Enship en het verschepen van lading

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door leo-shof »

zo reg dat is wel wat.
een aardige waarschuwing zeg.
maar je mag wel weer wat hebben van de dokter
ook de buurvrouw?
succes met verder herstel

gr Leo
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door K.Brouwer »

Goh Reg, vijf pijpies van je hoofdmotor omleiden is toch geen kattendrek en er ook nog een klepreparatie
erbij :shock: .Had waarschijnlijk niet veel gescheeld of je had de pijp aan Maarten kunnen geven :( .

Maar ook dit weer overleefd dus nu weer gewoon "door blijven eikelen" op Kombuispraat :-D .

Dus welkom terug en "steek maar weer eens van wal" 8) .

Groeten,K.Brouwer.
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

10 minuten van de wereld

koert en Leo
Jawel 10 minuten van de wereld weg geweest enne er is geem hemelpoort of Petrus die op je staat te wachten maaar een docter die aam je vraagt of je de datum van vandaag nog weet en pf je nog weet wat er gebeurt is.Nou dat wist ik nog wel.
de boodschappen keurig netjes verteld ect ect en wat ik nog in mijn portemonaiie had zitten, maar toch.
Alleen die verotte pestklappen van die paddles voel ik nog,maar ja daar komen we wel weer ook over heen.
gr
Reg
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Roy »

Welcome back on planet Earth Reg............. :oops:
Sterkte met je verdere herstel. Opdat verdere ellende je maar bespaart mogen blijven.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Huib van Vliet
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2010 09:06

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Huib van Vliet »

Beste mensen,
Sinds kort ben ik lezer van deze rubriek; ik wil mijn complimenten geven aan iedereen die meewerkt aan de gedetailleerde verhalen van Enship met o.a. de daarbij horende schepen o.a. de Ank en Pieter Winsemius.

Toch heb ik een vraag / opmerking.
Wees voorzichtig met het gebruik van andermans foto's; ik heb het hier over het copyright, een eeuwigdurend probleem / item. Waarom mijn opmerking:

Op dit moment schrijf ik een boek over de Scheepswerf De Groot & van Vliet in Slikkerveer, opgestart door mijn grootvader in 1910. Er bestaan gelukkig nog heel wat foto's van schepen die daar gebouwd zijn of voor reparatie zijn geweest. Een groot gedeelte daarvan is in de Oudheidskamer Ridderkerk aanwezig.

Ik heb gemerkt dat er bij de schitterende verhalen van Enship foto's voorkomen die afkomstig zijn uit dat archief. Op zich niks mis mee, maar het copyright van die foto's berustte in eerste instantie bij de werf en is daarna overgedragen aan de Oudheidskamer. Bovendien zijn er in het archief daar ook scheepsfoto's uit het privebezit van diverse familieleden Van Vliet aanwezig en waarvan het copyright nog steeds bij hen berust.

Kortom:
Voorzichtig met het gebruik van foto's die je niet zelf gemaakt hebt; duidelijke bronvermelding is dan wel zo netjes. Maar dat is uiteraard niet alleen voor foto's van G&V van toepassing.

Verder niets dan lof!!!!!
Huib van Vliet
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Complimenten,

Daar doe je het voor je uit de naad schrijven en alle zotte verhalen op papier zetten te beginnen met wachten op orders in Vlaardingen van onze Pieter en de enige die aan boord zat was die arme kok die in zijn nest lag te snurken en ineens wakker gescheeuwd werd door zo'n magere blaag op een Zaterdag morgen. Nou ben ik nog niet al te dik hoor mensen maarre toen ..... ahum
Ze zeggen dat je van drank aardig aan kunt komen en er is in de loop der jaren flink war bij gekomen maar in hetzelfde ook weer afgegaan en nog steeds weeg ik om en nabij de 80 kilo. geeb talhout maar alla.
Meneer van Vliet hoeft zich geen zorgen te maken over de rechten van diverse " varende" foto's, die rechten zijn allemaal afgedekt, van de werf heb ik geen idee.maar die valt buiten mijn activiteiten omschrijving.
Ja, het was een gouwe tijd en gezellig bovendien vooral met de twee muizen en niet met de E-tjes. Dat war einmal maar misschien komt er weer een nieuwe vlaag bij me op.
gr
Reg
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Compass »

Hoi Reg,

Had je een mailtje gestuurd via dit forum maar niks gehoord.
Nog iets aan revalidatie gedaan ?

Groeten
Bert de Boer
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Bertjes

Nee dus,kan nog niet ivm een katheter en dat is verdomd lastig moet volgende week vrijdag naar de dokter en ik hoop dat ie me van dat rotding verlost.
Ik gun iedereen wat maar hier wordt je horendol van :( :(
gr
Reg
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Reg,
Ik woon vlak bij het Amphia,heb je wel horen jodelen.
Geintje,sterkte en dat ding halen ze er wel ff uit
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Cor,

dat is het probleem want ondanks geplaatst in Breda moet dat ding er in Spijkenisse eruir :( :( , dus zierhier het dilemma.
gr
Reg


Plaats reactie