Ketel aan boord van de Traveller (part 2)

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Jos,

je kunt John (ketel) melden dat IJsselmeervogels geen kampioen is geworden ze hebben met 4-3 verloren van Argon.

Groetjes Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

REISINFORMATIE

Reisinformatie onder voorbehoud van wijzigingen, o.a. veroorzaakt door weersomstandigheden, verandering van vaarplan, of andere onvoorziene omstandigheden.



TRAVELLER
Haven Land Aankomst Vertrek
Charleston SC USA 14-may-2007 14-may-2007
Gibraltar Gibraltar 25-may-2007 25-may-2007
Tenes 26-may-2007 27-may-2007
Brake Germany 07-jun-2007 09-jun-2007
Albany NY (USA) USA 20-jun-2007 26-jun-2007
Charleston SC USA 28-jun-2007 30-jun-2007
Newport News VA USA 01-jul-2007 04-jul-2007
Tenes 15-jul-2007 20-jul-2007
Ceuta Spain 20-jul-2007 20-jul-2007
Pointe Noire Congo Brazzaville 19-aug-2007 09-oct-2007
Kalundborg Denmark 24-oct-2007 29-oct-2007
Kalundborg Denmark 28-nov-2007 30-nov-2007
Suez Canal Egypt 12-dec-2007 12-dec-2007
Tenes 14-jul-2012 15-jul-2012
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Pointe Noire Congo Brazzaville 19-aug-2007 09-oct-2007
Kalundborg Denmark 24-oct-2007 29-oct-2007
Kalundborg Denmark 28-nov-2007 30-nov-2007
Suez Canal Egypt 12-dec-2007 12-dec-2007
Weet iemand wat dit voor reis gaat worden? :wink:
All the best
Jos
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Bericht door HarryW »

Hallo Jos,

Misschien een werf :?:

Groet Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Hallo mensen,

Ik zit hier achter de pc in het zeemanshuis. Ja we blijven een tijdje in Point Noire, we gaan daar fungeren als een soort opslagschip voor een kabellegger. We gaan dan in de weer met reels e.d., maar het is nog ver weg... Nu dus nog in Albany. We zijn hier woensdag aangekomen. S' morgens waren we bij New York, Manhattan en het vrijheidsbeeld gezien, was allemaal mooi om te zien. 14 uur de Hudson op richting Albany. Rond 1900 lagen we gemeerd en hebben we de luiken de wal opgedraaid zodat de volgende dag begonnen kon worden met lossen. Vrijdag waren we klaar met het lossen van de Hubs en de Nacelles, ruim vegen, rotzooi eruit, de matrozen die stoppers e.d. weggeslepen hebben...zodoende zaterdagmorgen begonnen met het laden van de nieuwe lading voor Tenes Algerije. Het neusje hebben we vol gestopt met stukgoed, allemaal houten kisten in alle soorten en maten en gewichten, leuke lading, passen en meten. Zaterdag zijn we om 18:00 gestopt en hebben we het biggetje wat de hele middag aan het spit zat soldaat gemaakt. lekker gebarbecuet en gevist, prima vermaakt. Rond een uurtje of 21:00 zijn we de wal opgeweest en hebben we lekker een biertje gedronken. Vandaag (zondag) hebben we alles klaar gemaakt voor morgen. Morgen gaan we namelijk een paar zware stukken laden. Generator, stator e.d. Varierend van 75 ton tot 300 ton. Ga straks nog even naar de shopping mall voor een nieuwe fotocamera want op de kombuispraat moeten natuurlijk goeie kwaliteit foto's staatn :) haha. kijken of we ook nog een filmpje gaan pakken, samen met de 2e machinist en de meester, ze wilde naar de nieuwe Pirates of the Caribean, vind ik ook leuk. Ik zal kijken of ik hier nog fotos kan droppen, ik ga mn best doen. Mensen tot laterz

groeten van John vanuit Albany, NY
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

John de ketel vanaf de "Traveller" :wink:
All the best
Jos

Hallo,

Gistermorgen 08:00 zijn we vertokken uit Albany en s'avonds 21:00 waren we weer buiten New York.
Vandaag weer lekker een dagje op zee, morgen komen we aan in
Charleston.
Aan boord hebben we dus wat stukgoed en een paar zware stukken, waar van de zwaarste een generator/stator is van 275 ton, die hebben we met twee kranen geladen en dat was allemaal leuk om te doen. Maandag was een lange dag, om 08:00 waren we begonnen, 21:00 was het laden klaar en hebben we tot 00:30 het schip zeeklaar gemaakt, luikjes terug, grommers e.d. opruimen.

