Ketel aan boord van de Traveller (part 2)

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Bericht door Skipper »

Klopt wat ketelbink zegt...

das het "fijne"van de Huisman mastkranen, maar tegelijk ook weer het nadeel. Als je deze kranen plat aan dek wil hebben, dan zal je ze helaas vast moeten sjorren. Een arbeidsintensief en tijdrovend concept.
Maar verder interessant verhaal over de traveller. Vind het zg bevoorradingswerk reuze interessant, alleen dat wachten dat is een ellende. Point Noire valt dan nog mee, maar Angola is minder pretiig.
Goed verlof... :-D
NAVIGARE NECESSE EST

Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo John,

als oude vetputter zie ik in jou verhaal een aantal kreten voorbij komen die voor mij wat nadere uitleg nodig hebben. Wat is een jib en wat zijn grommers. Ik had wat vaker aan dek moeten komen.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Jos Linders schreef:Hallo John,

als oude vetputter zie ik in jou verhaal een aantal kreten voorbij komen die voor mij wat nadere uitleg nodig hebben. Wat is een jib en wat zijn grommers. Ik had wat vaker aan dek moeten komen.

Groetjes, Jos2.
Jib is de engelse benaming voor boom. En een grommer is een staalkabel waarvan de uiteinden in/aan-elkaar zitten.

gr John
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo John,

bedankt, weer wat geleerd.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Ketel a/b v/d Traveller

Bericht door BU-6 »

Hi John.
Welkom in B'schoten-Sp'burg. :) Wellicht komen we elkaar nog wel eens tegen bij de haven. :o
Waarvoor ga je nu precies naar school? Waar hoelang en voor welk diploma en ben je dan (voorlopig?) weer klaar?
In elk geval succes met je studie en.....met je liefde, de "Vogels". Vooral
zij hebben je support heel hard nodig. :wink:
Je hebt ons getrakteerd op schitterende foto's die ik met enig heimwee heb bekeken. :( We wachten geduldig af tot Part 3 weer verschijnt.
Groetjes.
Harry v.Twillert
Varen is hunkeren naar land.
ketelbinkje

Re: Ketel a/b v/d Traveller

Bericht door ketelbinkje »

Wal-straat schreef:Hi John.
Welkom in B'schoten-Sp'burg. :) Wellicht komen we elkaar nog wel eens tegen bij de haven. :o
Waarvoor ga je nu precies naar school? Waar hoelang en voor welk diploma en ben je dan (voorlopig?) weer klaar?
In elk geval succes met je studie en.....met je liefde, de "Vogels". Vooral
zij hebben je support heel hard nodig. :wink:
Je hebt ons getrakteerd op schitterende foto's die ik met enig heimwee heb bekeken. :( We wachten geduldig af tot Part 3 weer verschijnt.
Groetjes.
Harry v.Twillert
Ja bedankt,
Beetje late reactie van me, maar goed, beter laat dan nooit. Ik ben inmiddels weer ruim 2 weken thuis en ben weer volledig ingeburgerd :-D

Ben vandaag weer voor het eerst naar school geweest, ik moet nog 3 tentamens doen, 2 wiskunde vakken en 1 navigatie, wiskunde gaat over complexe getallen, liniear programeren, statistiek. En Nav gaat over nauwkeurigheid van positie's en nav instrumenten. In januari doe ik de tentamens en daarna ga ik lekker varen en hoef ik niet meer naar school. Ja dan heb ik dus m'n HBO diploma en offcieel heb ik dan het diploma: "Maritiem Officier, afstudeerrichting Maritime management".

De derby der derby's komt er ook weer bijna aan he :wink:

gr John


Plaats reactie