SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Mooie foto Bertus. Fantastisch dat jullie die oude scheepsmaat zijn gaan bezoeken. Niet iedereen heeft nog de puf om naar een reunie of stapavondje te gaan. Om er dan zelf een bezoekje aan te brengen, grote klasse :!:

:o Die bemanningslijst van de NEDER EBRO ben ik ook pas HIER tegengekomen. Ik moet er nog een flink aantal van verwerken waarna je ook op naam en functie kan zoeken. 8)

:P Kallie heeft intussen wat over de TARAKAN geplaatst. Ik probeer daarna altijd wat meer over het betreffende onderwerp uit de SMN-nieuwsbladen toe te voegen. Kallie zal die informatie zelf ook wel hebben maar vele handen maken het werk licht nietwaar? :wink:
Bijlagen
TARAKAN
TARAKAN
SWScan00274.jpg (247.78 KiB) 1847 keer bekeken

Gebruikersavatar
willem den boer
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
Locatie: Heerjansdam

Re: SMN

Bericht door willem den boer »

:roll: :roll: :roll:
Hay Bertus,
Wat een mooie foto en wat een verrassing voor me, ik wist niet wat ik zag. Grandioos.
Het is 50 jaar geleden dat we elkaar gezien hebben en ik weet nog heel veel van vroeger ook de kleine dingetjes, ik weet nog dat ik van Jos sommige splitsen geleerd heb, en sturen kon hij hij ook zo goed , want als we slecht weer hadden met een lege bak moest er met de hand gestuurd worden,en dan bleef Jos er wel eens bij en gaf hij aanwijzingen. Jammer dat zo ik ver weg woont, en m/n vrouw is mankerende die kan ik niet meer lang alleen laten, anders ging ik hem opzoeken, maar ik hou wel kontact met hem via de telefoon.
Bertus nogmaals bedankt voor de moeite.
Gr, Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
w.a.aartsen
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 mar 2010 21:13

Re: SMN

Bericht door w.a.aartsen »

hallo co ik begrijp nu dat je ook een trip met de billiton gemaakt heb naar amerika via de philipijnen terug de golf in
van die fotograaf weet ik mij vaag iets te herrineren ik heb nog gezocht naar een foto van mij in mijn hut maar kan hem niet zo gauw vinden in het stoffige archief maar mijn hut was precies tegen over de deur naar de machine kamer aan st:boord
had ook een band recorder en sleep alleen in de hut onderste kooi was een zit bank geworden meest al hield ik mijn hut zelf bij. die bootsman was wat die stal mijn shag om op te pruimen dat stond od het tafelte in een koekblik tot ik hem snapte ik sprong uit mijn kooi een klap op de deksel hij twee bloedende vingers deed hij nooit meer en ik kwam uit met mijn rokertje misschien kan je nu iets meer herrineren< was ook nog een beetje bruggast> nog wat op je foto achter het roer op de zuiderkruis ik liep de 8-12 wacht en moest de roerganger af lossen voor de laatste torn kom ik op de vleugel staat hij daar met het wiel in zijn handen en zij die koers moet je aanhouden willem en weg was hij ik 5min: bezig om dat wiel er op tekrijgen zonder dat de 3e stuurman het merkte was nog een mannetje precies maar de volgende keer was me voorganger aan de beurt ik woon in egmond aan zee waar div: oud s.m.n. leden wonen nu tot volgende email willem
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Willem
Vage herinneringen komen weer boven drijven, ik had de laatste hut in de sb gang en werd 'snachts vaak waker van die deur naar dek omdat hij altijd werd dicht gegooid.
Het was ook een 2 persoons hut waar ik alleen in zat, maar dat vond ik niet zo erg.
Inderdaat, Jaap Romijn pruimde zware shag en had in zijn hut een spuugbak waar hij die pruim in deponeerde en dat stonk like hell.
En als bakzeuntje moest je die troep opruimen en dat was geen fijn klussie.
Maar het was een vakman en ik heb ook een hele hoop van deze man geleerd [ splitsen alle soorten en alle knopen die er waren ] en toen ik terug kwam van die reis, was ik voorgedragen voor matroos o/g maar vanwege mijn leeftijd [ nog geen achtien ] eerst nog twee maanden in de wal opleiding en gelijk mijn sloep diploma gehaald en toen weer vliegen naar de Sumatra in de PG.
Ik heb van mijn reis op de Billiton geen foto's dus ik kijk uit naar die van jou.
Groeten Co
kallie

