Wie weet ?
Re: Wie weet ?
Ahoy Henny,
Ook ik ben daar [nog] lid[sinds 2004],en was geruime tijd tijd "Super Moderator" ,maar dat werd mij teveel, ik zat bijna 24/7 achter de PC,om de tijdsverschillen, de vele vragen te beantwoorden,want die kwamen uit de hele wereld, er waren toen ruim 20.000 leden, en nu inmiddels ruim 60.000,tevens was het regiem aldaar,dat door 1 man geleid werd,nou niet als prettig te ervaren, vandaar dat ik, met nog een paar " moderators" toen genokt zijn, ook al omdat er wrijving was tussen de visserij en kustvaart mensen, maar er zijn nog wel veel topics waar men terecht kan, en foto's zijn er ook voldoende, ik heb er zo'n 5000 staan, maar het is best leuk af en toe weer eens te kijken wat er loos is.
Maar als je iets speciaals wilt weten over het forum, dan kan je gerust jezelf aanmelden,en dan gaan kijken of er iets van je gading bijstaat, maar ik kan je ook wel vertellen wat het inhoud, typisch British.
Ook ik ben daar [nog] lid[sinds 2004],en was geruime tijd tijd "Super Moderator" ,maar dat werd mij teveel, ik zat bijna 24/7 achter de PC,om de tijdsverschillen, de vele vragen te beantwoorden,want die kwamen uit de hele wereld, er waren toen ruim 20.000 leden, en nu inmiddels ruim 60.000,tevens was het regiem aldaar,dat door 1 man geleid werd,nou niet als prettig te ervaren, vandaar dat ik, met nog een paar " moderators" toen genokt zijn, ook al omdat er wrijving was tussen de visserij en kustvaart mensen, maar er zijn nog wel veel topics waar men terecht kan, en foto's zijn er ook voldoende, ik heb er zo'n 5000 staan, maar het is best leuk af en toe weer eens te kijken wat er loos is.
Maar als je iets speciaals wilt weten over het forum, dan kan je gerust jezelf aanmelden,en dan gaan kijken of er iets van je gading bijstaat, maar ik kan je ook wel vertellen wat het inhoud, typisch British.
Re: Wie weet ?
Ruud,Theo,
Bedankt voor de info.
Ik kwam op deze site terecht na googlen over info van de betrokkenheid in vietnam van de toenmalige shell tankers bv.
Ik ben daar in 1966/1967 een paar maal geweest met de Acteon.(Danang,Camranh bay)
Het leek mij een interessante site,ga daar toch maar eens loeren.
Thanks,
hennie
Bedankt voor de info.
Ik kwam op deze site terecht na googlen over info van de betrokkenheid in vietnam van de toenmalige shell tankers bv.
Ik ben daar in 1966/1967 een paar maal geweest met de Acteon.(Danang,Camranh bay)
Het leek mij een interessante site,ga daar toch maar eens loeren.
Thanks,
hennie
keep on ringing the bells
Re: Wie weet ?
Waarschijnlijk een open deur, maar kwam deze site tegen: Duizenden scheepsfoto's.
http://www.photoship.co.uk/Browse%20Ship%20Galleries/
Veel oud KNSM schepen kunnen vinden.
http://www.photoship.co.uk/Browse%20Ship%20Galleries/
Veel oud KNSM schepen kunnen vinden.
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
- Locatie: Den Helder
Re: Wie weet ?
Beste mede kombuizers
Wie kan mij meer vertellen over de small cabin Harding reddingsboot?
Het is een 9 persoonsreddingsboot met een 4 cylinder water gekoelde Ford dieselmotor, met een vermogen van 60 pk. Afmetingen van de boot ; lengte 6 meter, breedte 2.45 meter.
Reden van mijn vraag is, het voornemen een dergelijke gebruikte boot te willen kopen.
Ik wil hem gaan gebruiken als visboot.
Wellicht zijn er onder U die ervaring hebben met een dergelijke boot.
Alle informatie is welkom.
Groeten uit Den Helder,
Peter Noppeney
Wie kan mij meer vertellen over de small cabin Harding reddingsboot?
