Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Wie weet ?

Bericht door Koos »

Maak even gebruik van dit Topic omdat op het moment mij de tijd ontbreekt om het daarvoor juiste Topic te traceren.
Is dus geen vraag maar een gegeven.
Zat gisterenmiddag in de auto Radio Rijnmond te beluisteren en was daar een Dame die uitleg gaf over de RDM, history etc.
Wist daar allerlei over te melden en ook dat ze ,als ik het goed heb verstaan met alle malloten op de weg, dat ze betrokken was geweest bij het digitaliseren van een heleboel zo niet welhaast alle tekeningen van de door de jaren heen bij de RDM gebouwde schepen.
Als ik het goed heb begrepen was deze Dame werkzaam bij het Stadsarchief en gaf tevens weer dat alle tekeningen zo konden worden bekeken en ook worden gedownload zonder enige restrictie en er dus geen auteursrechten ed. op zouden rusten en dat is natuurlijk interessant.
De site die ik in de vlugheid nog half heb onthouden zou zijn: www.rotterdamstadsarchief rdm of iets dergelijks.
Zit zelf al enige tijd wat minder in de tijd om daar eens rustig naar te zoeken
Maar een goede zoeker die daar interesse in heeft zal daar ongetwijfeld verder mee komen.
Misschien al bij die en gene bekend en zie het dan maar als mosterd na de maaltijd.
Maar wilde het de liefhebbers die dat nog niet wisten toch niet onthouden.
Voor diegenen veel succes in de zoektocht
Koos

Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Wie weet ?

Bericht door Jancorjoh »

Koos schreef: 13 jul 2018 12:35 Zat gisterenmiddag in de auto Radio Rijnmond te beluisteren en was daar een Dame die uitleg gaf over de RDM, history etc.die betrokken was geweest bij het digitaliseren van een heleboel zo niet welhaast alle tekeningen van de door de jaren heen bij de RDM gebouwde schepen.
http://collecties.stadsarchief.rotterda ... =197036184

Gr.John.
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Wie weet ?

Bericht door Erikdepooter »

Wie weet
er wat er ooit van Ineke Reekers is geworden? Zij zat samen met mij op 1bBSII en 2bBSII op de zeevaartschool in Vlissingen, als enigste meisje voor stuurvrouw studerend. Schooljaar 73-74 en 74-75. Volgens mij had ze een beurs van KJCPL / Nedlloyd. Na de opleiding helemaal uit het oog verloren, maar wel nieuwsgierig naar oud klasgenoten.
Bijlagen
2bBS2%201975b.jpg
2bBS2%201975b.jpg (156.58 KiB) 5802 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

als enigste meisje voor stuurvrouw studerend.
Ik schat het zo maar in Erik, dat deze dame heel goed bij de les was of niet?
Ooit in de vorige eeuw nam ik deel aan een speciale kursus betreffende Materialen en lassen etc.. Ik had me daar extra goed op voorbereid want mijn " kersverse schooldagen" lagen toen al een mooi poossie achter me en ik wilde dus niet voor paal staan temidden van veelal veel jongere en academisch " versere kollega's".Het bleek dus ook dat ik me best kon handhaven tussen die jonge knakkertjes. :lol: ECHTER.....er was een-1- vrouwlijke deelneemster uit China; een meissie van net FF door de mid-twintig en heeeel verlegen met haar Engels. Ik moest gelijk aan mijn beide dochters denken, die beiden een klinkende Universitaire opleiding hebben en altijd met hele goede resultaten thuis kwamen.Ze leerden me al ras af om hun beiden al te veel te applaudiseren.......WANT zeiden ze dan: " Die Chinese studenten op de Universiteit laten ons alle hoeken van de ring zien, DIE slapen nooooit en studeren alleen maar" :lol:
Ik maakte er dus een punt van om dat verlegen Chinese meissie een beetje naar voren te schuiven, ze had ons op die kursus wel les kunnen geven.
Dat Chinese meissie had meer vergeten over materialen als velen van de andere deelnemers konden onthouden :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie weet ?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Er is een topic over De Ruyterschool. :wink:

viewtopic.php?f=1&t=2550&start=352
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Wie weet ?

Bericht door Erikdepooter »

@Jos, I know. Dat topic helemaal doorgevlooid en ik had de betreffende klassefoto daar ook al eens op geplaatst. Maar niks te vinden over Ineke.
@Harry: Ze was heel gewoontjes en in 1975 netjes geslaagd. Leuke meid, zeker geen kenau, maar ook niet timide. Alleen van de aardbodem verdwenen, zo lijkt het. Vandaar mij oproep.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie weet ?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en in 1975 netjes geslaagd. Leuke meid
Waarschijnlijk met een Massinist getrouwd die een joppie aan de wal had :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Wie weet ?

Bericht door Bertus. »

Wie weet hoe het toch met de trouwe What Porter??? en
baggerkoning Joop de Jager gaat.
Joop was plots van Kombuispraat verdwenen.

Mvg. Bertus.
Cen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2018 21:23

wie weet van deze stranding iets af

Bericht door Cen »

Hallo mensen ik zat oude foto's te bekijken en kwam deze foto tegen, is een foto van half jaren 80, we denken ongeveer 1984 of daarom trend
het is een schip op de zuidelijk blokken dam van de Maasvlakte foto is gemaakt van de locatie uitlaat elektra centrale Maasvlakte.
Kan niets vinden geen naam van het schip, enz kan iemand mij meer vertellen over deze scheeps stranding.
vriendelijke groet Cen Hoek
Bijlagen
boot loopt op de blokkendam (2).jpg
boot loopt op de blokkendam (2).jpg (60.02 KiB) 6172 keer bekeken
expilot
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2015 14:02

Re: Wie weet ?

Bericht door expilot »

Het is de duitse kuster Almut die met een verloren schroef in de edisonbaai ten anker lag. Door harde wind is anker gaan krabben en sleepboot hulp kwam te laat. Bemanning is veilig van boord gekomen. Het schip was op weg naar de botlek in rotterdam. Datum 19 maart 1983


Plaats reactie