Rotterdam toen
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Roy, dat zou heel goed kunnen. Er is ook een link met de Redstar Line. Er staat op het internet nog een soortgelijke foto van het laden en lossen van auto'x op een van zijn schepen. Ik krijg die alleen niet gedownload. Ik heb ook op zijn gezocht bij Marhisdata. Dat gaf drie matches. De voormalige Timor van de SMN en de overbekende Pennland en Westerland. Ik zit nog met een vraag, welk schip zien we hier? Die vlag zit me dwars. Ik lees ook dat hij een vloot had, maar ook veel schepen charterde. Hier zijn we dus nog niet uit. Ook ben ik nog opzoek naar een eventuele link met de NASM, dit vanwege de rederij vlag op de loods. Zoeken naar de bekende speld.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
Re: Rotterdam toen
gr.Bas
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Mooie foto Bas.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
Re: Rotterdam toen
Als het aan de Parkkade zo druk was dan had de Ballentent het ook druk.
Van de Vlaskade door de tunnel was maar een kippeeindje op de fiets. Moet straks met de bus gedaan worden als het onderhoud aan de fiets/voetgangerstunnel begint
Derk
Van de Vlaskade door de tunnel was maar een kippeeindje op de fiets. Moet straks met de bus gedaan worden als het onderhoud aan de fiets/voetgangerstunnel begint
Derk
Re: Rotterdam toen
Heren,
In aanvulling op Derk z'n verhaal en nog op iemand (ben de naam even kwijt) die het, dacht op dit Topic ook over die voetgangers-fiets roltrappen had in de maastunnel.
Heb het ook eens een paar keer gedaan, maar de eerste keer is best even wennen, want was knap hoog en steil wat me nog bij staat.
Wel even een handigheidje om je fiets goed neer te zetten zodat hij niet inclusief iedereen daaronder en ervoor van de trap af veegde.
Gr. Koos
In aanvulling op Derk z'n verhaal en nog op iemand (ben de naam even kwijt) die het, dacht op dit Topic ook over die voetgangers-fiets roltrappen had in de maastunnel.
Heb het ook eens een paar keer gedaan, maar de eerste keer is best even wennen, want was knap hoog en steil wat me nog bij staat.
Wel even een handigheidje om je fiets goed neer te zetten zodat hij niet inclusief iedereen daaronder en ervoor van de trap af veegde.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Fiets-voergangers roltrappen Maastnl Rdam.jpg (136.84 KiB) 2405 keer bekeken
-
- Fiets Roltrap maastunnel Rdam.jpg (130.97 KiB) 2405 keer bekeken
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Mooi Koos. Inderdaad, je moest het even doorhebben. Gelijk het stuur dwars. Maar het ging wel eens fout. Apart, die man met die brommer, dan moet je wel flink in de remmen knijpen. Lang geleden, dat ik daar ben geweest.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
Re: Rotterdam toen
Ja, ik had het er ook al over. In de jaren 60 ging ik voor het eerst die fietstunnel door. Boven in tunnelgebouw Noord schrok je je rot, want het was best ver naar beneden en inderdaad, het leek heel steil. Volgens mij viel dat best wel mee, maar van boven lijkt dat zo.
Volgens mij hingen die trappen iets achterover, zodat de fiets of brommer vanzelf tegen de volgende tree (naar boven toe gerekend) reed, maar dan moesten je wielen natuurlijk wel de maat van de trap hebben. Had je pech dan stond je voorwiel net weer net over de rand van de tree ervoor, terwijl het achterwiel tegen de vorige tree leunde, maar dan wilde het kreng natuurlijk toch vooruit. Inderdaad je voorwiel dwars en anders in de remmen knijpen.
Met je Puchie naar beneden suizen was ook wel leuk, alleen onderin moest je toch weer trappen en dat ging bij het Puchie weer niet zo lekker, vooral als je voetschakeling had.
Naar boven was weer hetzelfde verhaal, je had het idee dat als je de boel maar de boel liet, alles in een keer naar beneden zou donderen maar volgens mij was dat ook schijn.
Het schijnt trouwens dat de eerste gebruikers van de tunnel een paar snotjochies waren die gewoon de tunnel in konden lopen, terwijl ie nog niet geopend was.
Ook heb ik begrepen dat het aanvankelijk de bedoeling was dat er ook trams of trolleybussen door de tunnel zouden gaan rijden, maar dat plan is naderhand afgeblazen.
Volgens mij hingen die trappen iets achterover, zodat de fiets of brommer vanzelf tegen de volgende tree (naar boven toe gerekend) reed, maar dan moesten je wielen natuurlijk wel de maat van de trap hebben. Had je pech dan stond je voorwiel net weer net over de rand van de tree ervoor, terwijl het achterwiel tegen de vorige tree leunde, maar dan wilde het kreng natuurlijk toch vooruit. Inderdaad je voorwiel dwars en anders in de remmen knijpen.
Met je Puchie naar beneden suizen was ook wel leuk, alleen onderin moest je toch weer trappen en dat ging bij het Puchie weer niet zo lekker, vooral als je voetschakeling had.
Naar boven was weer hetzelfde verhaal, je had het idee dat als je de boel maar de boel liet, alles in een keer naar beneden zou donderen maar volgens mij was dat ook schijn.
Het schijnt trouwens dat de eerste gebruikers van de tunnel een paar snotjochies waren die gewoon de tunnel in konden lopen, terwijl ie nog niet geopend was.
Ook heb ik begrepen dat het aanvankelijk de bedoeling was dat er ook trams of trolleybussen door de tunnel zouden gaan rijden, maar dat plan is naderhand afgeblazen.
Louis
Re: Rotterdam toen
gr. Bas
Re: Rotterdam toen
gr. Bas