Geplaatst: 05 jun 2006 21:35
goedendag allemaal,
het hoofdkantoor van de HAL zit in Seatlle en maakt inderdaad deel uit vd Carnival Group welke meerder cruise rederijen bezit. Denk hierbij aan Cunard, Costa, Seabourne en nog een aantal.
De HAL heeft verder nog een kantoortje in Spijkenisse waar vandaan Hollandse zeelui en hotellui worden geregeld.
Het komt wel vaker voor dat schepen onder buitenlandse vlag worden gebouwd en vervolgens onder nederlandse vlag worden gebracht. Dit heeft te maken met subsidies. Verder heeft de HAL als het goed is een schip onder Nassau (Bahama vlag) varen en hierop zitten Engelse officieren. Dit omdat er een tekort aan Hollanders is.
Verder heeft de HAL in de ogen van Amerikaanse toeristen nog steeds een hollands tintje met een grote historie. Hier maakt het moeder bdrijf gretig gebruik van om cruises te verkopen. Ze zeggen niets voor niet "a tradition in exellency".
het hoofdkantoor van de HAL zit in Seatlle en maakt inderdaad deel uit vd Carnival Group welke meerder cruise rederijen bezit. Denk hierbij aan Cunard, Costa, Seabourne en nog een aantal.
De HAL heeft verder nog een kantoortje in Spijkenisse waar vandaan Hollandse zeelui en hotellui worden geregeld.
Het komt wel vaker voor dat schepen onder buitenlandse vlag worden gebouwd en vervolgens onder nederlandse vlag worden gebracht. Dit heeft te maken met subsidies. Verder heeft de HAL als het goed is een schip onder Nassau (Bahama vlag) varen en hierop zitten Engelse officieren. Dit omdat er een tekort aan Hollanders is.
Verder heeft de HAL in de ogen van Amerikaanse toeristen nog steeds een hollands tintje met een grote historie. Hier maakt het moeder bdrijf gretig gebruik van om cruises te verkopen. Ze zeggen niets voor niet "a tradition in exellency".