Het is een 9 persoonsreddingsboot met een 4 cylinder water gekoelde Ford dieselmotor, met een vermogen van 60 pk. Afmetingen van de boot ; lengte 6 meter, breedte 2.45 meter.
Reden van mijn vraag is, het voornemen een dergelijke gebruikte boot te willen kopen.
Ik wil hem gaan gebruiken als visboot.
Wellicht zijn er onder U die ervaring hebben met een dergelijke boot.
Alle informatie is welkom.
Groeten uit Den Helder,
Peter Noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.
- Jan Hendrik
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
- Locatie: Melbourne
Re: Wie weet ?
Hetgeen Ruud al meldde betreffende "shipsnostalgia", dan kan ik ook vertellen dat het een zeer grote site is, ikzelf ben lid sinds 6 jaar, was zeer aktief de eerste 3 jaar , maar doe er vrijwel niets meer mee.
Heb er net als Ruud ook een paar duizend fotos staan. Een mooie site toch wel.
Je moet niet in aanvaring komen met de eigenaar (zal zijn naam niet noemen) want dan word je er meteen uitgekegeld.
Een van de meest aktieve leden was ene "Tonga", die werd het zo zat dat hij zijn eigen site is begonnen: STS (Seatheships).
Een ieder die lid wordt van STS en die ook toevallig lid is van Shipsnostalgia wordt onmiddellijk door de laatste geroyeerd.
Vele oud gedienden hebben dit mee gemaakt, zo zijn er verschillende oud leden of nog aktieve leden die op STS met een andere naam zijn te vinden, inkl. ikzelf.
Betreffende "photoship" att Chris, hier vind je veel fotos inderdaad, ook veel van de ouwe gouwe generatie, z/w fotos.
Bestaat al lang en vind je vaak fotos welke je nergens anders kunt verkrijgen.
Jan
Heb er net als Ruud ook een paar duizend fotos staan. Een mooie site toch wel.
Je moet niet in aanvaring komen met de eigenaar (zal zijn naam niet noemen) want dan word je er meteen uitgekegeld.
Een van de meest aktieve leden was ene "Tonga", die werd het zo zat dat hij zijn eigen site is begonnen: STS (Seatheships).
Een ieder die lid wordt van STS en die ook toevallig lid is van Shipsnostalgia wordt onmiddellijk door de laatste geroyeerd.
Vele oud gedienden hebben dit mee gemaakt, zo zijn er verschillende oud leden of nog aktieve leden die op STS met een andere naam zijn te vinden, inkl. ikzelf.
Betreffende "photoship" att Chris, hier vind je veel fotos inderdaad, ook veel van de ouwe gouwe generatie, z/w fotos.
Bestaat al lang en vind je vaak fotos welke je nergens anders kunt verkrijgen.
Jan
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 nov 2009 14:08
Tender offshore 1
Geachte geinteresseerden,
In de jaren 1967|68,zat ik als bemanningslid aan boord van de tender Offshore 1 van rederij Wijsmuller Baarn.
De tender werd ingezet voor de bevoorrading van de radioschepen :Caroline noord en zuid.
Mijn vraag is:is er iemand die mij nog iets kan vertellen over de tijd dat de tender nog als kotter dienst deed?eventueel visserijnummer en naam of de rederij.Of zijn er misschien nog fotoos ergens te vinden via shipsdate of iets dergelijks?
met grote dank en vr gr
john lauwers
In de jaren 1967|68,zat ik als bemanningslid aan boord van de tender Offshore 1 van rederij Wijsmuller Baarn.
De tender werd ingezet voor de bevoorrading van de radioschepen :Caroline noord en zuid.
Mijn vraag is:is er iemand die mij nog iets kan vertellen over de tijd dat de tender nog als kotter dienst deed?eventueel visserijnummer en naam of de rederij.Of zijn er misschien nog fotoos ergens te vinden via shipsdate of iets dergelijks?
met grote dank en vr gr
john lauwers
Re: Wie weet ?
john ik heb je een e mail gestuurd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 jan 2012 10:41
Wie helpt?
