Foutje

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
laurens

Foutje

Bericht door laurens »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoetwatermatroosje

Bericht door Zoetwatermatroosje »

Goeiemorgen,

Dat word ff Apeldoorn bellen!!
GRTZ,
ROBERT
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Als je even goed naar de details kijkt dan zul je zien dat het hier om minstens 2 en mogelijk zelfs 3 verschillende boten gaat.
Niet echt creatief dus.....

Groeten,
Bert de Boer
hdofferhoff
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
Locatie: sappemeer

Bericht door hdofferhoff »

Nou Bert volgens mij gaar het allemaal om hetzelfde bootje.

Afbeelding

Gr. Huub.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Huub,

Op foto 1 heeft de boot een zeerailing en ankertje op de voorplecht en die zie ik op foto 3 in geen enkele vorm terug. En zo'n zeerailing zal echt niet door een val in het water helemaal spoorloos verdwijnen.
Ook zie ik het fraaie vignet op de boeg van foto 1 niet terug op foto 3.
Dus zodoende ....

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Vind op de eerste foto de strop ook niet goed aangeslagen.
De tweede band veel te veel naar achteren,zo raakt hij zeker uit evenwicht en dondert naar beneden.
Een dekhengst uit de tijd toen geluk nog heel gewoon was.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Há die Bert,
Ik denk wel dat het om dezelfde boot gaat.
Ten eerste is de kade op de achtergrond gelijk.
Ten tweede is het geen fraai vignet, maar een RVS plaat voor dat ankertje. En ten derde, het ankertje zal nu wel een poging doen naar de bodem van de haven te geraken.
De zeereling mis ik ook, maar op de laatste foto van Huub kan je zien dat die iets meer naar achteren zit.
Wat allemaal wel klopt zijn de plaatsing van de schroeven, boegschroeven en die siervlakken op de zijden.
En waarom ook niet hé? Ik heb in IJmuiden op dezelfde manier wel eens een Volvo 240 station zo uit een strop zien glijden. Die moest op zo'n Rus gehezen worden, maar was ook verkeerd ingepikt. Kennelijk het gewicht van de LPG tank verkeerd ingeschat.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen,

Ook ik heb naar de achtergrond zitten turen, maar die blijkt inderdaad hetzelfde zoals Eric ook al zei...
Toch vind ik het een vreemde fotoserie, op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het gewoon niet klopt :? Ook omdat de middelste foto een stuk kleurrijker is dan de andere 2, maar hij kan natuurlijk bewerkt zijn voor scherpte e.d.
Enfin, mocht het waar zijn, dan is het natuurlijk zonde van zo'n leuk bootje... :wink:
Good weekend to all,

Groetjes, Oebele
Gebruikersavatar
John79
Berichten: 281
Lid geworden op: 02 nov 2004 13:30
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door John79 »

Heet dat nou een 'vrije val bootje'? :-D
Kom ook eens kijken op: scheepvaartfoto.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Ik heb nog eens zitten kijken, maar ik geloof nu dat de eerste, derde en vierde foto het zelfde schip is, maar de 2e, waarop het "moment supreme" te zien is, niet.
Zoals Oebele terecht opmerkt is de foto erg scherp en kleurrijk t.o.v. de andere foto's, en verder klopt die spoiler achterop niet. Op de actiefoto zit een zwart ding op de zijkant, en die zie ik verder niet terug. Ook de overkapping van de flybridge zie ik niet. Dat is geen doek, want de radar staat helaverwege, en op de actiefoto op de spoiler zelf.
Het zou wel kunnen als de laatste foto een andere boot is, want verder klopt alles wel....
Mistery?

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.


Plaats reactie