SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Hallo Joop de Bokx en Arie Hazebroek,

Allereerst Joop,op de vraag welke rang ik zat op de Balong dat was tijdens de Costa reizen als Koksmaat/bakker in het jaar 1966,later heb ik no een keer op de balong gezeten als chefkok en dat was in 1970 Oost-africa reis.

Arie leuk je hier te ontmoeten op deze site,en goed dat je dat van de "s.s.RONDO" even recht gezet hebt.
Gaat wel goed daar in purmereutel,lekker genieten van het pensioen.

Groet Henk Kl. :lol:
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.

Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Hallo Mister joks,

Ik kwam nog een paar foto"s tegen van de Nederwaal met chefkok Israel en Bolle de Bie,en ikzelf ,ze zijn een beetje flets van ouderdom maar dat geeft niet,alleen van jou heb ik geen foto's Joop uit die tijd de meeste zijn een reis daarvoor gemaakt denk ik.
Maar ja wat geeft het,in ieder geval onze oude baas uit die tijd,

Groet Henk.
Bijlagen
nederwaal.jpg
nederwaal.jpg (252.07 KiB) 3567 keer bekeken
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: SMN

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Henk,

Welkom op Kombuispraat.
Dat is lang geleden, 1986 op de Nedlloyd Clarence.
Zal eens spitten of ik nog foto's heb.

Gr. Arie.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Henk! Bedankt voor de foto's. Zo had ik jou, de chef-kok en Bolle de Bie inderdaad in gedachten. Altijd dat smerige shirt van die Bolle. Ik mis alleen dat blonde snorretje van je en de buik van de chef lijkt wat gekrompen. De Bolle lijkt wat minder bol maar dat kan aan mij liggen. Zelf heb ik ook geen foto's van de reis met de Nederwaal en de volgende met de Batu maar dat heb ik daarna weer helemaal goed gemaakt op de Banggai. Ik ben wel aan een flink aantal jaargangen SMN-nieuws gekomen. De Balong stond in het nummer van januari 1966. :shock:
Bijlagen
m.s. Balong 1965 te New York
m.s. Balong 1965 te New York
Balong.jpg (212.65 KiB) 3500 keer bekeken
Gebruikersavatar
kees mensch
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:18

Re: SMN

Bericht door kees mensch »

Mister Joks schreef: Misschien herken je iemand op de foto Kees?
Hallo Mister Joks, op je foto herken ik niemand. Daarvoor was ik toch te kort in dienst bij de S.M.N. en ook te lang geleden natuurlijk.
Maar ik blijf het interessant en leuk vinden om Kombuispraat te volgen met al die prachtige ingezonden foto's, krantenartikels, boeken, en alle verhalen van weleer. En vooral ook die mooie ingezonden beelden van die tewaterlatingen.
Bedankt weer en tot de volgende keer.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

chefkok Israel
:wink: Leuke stukjes en foto's weer om te lezen en te bekijken. Namen van bepaalde figuren gingen over heel de vloot. Je wist er vaak van alles van, zonder er ooit mee gevaren te hebben. Was ook wel weer handig als je op een schip werd geplaatst en je kwam dan toch zo'n figuur tegen. Wist je gelijk wat voor vlees je in de kuip had. Bijgaand een foto van de Neder Ebro anno 1967, voor de kant in "Frisco".


Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Hallo Arie,

Ja ik weet het nog,samen op de " Nedlloyd Clarence" op een lijn naar N.Y. en omstreken maar wel lekker de noord atlantic
over in de wintermaanden.
Waren zelfs nog met kerstfeest aan boord,gezellig met kadootjes uit de kerstkist en ik kreeg zelfs die reis een kadoo van hare majesteit dankzij het lootje trekken wat werd gedaan door de dochter van een jaar of vier van de sparks.
Vond daar natuurlijk ook een foto van jouw zittend aan een tafeltje en als ik mij niet vergis ook Leen Remmelzwaal.
Heb de kaart wel bewaard,staat tenslotte wel de handtekening van Beatrix en Claus op.
Groetjes henk.
Bijlagen
arie 202.jpg
arie 202.jpg (95.86 KiB) 3679 keer bekeken
beatrix 202.jpg
beatrix 202.jpg (164.67 KiB) 3679 keer bekeken
beatrix 204.jpg
beatrix 204.jpg (43.33 KiB) 3679 keer bekeken
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

b
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hé Bertus, Het is je gelukt! Je oproepje had ik geplaatst op pagina 48 van dit topic (onderwerp).

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=752

Op pagina 3 van staat een oproep van Toon Brouwer die in dezelfde tijd heeft gevaren als jij. Als je hem een e-mail stuurt dan zal hij wel reageren want het is al een pikheetje terug. Ik heb zelf nog zat materiaal uit de SMN-nieuwsbladen over de schepen waar jij op hebt gevaren. De datums had ik al van je door gekregen dus ik ga voor je zoeken.

:P Groeten Joks
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.


Plaats reactie