Loodsboten
Re: Loodsboten
Hallo Mario,
Ja, de "Prinses Margriet" is inderdaad ingrijpend verbouwd tot zeer exclusief jacht.
De "Prinses Juliana" is al sinds jaar en dag een drijvend restaurant. Het moet in Zweden liggen als ik het wel heb. Hetzelfde is met de "Jan Nieveen" gebeurd.In Lemmer liet met het vogeltje ook over het net vliegen en nu ligt ze in Finland ook als drijvend restaurant...............
Hoe is het mogelijk wat in het buitenland schijnbaar probleemloos kan, blijkt in Holland maar niet te lukken. Een enkele uitzondering daargelaten.
Wat betreft voormalige overheidsvaartuigen heb je helemaal gelijk. Het roemruchte ss."Jan Blanken" ging zonder pardon naar de sloper. Hoe vaak heeft dit schip niet opgeboxed tegen het rivierijs.
In Amsterdam had de waterpolitie het ss."Cerberus" kunnen behouden. Die vaart nu in Duitsland en met succes...................
Op de foto van het wagenveer lijkt het wel een dood schip. Sleepboot ervoor en achter en dan door de Koninginnebrug. Dat lijkt mij een enkele reis naar H.I.A.
De foto van Jan vind ik zeer fraai. Is dat in Madurodam ?.
m.v.g., Roy
Ja, de "Prinses Margriet" is inderdaad ingrijpend verbouwd tot zeer exclusief jacht.
De "Prinses Juliana" is al sinds jaar en dag een drijvend restaurant. Het moet in Zweden liggen als ik het wel heb. Hetzelfde is met de "Jan Nieveen" gebeurd.In Lemmer liet met het vogeltje ook over het net vliegen en nu ligt ze in Finland ook als drijvend restaurant...............
Hoe is het mogelijk wat in het buitenland schijnbaar probleemloos kan, blijkt in Holland maar niet te lukken. Een enkele uitzondering daargelaten.
Wat betreft voormalige overheidsvaartuigen heb je helemaal gelijk. Het roemruchte ss."Jan Blanken" ging zonder pardon naar de sloper. Hoe vaak heeft dit schip niet opgeboxed tegen het rivierijs.
In Amsterdam had de waterpolitie het ss."Cerberus" kunnen behouden. Die vaart nu in Duitsland en met succes...................
Op de foto van het wagenveer lijkt het wel een dood schip. Sleepboot ervoor en achter en dan door de Koninginnebrug. Dat lijkt mij een enkele reis naar H.I.A.
De foto van Jan vind ik zeer fraai. Is dat in Madurodam ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
- Contacteer:
Re: Loodsboten
Hoi!
De Noord Holland - Rijkswaterstaat 1 ligt hiero toevallig langszij...
De mannen wisten te vertellen dat de Jan Blanken te koop staat bij RWS / Domeinen binnenkort voor een beetje veel geld.
Beetje veel, denk ik... in deze tijd dat je NOG STEEDS geen fiets ken verkopen.
Ze (RWS) zijn tegelijkertijd bezig dat Stichting de Binnenvaart de Jan Blanken overneemt voor eenzelfde bedrag.
Zitten OOK in Dordrecht, alwaar het scheepje vaart en is gebouwd.
Ik denk NIET dat die stichting die emmer geld gaat opbrengen, zullie eigenlijk ook niet.
Ik had ze aangegeven dat ze eens moesten bellen met de Genie / RV29.
Dat scheepje wordt in "dienst" gehouden door actieve leden van de genie, en de dusdoende onderhouden als liefhebberij.
Vonden ze een goed idee, een hobbyboot voor RWS mannen...!
We gaan het weer beleven wat komen gaat!
DANWEL, veel geld uitgeven en je hebt een erg mooie boot, ontworpen door de Voogt.
Dat ijsbreker verhaal vind ik bijzonder, want de Zuiderzee (van mijn vader) is qua onderschip identiek, en die loopt uiteraard gelijk klem in pakijs omdat hij zo scherp is.... Achteruit gaat beter maar ook dan gaat je waterlijn eraan. is keurig gebikt daarna....
De Jan Blanken is laatste uit de serie, meen ik... Daarna zijn ze gewoon OP.
Groeten!
Mario
De Noord Holland - Rijkswaterstaat 1 ligt hiero toevallig langszij...
De mannen wisten te vertellen dat de Jan Blanken te koop staat bij RWS / Domeinen binnenkort voor een beetje veel geld.
Beetje veel, denk ik... in deze tijd dat je NOG STEEDS geen fiets ken verkopen.
Ze (RWS) zijn tegelijkertijd bezig dat Stichting de Binnenvaart de Jan Blanken overneemt voor eenzelfde bedrag.
Zitten OOK in Dordrecht, alwaar het scheepje vaart en is gebouwd.
Ik denk NIET dat die stichting die emmer geld gaat opbrengen, zullie eigenlijk ook niet.
Ik had ze aangegeven dat ze eens moesten bellen met de Genie / RV29.
