Wie weet ?
- Arie Hazebroek
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14
Ik ben op zoeknaar de voorwaarden voor een drukverhogingsinstallatie in appartementen naar aanleiding van klachten van bewoners over een te hoge waterdruk.
Ik zoek NEN 1006 en aanvullende eisen van de VEWIN WB 4.3
Ik heb me rot gegoogled maar kan het niet te pakken krijgen
Heeft iemand een tip?
Gr. Arie.
Ik zoek NEN 1006 en aanvullende eisen van de VEWIN WB 4.3
Ik heb me rot gegoogled maar kan het niet te pakken krijgen
Heeft iemand een tip?
Gr. Arie.
- Arie Hazebroek
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14
Zo bouwen ze punters in Giethoorn.
Voor de bouw kiezen wij nog steeds voor Frans eikenhout omdat dit kwalitatief het beste is en tevens mooi van nerf.
Het hout voor de gangen wordt nog altijd gekromd boven een vuurtje.
De bevestiging van de delen gaat nog ouderwets met behulp van handgemaakte houten pennen en deutels (ook wel 'duvels' genoemd).
Daartoe worden de klampen samen met het vlak doorboord (12 mm) waarna er grenen houten pennen van 13 mm in worden geslagen. Deze pennen worden aan de onderzijde in V-vorm uitgebeiteld.
Daar wordt nu een scherpe eikenhouten 'deutel' ingeslagen.
(het 'deutelen')
Tenslotte wordt alles netjes afgevlakt.
Deze traditionele werkwijze blijkt nog steeds de beste om een goede boot te bouwen.
Voor de bouw kiezen wij nog steeds voor Frans eikenhout omdat dit kwalitatief het beste is en tevens mooi van nerf.
Het hout voor de gangen wordt nog altijd gekromd boven een vuurtje.
De bevestiging van de delen gaat nog ouderwets met behulp van handgemaakte houten pennen en deutels (ook wel 'duvels' genoemd).
Daartoe worden de klampen samen met het vlak doorboord (12 mm) waarna er grenen houten pennen van 13 mm in worden geslagen. Deze pennen worden aan de onderzijde in V-vorm uitgebeiteld.
Daar wordt nu een scherpe eikenhouten 'deutel' ingeslagen.
(het 'deutelen')
Tenslotte wordt alles netjes afgevlakt.
Deze traditionele werkwijze blijkt nog steeds de beste om een goede boot te bouwen.
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
- Arie Hazebroek
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
Hallo Arie Hazenbroek je vroeg wat er bij die verfrommelde boeg stond volgens mij
is het de verfrommelde boeg van de Nedlloyd Seine bij die boeg stond Ned Lloyd nog zichtbaar maar Seine niet meer ik heb dit vergeleken met een foto uit een boek.
De Ned Lloyd Seine is op 23-10-1980 in aanvaring gekomen met de Belgische Tanker E.R. Walonia in positie 03-18-30 N en 105.24 E
Groeten Cor Boer
is het de verfrommelde boeg van de Nedlloyd Seine bij die boeg stond Ned Lloyd nog zichtbaar maar Seine niet meer ik heb dit vergeleken met een foto uit een boek.
De Ned Lloyd Seine is op 23-10-1980 in aanvaring gekomen met de Belgische Tanker E.R. Walonia in positie 03-18-30 N en 105.24 E
Groeten Cor Boer