Hallo allemaal,
Net als de meesten van jullie ben ik een oud zeeman en heb van 1968 tot 1974 bij diverse maatschappijen gevaren. Mijn hoogste rang was 4e wtk met diploma scheepswerktuigkundige A. In mijn herinnering is het een leuke tijd geweest waar ik steeds vaker aan terug denk. Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn geweest maar de leuke dingen onthoudt je toch het best. De verhalen worden, naar mate ik ouder word (65 dit jaar) ook steeds leuker dus ben ik, zoals vermoedelijk vele anderen, mijn ervaringen op papier aan het zetten. Hier en daar laat mijn geheugen me toch in de steek. Zo zou ik graag willen weten welke motor er stond in de "Carbo Dragon", ook bekend als "Naess Dragon" van de Nederlandse Norness, kantoor in Amsterdam Osdorp, personeelschef Dhr. Stam, waar ik van november 1969 tot december 1970 heb gevaren. Dat waren 6 weken reizen van Rotterdam naar de United States. Ook heb ik nog gevaren op de "Naess Tiger" en de "Naess Courier". De gegevens over deze schepen heb ik niet meer. Wie kan me meer over hen vertellen, wat is er verder met hen gebeurd of waar kan ik die gegevens vinden? De meesten zullen wel in India gesloopt zijn zoals vele onfortuinlijke schepen. Het zien van zo'n film breekt je zeemanshart.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben sinds 14 januari j.l. aangesloten bij 'kombuispraat' onder de naam 'katwijkfrans' .
Alvast bedankt.
Ahoy Frans,
Ik [Ruud] heb jouw nieuw geopende topic verplaatst naar "Wie weet",waar veel geholpen wordt,hopelijk succes met jouw vragen,waarvan ik er later enige kan beantwoorden.
Net als de meesten van jullie ben ik een oud zeeman en heb van 1968 tot 1974 bij diverse maatschappijen gevaren. Mijn hoogste rang was 4e wtk met diploma scheepswerktuigkundige A. In mijn herinnering is het een leuke tijd geweest waar ik steeds vaker aan terug denk. Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn geweest maar de leuke dingen onthoudt je toch het best. De verhalen worden, naar mate ik ouder word (65 dit jaar) ook steeds leuker dus ben ik, zoals vermoedelijk vele anderen, mijn ervaringen op papier aan het zetten. Hier en daar laat mijn geheugen me toch in de steek. Zo zou ik graag willen weten welke motor er stond in de "Carbo Dragon", ook bekend als "Naess Dragon" van de Nederlandse Norness, kantoor in Amsterdam Osdorp, personeelschef Dhr. Stam, waar ik van november 1969 tot december 1970 heb gevaren. Dat waren 6 weken reizen van Rotterdam naar de United States. Ook heb ik nog gevaren op de "Naess Tiger" en de "Naess Courier". De gegevens over deze schepen heb ik niet meer. Wie kan me meer over hen vertellen, wat is er verder met hen gebeurd of waar kan ik die gegevens vinden? De meesten zullen wel in India gesloopt zijn zoals vele onfortuinlijke schepen. Het zien van zo'n film breekt je zeemanshart.
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben sinds 14 januari j.l. aangesloten bij 'kombuispraat' onder de naam 'katwijkfrans' .
Alvast bedankt.
Ahoy Frans,
Ik [Ruud] heb jouw nieuw geopende topic verplaatst naar "Wie weet",waar veel geholpen wordt,hopelijk succes met jouw vragen,waarvan ik er later enige kan beantwoorden.
Re: Wie weet ?
Ahoy Frans,
Helaas kan ik je niet helpen m.b.t. welke motor erin[CARBO DRAGON] stond,maar dacht aan een Sulzer,maar weet dit niet zeker, hopelijk kan er iemand dit wel vertellen.
Hier wat gegevens van de schepen,die jij vroeg, later zal ik ook nog wat foto's plaatsen.