Dat scheepje wordt in "dienst" gehouden door actieve leden van de genie, en de dusdoende onderhouden als liefhebberij.
Vonden ze een goed idee, een hobbyboot voor RWS mannen...!
We gaan het weer beleven wat komen gaat!
DANWEL, veel geld uitgeven en je hebt een erg mooie boot, ontworpen door de Voogt.
Dat ijsbreker verhaal vind ik bijzonder, want de Zuiderzee (van mijn vader) is qua onderschip identiek, en die loopt uiteraard gelijk klem in pakijs omdat hij zo scherp is.... Achteruit gaat beter maar ook dan gaat je waterlijn eraan. is keurig gebikt daarna....
De Jan Blanken is laatste uit de serie, meen ik... Daarna zijn ze gewoon OP.
Groeten!
Mario
Re: Loodsboten
Da's misschien toch goed nieuws voor de huidige "Jan Blanken".
Met de klipper "Noord Holland" is het bij R.W.S. uiteindelijk ook nog goed gekomen. Ik meen dat een toenmalige minister van R.W.S. daar zelf de hand in gehad heeft, maar weet meer zeker hoe dat precies zat. Ook voor dit scheepje dreigde eens de slopershamer........
Wat betreft het ss."Jan Blanken"; daar zijn zat foto's van dat ze ingezet was bij het ijsbreken. Toen ik in 1966 ben gaan varen werd dit schip uitbundig geroemd. Ze was inmiddels al wel gesloopt, dus heb ik het schip never nooit nie in 't echie gekend.
Ik denk dat de huidige "Jan Blanken" een te grote kluif voor Vereniging De Binnenvaart is.
Ze hebben hun handen vol aan die duwboot en het lash bakkie.
Natuurlijk is er ook nog een "Christiaan Bruyninxs" die bij het Scheepvaart Museum in A'dam ligt.
Het heeft verder niet mij interesse, maar er varen nog zat Schottelbootjes als privé jacht rond die bij R.W.S., douane en politie vandaan komen. Er is zelfs een aparte belangen behartigings club voor opgericht. De nodige zijn ook als varend monument geregistreerd.
Ook de eigenaresse van Huisman Shipyards uit Vollenhove heeft een voormalig schip van R.W.S. als V.I.P. boot. Ze bouwen trouwens uitsluitend zeiljachten en flinke grote ook...
De naam ben ik er even van kwijt. Een mens kan ook niet alles onthouden nietwaar.
m.v.g., Roy
Met de klipper "Noord Holland" is het bij R.W.S. uiteindelijk ook nog goed gekomen. Ik meen dat een toenmalige minister van R.W.S. daar zelf de hand in gehad heeft, maar weet meer zeker hoe dat precies zat. Ook voor dit scheepje dreigde eens de slopershamer........
Wat betreft het ss."Jan Blanken"; daar zijn zat foto's van dat ze ingezet was bij het ijsbreken. Toen ik in 1966 ben gaan varen werd dit schip uitbundig geroemd. Ze was inmiddels al wel gesloopt, dus heb ik het schip never nooit nie in 't echie gekend.
Ik denk dat de huidige "Jan Blanken" een te grote kluif voor Vereniging De Binnenvaart is.
Ze hebben hun handen vol aan die duwboot en het lash bakkie.
Natuurlijk is er ook nog een "Christiaan Bruyninxs" die bij het Scheepvaart Museum in A'dam ligt.
Het heeft verder niet mij interesse, maar er varen nog zat Schottelbootjes als privé jacht rond die bij R.W.S., douane en politie vandaan komen. Er is zelfs een aparte belangen behartigings club voor opgericht. De nodige zijn ook als varend monument geregistreerd.
Ook de eigenaresse van Huisman Shipyards uit Vollenhove heeft een voormalig schip van R.W.S. als V.I.P. boot. Ze bouwen trouwens uitsluitend zeiljachten en flinke grote ook...
De naam ben ik er even van kwijt. Een mens kan ook niet alles onthouden nietwaar.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
- Contacteer:
bijzonder GOD BEHOUDEN DIT STUK BETON EN DIT SCHIP REDEEMER
Hoi!
Hiero wat HEDEN de gemoederen heeft bezig gehouden.....
In de vorm van een emailtje naar alle belanghebbende alhier.
Vrijwilligers meergaans, bedoel ik dan.
Wat denk jullie ervan?
-----
Hoi!
Ff zoeken op Redeemer kom ik de volgende verassingen tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=RAKoqH7iBq8
Staan er veel meer op, ff zoeken!
Ze hebben ook al een website gemaakt: http://www.trojanhorseinternational.com ... ive04.html
Zullie zijn wederom bezig een jesus toestand op te richten, en dan MET DE CASTOR wederom zieltjes te gaan winnen.
Ze doen Godfriedbomans net alsof ze Castor / Redeemer al hebben!
Heel erg vreemd om er op deze manier achter te komen!
En als varkens kunnen vliegen stap ik van Castor af!
Groeten!
Mario
Ps. Alles in het Engels, ken het ook niet helpen….
Hiero wat HEDEN de gemoederen heeft bezig gehouden.....
