Stagevaren

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
laurens

Stagevaren

Bericht door laurens »

Heren,

Ik moet nu mijn 2de periode stage varen. Mijn vorige periode heb ik gedaan bij Seatrade. Toen zat ik op de Santa Maria. Ik heb nu gesolliciteerd bij Wagenborg en Spliethoff. Bij Spliethoff kan ik niet, maar bij Wagenborg wel. Ik ben gepland voor de Oranjeborg. Ik zou graag wat meer willen weten over het stagevaren bij Wagenborg en wat een beetje leuke schepen zijn met leuk vaarwater. Kan ik nog altijd mijn voorkeur geven bij de stagebijeenskomst.

Met vriendelijke groet,
Laurens

Wouter.

Bericht door Wouter. »

Hoi laurens,

Kan je vertellen dat het prima stage varen is bij Wagenborg, ik heb zelf vorige winter ook op de Oranjeborg gezeten. Heb me prima vermaakt en veel geleerd :wink:
Het vaargebied van de Oranjeborg ligt wel tussen Finland,Eemshaven,Baltimore,Philadelphia,Turkije en Belgie, prima rondje dus.
Maar je zal het zeker niet verkeerd hebben op de Oranjeborg, erg mooie hutten en natuurlijk niet te vergeten een heuse sauna en jacuzzi :-D

gr Wouter
laurens

Bericht door laurens »

Heb je misschien nog foto's? Ik heb er wel een paar van de ruimen en brug gezien, maar nog geen van de hutten e.d. Het gaat zo te horen dan wel een leuke stage worden. Ik heb er ontzettend zin in.
laurens

Bericht door laurens »

Ik zat even op google earth te zoeken en heb hem gevonden in Philadelphia
Afbeelding
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Nou ik weet het niet hoor, maar dát is de Oranjeborg in ieder geval niet :wink:
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Afbeelding
Foto: Wagenborg
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Klopt dat is een achter-nichtje van de Oranjeborg. De Oranjeborg is een van de schepen uit een serie van 3, de overige 2 zijn voor Zweedse rekening gebouwd, en de voorloper van die serie zien we op de foto in Philly, de locatie waar ze normaal ligt klopt wel.

Foto Frits Ollinga via Delfzijl.web-log.nl
Afbeelding
Groeten Jeroen
Wouter.

Bericht door Wouter. »

niet verkeerd voor een leerlingenhut :wink:
Afbeelding
laurens

Bericht door laurens »

Ik moet eerder terug zijn voor mijn stage. Al op 1 februari. Ik ga dus ook eerder weg. Ik moet 187 dagen maken. Ik heb nu afgesproken week 25 weg. Kan ik wat langer varen. Ik heb er heel erg zin in.
laurens

Bericht door laurens »

Ik moet donderdag of vrijdag opstappen in Canada. Ik ga tegelijk met de eerste stuurman en de kapitein.


Plaats reactie