SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

hoi Bertus
Dat heb ik ook een paar maal meegemaakt, dan werden de betere roergangers :lol: :lol: er tussen uit gepakt om het Suez kanaal te sturen.
Maar dat gebeurde ook wel in het Panama-kanaal en de Mississippi, vooral het stuk naar Baton Rouge en zo nog wel een paar van die moeilijke rivieren en kanalen.
Ik vond van het suez die zandhopen die je zag niet zo intresant en dat zal het wel geweest zijn denk ik.
Maar we hebben er ook wel lol gehad hoor getuige de foto's. :P :P
Mvg Co

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door jdbvos »

sorry BS
zal nooit weer gebeuren !

Stel je voor zeg: iemand van de Nedlloyd die reageert op het SMN-forum.......
De absolute gotspe !!!
Oost, west...ook best
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bertus,
als je rechtsonder op "vorige" klikt dan zie je dat er op de vorige bladzijde uitgebreid wordt ingegaan op het varen door het Suezkanaal. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Ja Bertus, even niet goed opgelet dat over die zandhopen. Ik ben gelukkig nooit door het Suezkanaal gegaan. Veel te heet daar en allemaal zand. Drinken geen alcohol. Vrouwen gesluierd. Was wel wat korter dan om Kaap de Goede Hoop maar dan kon je lekker sparen voor Singepore en verder. :P
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Nog even terugkomend op de zwaaiende nonnen of paters bij Kaap Vincent, die ik dus nooit gezien heb, wel zwaaiende gevangenen bij Alcatraz. Daar kan LP over meepraten. :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: SMN

Bericht door hrobbers »

Ik heb wel eens lijn olie gemengd door de verf die een of andere arab had gebietst voor zijn bootje in het sues kanaal, volgens mij is het nog niet op gedroogt :lol:
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Foei, om een Arabiertje zo te plagen :!: :? Van horen zeggen: Op de mailschepen kwam in Suez altijd een Gali, gali aan boord, een soort van Egyptische Fred Kaps, om de passagiers wat te vermaken. Als laatste act legde die dan een kleedje neer voor de grote verdwijn truc. De passagiers moesten er dan hun horloge, siraad of geld opgooien. Die googelaar pakte dan de vier punten van het kleed bij elkaar en de omstanders moesten dan heel hard, "gali, gali" roepen. Op dat moment sprong die kerel over boord, de passagiers verbouwereerd achterlatend.

Ik vond in mijn plakboek nog een bladzijde uit een Amerikaanse "Mad" van toen.

Afbeelding
quo vadis


Plaats reactie