IMO: 5245344
Year: 1957
Name: NAESS DRAGON
Type: Tanker
Launch Date: 1.3.57
Flag: LBR
Date of completion: 12.57
Tons: 15937
DWT: 25426
Yard No: 786
Length overall: 197.1
LPP: 177.2
Country of build: BEL
Beam: 23.4
Builder: Cockerill-Ougree
Location of yard: Hoboken
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15
End: 1977
Subsequent History:
69 CARBO DRAGON - 73 STOLT DRAGON
Disposal Data:
BU Kaohsiung 18.6.77 [Nan Hor Steel Enterprise Co] ====
IMO: 5245526
Year: 1958
Name: NAESS TIGER
Type: Tanker Launch Date: 16.11.57
Flag: NLD
Date of completion: 4.58
Tons: 16284
DWT: 24800
Yard No: 286
Length overall: 187.4
LPP: 176.8
Country of build: NLD
Beam: 23.4
Builder: Royal Schelde
Location of yard: Flushing
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-14
End: 1977
Subsequent History:
68 CARBO TIGER - 70 ANCO NORNESS - 74 STOLT EAGLE
Disposal Data:
BU Pusan 13.5.77 [Dongkuk Steel Mill Co]
====
IMO: 6614918
Year: 1966
Name: NAESS COURIER
Type: Ore/Bulk/Oil
Flag: NLD
Date of completion: 12.66
Tons: 22355
DWT: 41931
Yard No: 844
Length overall: 215.8
LPP: 202.0
Country of build: NLD
Beam: 26.9
Builder: Van der Giessen
Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-16
End: 1984
Subsequent History:
[De Schelde, Flushing #330 transferred] - 74 NORDIC COURIER - 80 TRADE COURIER
Disposal Data:
BU Zhanjiang 20.11.84
Helaas kan ik je niet helpen m.b.t. welke motor erin[CARBO DRAGON] stond,maar dacht aan een Sulzer,maar weet dit niet zeker, hopelijk kan er iemand dit wel vertellen.
Hier wat gegevens van de schepen,die jij vroeg, later zal ik ook nog wat foto's plaatsen.
IMO: 5245344
Year: 1957
Name: NAESS DRAGON
Type: Tanker
Launch Date: 1.3.57
Flag: LBR
Date of completion: 12.57
Tons: 15937
DWT: 25426
Yard No: 786
Length overall: 197.1
LPP: 177.2
Country of build: BEL
Beam: 23.4
Builder: Cockerill-Ougree
Location of yard: Hoboken
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15
End: 1977
Subsequent History:
69 CARBO DRAGON - 73 STOLT DRAGON
Disposal Data:
BU Kaohsiung 18.6.77 [Nan Hor Steel Enterprise Co] ====
IMO: 5245526
Year: 1958
Name: NAESS TIGER
Type: Tanker Launch Date: 16.11.57
Flag: NLD
Date of completion: 4.58
Tons: 16284
DWT: 24800
Yard No: 286
Length overall: 187.4
LPP: 176.8
Country of build: NLD
Beam: 23.4
Builder: Royal Schelde
Location of yard: Flushing
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-14
End: 1977
Subsequent History:
68 CARBO TIGER - 70 ANCO NORNESS - 74 STOLT EAGLE
Disposal Data:
BU Pusan 13.5.77 [Dongkuk Steel Mill Co]
====
IMO: 6614918
Year: 1966
Name: NAESS COURIER
Type: Ore/Bulk/Oil
Flag: NLD
Date of completion: 12.66
Tons: 22355
DWT: 41931
Yard No: 844
Length overall: 215.8
LPP: 202.0
Country of build: NLD
Beam: 26.9
Builder: Van der Giessen
Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-16
End: 1984
Subsequent History:
[De Schelde, Flushing #330 transferred] - 74 NORDIC COURIER - 80 TRADE COURIER
Disposal Data:
BU Zhanjiang 20.11.84
zeevarende wil stoppen met varen, vraagt om hulp
Hallo, ik ben zeevarende op de buitenvaart/vracht als kapitein, ik wil stoppen met varen en een baan aan wal zoeken, ik heb geen idee waar ik moet beginnen, wat de mogelijkheden zijn met mijn papieren. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand mij de weg te wijzen naar instanties die mij daarbij kunnen helpen? Noord-Holland!!
Ahoy leek,
Ik [Ruud] heb dit bericht verplaatst naar "Wie weet?",zo houden wij het forum leesbaar en overzichtelijk,en hopelijk krijg je antwoord op jouw vragen,wie weet?
Ahoy leek,
Ik [Ruud] heb dit bericht verplaatst naar "Wie weet?",zo houden wij het forum leesbaar en overzichtelijk,en hopelijk krijg je antwoord op jouw vragen,wie weet?