Algemeen plan loodsboot Betelgeuze......
Algemeen plan loodsboot Betelgeuze......
NAVIGARE NECESSE EST
Sorry mensen,
ging ff mis op mijn oude flaptop.
Ik heb dit plaatje gevonden, misschien kunnen de computer wizzkids op Kombuispraat hem vergroten en scherper maken.
Helaas lukt dit niet op mijn oude flaptop. (Ben al blij dat ik hem erop heb gekregen)
Dit is een algemeen plan van de loodsboten van de zg. Betelgeuze-klasse.
Zoals je ziet konden op deze schepen een kanon geplaatst worden, dit omdat ze in opdracht van de marine zijn gebouwd. Of onder marine toezicht.
ging ff mis op mijn oude flaptop.
Ik heb dit plaatje gevonden, misschien kunnen de computer wizzkids op Kombuispraat hem vergroten en scherper maken.
Helaas lukt dit niet op mijn oude flaptop. (Ben al blij dat ik hem erop heb gekregen)
Dit is een algemeen plan van de loodsboten van de zg. Betelgeuze-klasse.
Zoals je ziet konden op deze schepen een kanon geplaatst worden, dit omdat ze in opdracht van de marine zijn gebouwd. Of onder marine toezicht.
NAVIGARE NECESSE EST
Roy,
Dit had te maken met dat de marine een bepaalde hoeveelheid reserve vloot moest hebben omdat ze onder de navo vielen. Dit koste veel geld kwa mensen en materiaal. Het loodswezen viel nog onder de ambtenarij en de schepen vielen zodoende onder de km. Tegenwoordig is het niet meer zo en is het geprivatiseerd.
gr Ed
Dit had te maken met dat de marine een bepaalde hoeveelheid reserve vloot moest hebben omdat ze onder de navo vielen. Dit koste veel geld kwa mensen en materiaal. Het loodswezen viel nog onder de ambtenarij en de schepen vielen zodoende onder de km. Tegenwoordig is het niet meer zo en is het geprivatiseerd.
gr Ed
Ahum Skipper, dat wist ik niet. En dat terwijl ze hier jaren lang een kwartier rijden vandaan gelegen heeft.
Ik heb de site helemaal doorgespit. Het is blijkbaar nog wat.
Op hun foto reportage te zien, ligt ze nu voor onderhoud op de werf van Balk, ( ex Metz ), te Urk.
Het is me niet duidelijk geworden wie er achter deze stichting zitten, waar het schip komt te liggen, of wanneer ze aan deze stichting verkocht is.
Kortom; nooit iets over gehoord of gezien.
Het schip had 2 eigenaren waarvan de ene totaal de verkeerde kant is opgegaan. Die beziet het hele wereld gebeuren al weer een mooi poosje vanachter een paar ijzeren spijltjes. Ook na vervroegde vrijlating ging hij onmiddelijk weer in de fout. Mogelijk miste hij de spijltjes toch een beetje..............
Het zou kunnen dat z'n compagon het inmiddels helemaal zat was.
m.v.g. Roy
Ik heb de site helemaal doorgespit. Het is blijkbaar nog wat.
Op hun foto reportage te zien, ligt ze nu voor onderhoud op de werf van Balk, ( ex Metz ), te Urk.
Het is me niet duidelijk geworden wie er achter deze stichting zitten, waar het schip komt te liggen, of wanneer ze aan deze stichting verkocht is.
Kortom; nooit iets over gehoord of gezien.
Het schip had 2 eigenaren waarvan de ene totaal de verkeerde kant is opgegaan. Die beziet het hele wereld gebeuren al weer een mooi poosje vanachter een paar ijzeren spijltjes. Ook na vervroegde vrijlating ging hij onmiddelijk weer in de fout. Mogelijk miste hij de spijltjes toch een beetje..............
Het zou kunnen dat z'n compagon het inmiddels helemaal zat was.
m.v.g. Roy