In Charleston zal ongeveer hetzelfde geladen worden als in Albany, ook hier gaan we stukgoed laden en een paar zware stukken.
In Charleston ga ik tevens naar de tandarts vanwege een onsteking onder m'n of in m'n kies, igv het doet pijn, dus kijken wat er gaat gebeuren.
Dat heb ik liever verholpen voordat we aan de oversteek naar Tenes gaan beginnen.

Tot de volgende mail,

Groeten vanaf de Traveller
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het laatste nieuws van "de Ketel" :)
All the best
Jos

Hallo,

Donderdagavond om 19:00 zijn we aangekomen in Charleston en na aankomst hebben we het schip laadklaar gemaakt, daarmee waren we rond middernacht mee klaar.
De volgende ochtend ben ik om 08:00 opgehaald door een taxi want ik moest naar de tandarts. Ja had een flinke ontsteking in m'n mond en dat moest dus wel verholpen worden.
Eenmaal bij de tandarts ging deze alles even checken, ik kon
een wortelkanaal behandeling doen van 900 dollar of die kies trekken, heb het laatste gekozen en ben er blij mee dat die kies eruit is. Het is de
allerachterste kies dus ik heb nog een gaaf gebitje, haha J. Moet om de 3 / 4 uur spoelen met warm zout water en ik zit aan de paracetamol. Begint al beter te worden, gelukkig maar..
Was net te laat terug van de tandarts voor het laden van het zware stuk, daar werd om 10:00 mee begonnen. Tijdens het hijsen van een zwaarstuk moet iedereen die niet bij het hijsen betrokken is van boord dus de matrozen, kok en machinsten stonden op de wal en ik kon dus ook niet aan boord, kon daardoor wel een paar mooie fototjes schieten.
S' avonds ben ik samen met de 2e stuurman de wal opgeweest en hebben we gezellig een biertje gedronken, t was best gezellig in Charleston, zijn nog even langs de Shopping Mall geweest en toen weer terug naar't schip. Uurtje of 1 waren we weer terug, laat zat want zaterdagmorgen kregen we om 06:00 de loods.
Zaterdag was dus weer lekker een dagje op zee. Vanmiddag om 13:00 zijn we ten anker gegaan bij Newport News.
Morgenochtend (maandag) krijgen we 07:00 de loods en gaan we
naar binnen.
In Newport moeten we iets van 300 kisten laden en het is maar de
vraag of dat allemaal gaat passen. Het probleem is namelijk dat veel kisten niet stackable zijn en dus veel floorspace in beslag nemen. We zullen wel zien hoe we dat gaan doen, als het niet past dan past het niet. logisch ;).
In Newport worden bij einde belading de kapitein en de 1e stuurman afgelost, tevens krijgen we een nieuwe kok, een nederlander, volgens de berichten moet het een goeie kok zijn dus we zullen wel zien.
Momenteel gooien de 2e stuurman en de meester een hengeltje uit hier, ze hebben een hele emmer baars gevangen dus die zullen we morgen wel op ons bord krijgen.
De zon schijnt, lekker verkoelend windje, het is hier goed vertoeven aan boord van de Traveller.

Groeten John
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Ketel vanaf de "Traveller". :wink:
All the best
Jos

Hallo,

Gistermorgen zijn we om 10:00 vertrokken uit Newport News, 1 mijl verder hebben we het spijker erin gegooid.
Het was namelijk, 4 juli independence day hier in de States.
Dag ervoor hebben we de belading voltooid maar er moest er nog
gesjord worden en dat moet gedaan worden door de wal.
Zo'n walploeg is natuurlijk erg duur op een feestdag en voor de kant mogen wij niet sjorren/werken, daarom dus voor anker gegaan en de lading zelf verder gesjord.
Die yanks hebben de boot goed vol gepakt met houten kistjes, was een goede voorman en stuwadoors, alleen die sjorploeg was 2x niks, bakte er weinig van.
We hebben dus het sjorren zelf afgemaakt/ verbeterd en waren daar s'middags klaar mee.
Om 17:00 vertrokken van de anchorage en momenteel zitten we weer op de
Atlantic, lekker weer op zee.

Aan dek hebben we 16 containers staan, het ruim staat vol met zware stukken en houten kisten, alle soorten, maten, gewichten, projectlading zoals ik dus al verteld had.