Re: SMN

Bericht door kallie »

Ergens in de Phillippijnen met de BILLITON
Bijlagen
img123075 (1024x654).jpg
img123075 (1024x654).jpg (213.27 KiB) 1949 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:P Hallo Muddy (Piet), Hier een groetenuitzending van de vrouw en kinderen van Klaas Versluis. Ik heb verderop gelezen dat zijn kleinzoon Tom geinteresseerd is in materiaal over zijn opa en dat jij dit verhaal wel door kan sturen. :)
Bijlagen
Groetenuitzending aan Klaas Versluis 1960
Groetenuitzending aan Klaas Versluis 1960
Klaas Versluis.jpg (227.21 KiB) 1842 keer bekeken
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

ZEKER DOEN!!!
Ik heb de dochter van Klaas een aantal foto's van de Neder Linge gestuurd (o.a. met Klaas aan de stampsofoon), die staan nu in een elekronisch fotolijstje. Werd zeer op prijs gesteld.
Ik heb hier al over geschreven op deze topic (blz. 71), het is duidelijk dat de familie alles wat er over Klaas bekend is heel graag tegemoet ziet. Hoe kan het ook anders met zo'n prachtige man!
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Nu Klaas weer eens ter sprake komt: laat ik maar eens een foto van hem (genomen op de Neder Linge dus) plaatsen. Staat overigens ook op een van mijn koopvaardijsetjes op flickr.com.
En, lezend dat er nogal wat volk in Egmond woont, gelijk nog maar even de vraag aan de "Derpers" gesteld: Wie heeft hofmeesterArie Wijker meegemaakt en wie weet wat er met hem is gebeurd? Joks en ik kwamen eigenlijk al tot de conclusie dat hij vroeg is overleden, maar ik hoop nog steeds dat het om een andere Arie gaat. Ik heb met Arie op de Camerounkust gezeten (o.a. Great Lakes, was een prachtige reis, en óók veel gelachen), ik heb er al eerder wat over geschreven.
Wie weet er wat? Mocht iemand wat weten, maar mocht het beter zijn dat niet algemeen bekend te maken, dan toch graag via een mailtje alleen aan mij desnoods.
Ik doe er een paar foto's bij.
René
Bijlagen
Neder Linge 1970, Klaas Versluis met stampsofoon.jpg
Neder Linge 1970, Klaas Versluis met stampsofoon.jpg (127.52 KiB) 1807 keer bekeken
Arie Wijker met emigranten, Camerounkust.jpg
Arie Wijker met emigranten, Camerounkust.jpg (109.27 KiB) 1807 keer bekeken
Arie Wijker.jpg
Arie Wijker.jpg (8.76 KiB) 1807 keer bekeken
Nou vooruit, ook de foto van Klaas met chef kok Huib Bakker ook nog maar een keer...
Nou vooruit, ook de foto van Klaas met chef kok Huib Bakker ook nog maar een keer...
303 bbq oversteek naar kaapstad, huib bakker en klaas versluis.jpg (86.15 KiB) 1807 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
w.a.aartsen
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 mar 2010 21:13

Re: SMN

Bericht door w.a.aartsen »

hallo bertus mooi de foto van de billiton alleen ik denk dat het een oude foto is van voor mijn tijd toen ik er op zat .
want er namelijk een soort roet blazer op de pijp gebouwd want dat kwam allemaal weer op het passegiers/endek terug leek net een elleboog co die zal dat ook wel weten die collega kan ik niet ook niet uit egmond ik woon hier sinds 1962 dus misschien voor mijn tijd als je nog eens in egmond kom. kom dan gerust eens langs zou wel leuk wezen oude koeien uit de zee halen verder geen nieuws gr:willem


Plaats reactie