/5.
Kobe 1.jpg
Kobe 1.jpg (187.58 KiB) 9877 keer bekeken
wordt vervolgd


Plaats reactie