We rollen en stampen een beetje, wind uit de zuid, kracht 5 en een lage deining.
Lekker temperatuurtje, zon schijnt, graadje of 25.

Ik zou zeggen tot de volgende mail,

Groetjes vanaf de Traveller
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De ketel vanaf de "Traveller". :wink:
All the best
Jos

Hallo,

Gister zijn we de Azoren gepasseerd, we zijn 5 mijl boven het zuidelijkste
eiland Santa Maria langs gevaren. Het zicht was erg goed, want het andere eiland (Sao Miguel) was te zien op een afstand van zo'n 40 mijl. Het water was mooi blak en scholen dolfijnen rond het schip, t' waren er aardig wat bij elkaar, een stuk of 30, altijd leuk om te zien.
Zondag komen we aan in Ceuta en worden we weer volgestopt met bunkers. Vanaf Ceuta is het nog een dagje varen naar Tenes,
alvorens het feest daar gaat beginnen.
Volgens de planning blijven we een dag of drie /vier in Tenes lossen. Verder gaat alles goed hier, ben de afgelopen dagen bezig geweest met het checken van de firedampers en waterdichte deuren, vaseline
op de rubbers en wat vet de nippels in gepompt.
Sommige knevels zaten aardig vast, even uit de deur gehaald, schoongemaakt en het gaat weer soepeltjes.
Toch fijn als je normaal een deur dicht kan doen en dat ie ook goed dicht zit.
Ok, ik zou zeggen tot de volgende mail vanaf de Traveller. Zonnetje schijnt, weinig wind, staat een lage swell vanuit de noord oost, licht bewegelijk schip.

Groeten John
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ook de ketel ligt nu ten anker. :wink:
All the best
Jos

Hallo,

Zaterdagavond zijn we om 22:00 aangekomen in Ceuta, het was rustig in de straat.
S'morgen zag ik tijdens mij wacht een zodiac drijven en heb ik de kapitein gebeld.
We zijn omgedraaid en langszij gegaan, het was niet veel, zat wel een
motor achter maar die zag er niet zo jofel uit.
Een paar maanden terug hebben ze hier aan boord een zodiac met motoren opgevist in de middelandse zee en dat was niet mis, 2 motoren erachter, afijn we hebben geprobeerd een gooi naar die boot
te doen maar na twee keer misgooien zijn we weer gaan varen.
Kunnen toch niet te lang ronddrijven.
Maar goed ik denk toch dat het goed is dat we even zijn wezen kijken, voor hetzelfde geld ligt er iemand voor apegapen in die boot. Maar goed,
we waren dus in Ceuta, Zondagmorgen om 02:00 waren we klaar met de bunkers in Ceuta, 295 ton HFO en 50 ton freshwater gebunkerd. 02:30 zijn we weer vertrokken.
Daar in Ceuta was het ook goed uitkijken voor verstekelingen, je zag
die gasten gewoon een gaatje proberen te vinden bij het hek en zich verstoppen onder trailers enzo.
Als ze aan boord van dit schip waren gekomen hadden ze niet veel opgeschoten denk ik, van Marokko naar Algerije haha.

Vanmorgen (maandag) zijn we om 08:00 aangekomen at the roads of Tenes en hebben we het anker erin gegooid.
Iedereen dacht dat we gelijk naar binnen konden maar nee dus.
We wachten af... Tenes is een heel klein haventje met een hele smalle
haveningang. Bij een wind van 6 beaufort uit de west is de haven gesloten vanwege de zeegang en de sterke stroming. En om de haven binnen te komen moet er een bocht gemaakt worden en moet er met de boegschroef bijgestuurd worden, vanwege de stroom dus.

Verder is de post voor deze boot in Ceuta niet aangekomen, de post is in Sevilla onderschept, ja daar schieten we weinig mee op. Vooral omdat daar de kaarten voor Engeland inzitten, nieuw seinboek en het vaarbevoegdheidsbewijs van de kapitein.
We zullen wel zien hoe dit opgelost gaat worden. Misschien dat we de
post in Algeciras kunnen krijgen, dan kan de 2e machinist er ook af, die zou eigenlijk in Ceuta afgelost worden maar dat ging niet door omdat de aflosser geen visum kon krijgen voor Spanje.

Groeten vanaf de Traveller, het is hier windstil op de anchorage, is de hele dag al heiig, temp is goed 25 graden.

Groetjes John


Plaats reactie