Yachtenbouw

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

:-D Nog even wat nieuws van de afgelopen Hiswa, en de Complimenten aan Coenharbour uit de Zaanstreek voor deze schitterende reportage
HISWA Amsterdam Seaport Boat Show 2008…

http://www.yachtforums.com/forums/boat- ... 008-a.html

Bedankt, is het door mijn gezondheid (lopen)niet meer mogelijk om de HISWA te bezoeken.
Maar je heb weer mooie foto`s gemaakt.

Bedankt Arjan :-D

Groets Bram :-D

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Yachtenbouw

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeh ouwe Kaasboer,

Laat je nou niet van slag brengen door al dat glimmende " Hi Tech" spul, maar gewoon " mooie scheepies" is mooi genoeg :mrgreen: :mrgreen: :lol: :roll:
Dat laatste "zeiljachie" da's tenminste een scheepie!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Arjan

Re: Yachtenbouw

Bericht door Arjan »

Hoi Bram,

De "Bonker" van Beeldsnijder vond ik persoonlijk één van de mooiste boten op de HISWA.

Gr. Arjan
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

Hoi Arjan

het was ook de mooiste dit jaar ,een goed en solide jacht ,waar ik zelfs in slecht weer(als het niet anders kan)mee op zee zou zitten,en me eigen toch veilig voel.

Groets Bram
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Yachtenbouw

Bericht door Albert »

Hoi gabber, :-D

Toch heeft die "Bonker" een gróót gebrek, er zitten geen zeilen op. :wink:

De mazzel, Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

Hoi Albert

Toevallig ,na de laatste revilidaie vanmorgen , even met me meissie de binnenstad in ,en een boekenshop bezocht,een paar nautische boekjes gekocht/gekregen?( in het Engels)en zie hier yachten met zeilen,dit is dus de America NYYC (New York Yacht Club) de eigenaar van dit yacht was de oprichter van deze Yacht Club,en er komen nog wel wat vervolg foto`s als ik het boek gelezen heb. :-D

Afbeelding

Kijk bij de volgende foto voor het verschil Eigenaar/bemanning, en daar zat toen in de 60tigger jaren nou net het verschil de eigenaars zaten in de Yachtclub,en wij een deur verder in de soos,streng verboden om in uniform te verschijnen,maar daar werden de fantasieen(van de big boss)naar werkelijkheid vertolkt onder het genot van een glaasje 8) toch niet slecht voor een ex machinissie van 22 jaar,maar de yacht schoentjes werden te groot dus in 72 weer terug naar het ouwe vertrouwde MK bedrijf van de Nederlandsche koopvaardij en kustvaart. :(

Afbeelding

De mazzel Bram :)
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Yachtenbouw

Bericht door Albert »

Hoi Gabber. :-D
Je hebt daar een heel mooi boek geladen, ik wacht in spanning op wat komen gaat.
Je staat ook lekker op die foto zeg; vetkuif, dikke bril en een nietje in je hoofd :? , kan niet zeggen dat het je flatteert. :roll: :wink:
Gelukkig is dat later toch nog helemaal goed gekomen. :-D :-D
De groeten aan Rita.
De mazzel, Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Yachtenbouw

Bericht door Derk Gotink »

Even iets tussen door waar ik toch wel een beetje trots op ben!

Mijn dochter Ageeth en Edwhard Jernberg zijn genomineerd als stylisten van het yacht Ithaka.
Ze vertrekken 29 okt tot 3 nov naar Florida om de eventuele prijs in ontvangst te nemen.

Aldus International Superyacht Society.

http://www.superyachtsociety.com/index. ... lists.list
Sail 24 - 40 m

Mooi toch !!
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

Hoi Derk

Gefeliciteerd ,en daar mag je echt heel trots op wezen,klasse :-D

Groets Bram :-D
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

voor de liefhebbers van Zeiljachten hier dus een zeiljacht wat ooit een beroemdheid was ,en nu vergane glorie :cry:

The low black schooner " America "

ofschoon mijn grootste favourite in zeiljachten de Blue Nose is,gevolgd door de "Creole"vind ik toch dat dit zeiljacht "America" hier toch ook een plaatsje verdiend heeft.

note: helaas kan ik de tekeningen en complete tuigage tekeningen en ontwerpen van de Blue -Nose niet scannen,omdat mijn scanner te klein is(of het boek te groot voor de scanner :lol: )

een serie foto`s van het yacht America met wat sumiere gegevens

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Groets Bram


Plaats reactie