Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Cen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2018 21:23

wie weet van deze stranding iets af

Bericht door Cen »

Hallo mensen ik zat oude foto's te bekijken en kwam deze foto tegen, is een foto van half jaren 80, we denken ongeveer 1984 of daarom trend
het is een schip op de zuidelijk blokken dam van de Maasvlakte foto is gemaakt van de locatie uitlaat elektra centrale Maasvlakte.
Kan niets vinden geen naam van het schip, enz kan iemand mij meer vertellen over deze scheeps stranding.
vriendelijke groet Cen Hoek
Bijlagen
boot loopt op de blokkendam (2).jpg
boot loopt op de blokkendam (2).jpg (60.02 KiB) 6171 keer bekeken

expilot
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2015 14:02

Re: Wie weet ?

Bericht door expilot »

Het is de duitse kuster Almut die met een verloren schroef in de edisonbaai ten anker lag. Door harde wind is anker gaan krabben en sleepboot hulp kwam te laat. Bemanning is veilig van boord gekomen. Het schip was op weg naar de botlek in rotterdam. Datum 19 maart 1983
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wie weet ?

Bericht door Allen »

ALMUT een knipsel.

Almut001.JPG
Almut001.JPG (154.22 KiB) 6012 keer bekeken
Grtn @Allen
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Wie weet ?

Bericht door Jacob Bothof »

Kombuizers,
voor de geinteresseerden, zondag 21-10 om 21.55 wordt er op de zender Canvas (Belg.) een documentaire
uitgezonden over de ondergang van de Van Imhoff.
Jacob
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jdbvos »

Wie weet hoe het zit...
Iedereen het nieuws op tv gezien over de nieuwe brug tussen Hongkong en Macao, neem ik aan ?
Dat brengt mij tot het volgende...
In mijn begintijd op de ghv was de ingang naar de ankerbaai tussen HK en Kowloon de zgn Northern approach, of de Southern approach...
Niet lang daarna had de verkeerstoren net als wij aan boord van de Waalekerk zowat een hartstilstand toen we die Northern approach binnenvoeren, en een Boeing747 recht op onze mooie grote christelijke voormast aan kwam vliegen tijdens de start...
Met een "Ship in the Northern approach: stop inmediately !" sloegen wij vollekracht achteruit.
De schrik was erger dan de werkelijkheid, want ze ging hoog boven ons langs.
Maar een tijd later was de Northern approach off limits em buiten gebruik ivm Kai Tek, en bleef voor in- en uitvaart alleen maar de Southern approach over....
Nu zie ik dat die nieuwe brug (vlgs mij) over die Southern approach gaat, en die dus afsluit voor (te) hoge schepen...
Ik weet dat Kai Tek vervangen is door een nieuwe luchthaven, dus ga ik er van uit dat de Northern approach in aller ere is hersteld

Iemand die weet hoe dat nu zit ? Dus iemand die weet van 'da Roels' van nu ?

Op dit plaatje van OpenSeamaps zie ik (denk ik) de rode lijn G4/G94 in de richting van TungChung gaan, en dat zal dan wel die brug in aanbouw zijn...
Dat zou de Southern approach dus vrij laten, en gaat die weg via de nieuwe tunnel naar het eiland, wellicht ??
Maar ook de Northern approach lijkt (weer?) betond en in gebruik....
Bijlagen
HK-Macao.jpg
HK-Macao.jpg (87.96 KiB) 5698 keer bekeken
HK.jpg
HK.jpg (145.77 KiB) 5695 keer bekeken
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Wie weet ?

Bericht door Sparks316 »

Jan, voor zover ik weet is Kai Tek/Kai Tak al jaaaaaren geleden gesloten en vervangen door de nieuwe luchthaven, waarvoor heel andere approaches gelden. Die ligt ook gewoon mijlenver verderop. Dat oude shippingroutes nu weer gelden omdat ze in de oude lijn van Kai Tak lagen is dus niet helemaal vreemd.
Voor zover ik weet is het oude Kai Tak inmiddels ook helemaal volgebouwd.
Wat me wel opvalt is dat er dus destijds een hele snelle communicatie tussen Kai Tak en de marine-VHF bestond die waarschuwde voor aankomende vliegtuigen, alhoewel ook Kai Tak Approach moet hebben geweten dat een kist daar minimaal op nog 1000 ft vloog... Vlogen ze lager dan vlogen ze regelrecht de flats voor de baan in. :mrgreen: En zaten ze op de approach voor de andere kant dan zaten ze ook nog niet op sealevel :lol:

Het oude Kai Tak: zat je vanaf de wal dan vloog je de was van de bovenste flatbewoners van hun balkon, vloog je vanaf de andere kant dan kon je de kloten van de masten vliegen van schepen die daar net rondvoeren.
Louis
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Wie weet ?

Bericht door Cor Leliard »

Waar liep de 100 vadem lijn ongeveer als men vanuit de Golf van Biskaye kwam???????
gr uit Breda
Il parle Il a parle
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Wie weet ?

Bericht door Sparks316 »

Cor Leliard schreef: 28 okt 2018 17:32 Waar liep de 100 vadem lijn ongeveer als men vanuit de Golf van Biskaye kwam???????
Jeetje Cor, ik weet dat je in den Belzjieken Marine hebt gezeten, maar kun je ietsjes specifieker zijn?
Ben je vertrokken uit Bilbao, Bordeaux, St. Nazaire of zit je dichter bij Ouessant of La Coruna en waar stuur je heen?
In dat geval kan ik het je vast wel tot op de vierkante meter vertellen :mrgreen:
Groeten uit een koud Oss.
Louis
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Wie weet ?

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Louis
Vanuit Ouessant naar Antwerpen.
Awel al ge achter de sleutel zat dan witte da nie.
gr uit het Bredase
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Wie weet ?

Bericht door Cor Leliard »

Louis
Vanuit Congo- Las Palmas -Oostende of Antwerpen
Il parle Il a parle


Plaats reactie