In de vorm van een emailtje naar alle belanghebbende alhier.
Vrijwilligers meergaans, bedoel ik dan.
Wat denk jullie ervan?
-----
Hoi!
Ff zoeken op Redeemer kom ik de volgende verassingen tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=RAKoqH7iBq8
Staan er veel meer op, ff zoeken!
Ze hebben ook al een website gemaakt: http://www.trojanhorseinternational.com ... ive04.html
Zullie zijn wederom bezig een jesus toestand op te richten, en dan MET DE CASTOR wederom zieltjes te gaan winnen.
Ze doen Godfriedbomans net alsof ze Castor / Redeemer al hebben!
Heel erg vreemd om er op deze manier achter te komen!
En als varkens kunnen vliegen stap ik van Castor af!
Groeten!
Mario
Ps. Alles in het Engels, ken het ook niet helpen….
Re: Loodsboten
Komen ze hier anno nu mee voor de dag !?.
( Sorry, het geluid van m'n computer / boxjes is uitgevallen ).
Dit is toch niet actueel Mario ???.
m.v.g., Roy
( Sorry, het geluid van m'n computer / boxjes is uitgevallen ).
Dit is toch niet actueel Mario ???.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
- Contacteer:
Re: Loodsboten
Hoi Roy,
Zelfs zonder boxjes ken jij beter lezen als ik....!
INDERDAAD, het betreft een (gefaald) plan uit 2002 wat ONLANGS is gepubliceerd.
MET RECENTE foto's van de Castor overal ingeplakt, op die website en in de filmpjes. Staan tig jesus filmpjes op Youtube ineens.
Voorts een gesprek met een advocaat ofzo over het naar UK brengen van de Castor / Redeemer, en weet ik het allemaal.
Ik las het anders (na toch wat onderzoek)....
Ik (we) dachten dat ze nog 1 of ander donkerbruin eigendoms-papiertje hadden van de Castor.
Ofwel "knap jij die boot maar lekker op, en als je klaar bent claimen we haar als ons eigendom", de rest van de plannen liggen al klaar.
---> grootste probleem met de overdracht in Urk was dat de "eigenaar" niet kon aantonen eigenaar te zijn. Vandaar nooit onteigend door de gemeente en hup uit de haven en naar de sloop....
Castor was voor mijn tijd in tig landen geregistreerd, en niet altijd doorgehaald, en soms met hypo, soms zonder. De HUIDIGE "eigenaar" had slechts het betalingsbewijsje nog.... tja, ik wist dat het risico bestond dat er nog een vordering lag op Castor ergens uit Belize ofzo.... Stonden iets van 7 registratienummers in die boot gehakt. Heb heel die plaat weggebrand en vernieuwd en klaar.
Vandaar mijn (voorbarige) zorg met die publicaties !!!
Maar, inderdaad, een behoorlijk misverstand.... Slechts plannen van toen ik Castor / Redeemer nog niet eens had gevonden in Urk..... En onlangs gepubliceerd.
Een gesprek met de pastoor in UK bevestigde e.e.a...
Groeten!
Mario
Zelfs zonder boxjes ken jij beter lezen als ik....!
INDERDAAD, het betreft een (gefaald) plan uit 2002 wat ONLANGS is gepubliceerd.
MET RECENTE foto's van de Castor overal ingeplakt, op die website en in de filmpjes. Staan tig jesus filmpjes op Youtube ineens.
Voorts een gesprek met een advocaat ofzo over het naar UK brengen van de Castor / Redeemer, en weet ik het allemaal.
Ik las het anders (na toch wat onderzoek)....
Ik (we) dachten dat ze nog 1 of ander donkerbruin eigendoms-papiertje hadden van de Castor.
Ofwel "knap jij die boot maar lekker op, en als je klaar bent claimen we haar als ons eigendom", de rest van de plannen liggen al klaar.
---> grootste probleem met de overdracht in Urk was dat de "eigenaar" niet kon aantonen eigenaar te zijn. Vandaar nooit onteigend door de gemeente en hup uit de haven en naar de sloop....
Castor was voor mijn tijd in tig landen geregistreerd, en niet altijd doorgehaald, en soms met hypo, soms zonder. De HUIDIGE "eigenaar" had slechts het betalingsbewijsje nog.... tja, ik wist dat het risico bestond dat er nog een vordering lag op Castor ergens uit Belize ofzo.... Stonden iets van 7 registratienummers in die boot gehakt. Heb heel die plaat weggebrand en vernieuwd en klaar.
Vandaar mijn (voorbarige) zorg met die publicaties !!!
Maar, inderdaad, een behoorlijk misverstand.... Slechts plannen van toen ik Castor / Redeemer nog niet eens had gevonden in Urk..... En onlangs gepubliceerd.
Een gesprek met de pastoor in UK bevestigde e.e.a...
Groeten!
Mario
Re: Loodsboten
Daar nemen we borrel op Mario !!!.
Met de vlootdagen of zo.............
m.v.g., Roy
Met de vlootdagen of zo.............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Loodsboten
ORION
PIONEER
ENDEAVOUR