SMN
Re: SMN
Hieronder de foto's die Henk wilde plaatsen, behorende bij zijn bericht op de vorige pagina.HENK HERMANNS schreef:Ik bevestig dit verhaal en zal de foto's proberen apart te versturen
De bemanningslijst van de SUMATRA december 1963 hebben we dankzij Glijn inmiddels ook.
Dat de datum in het monsterboekje eerder valt dan de datum van aanvang van een reis was
mij ook opgevallen op de lijst van de BANGGAI hierboven. Weet ook niet waarom, kan er slechts
naar gissen.
Groetjes Joop
- Bijlagen
-
- BALONG_BATU_ HAVENS.jpg (543.21 KiB) 2640 keer bekeken
-
- BALONG REIS 36_ 18-6-64 GENUA.jpg (127.4 KiB) 2640 keer bekeken
-
- MONSTERBOEKJE__REISNRS_72dpi.jpg (483.5 KiB) 2640 keer bekeken
Re: SMN
Hoi Bertus ,Co en Joop.
Hier een paar antwoorden op een paar vragen.
Heb vandaag Glijn aan de telefoon gehad en kreeg automatisch antwoord op de gestelde vragen op dit topic:
Allereerst Bertus, de vraag was hoe aan bemanninglijsten van de jaren 50-tig en begin 60-tig te komen, die kennis van Glijn heeft bijna alles van de SMN en Glijn heeft hem die vraag ook gesteld.
Antwoord: Er is begonnen in 1963 met bemanningslijsten in deze vorm en het eerste schip was de Camerounkust, dus helaas Bertus ze bestaan voor die tijd niet en voor Joop, dan weet je voor je site, wanneer het is begonnen.
Vraag: Co, betreffende de steen die in dok uit de bodem van de "Banggai" stak. Je zat in de goede richting.
Antwoord: (Van Glijn) - De 1ste stuurman die aan boord zat met dat geintje van aan de grond lopen, was bepaalt niet het zonnetje in huis, nu kwam er tijdens de reparatie van de "Banggai" een vrachtwagen van de SMN om onderdelen en materiaal te brengen voor het schip in dok.
Nadat hij was gelost, vroegen de mannen van de dekdienst, die ook aan boord zaten tijdens het aan de grond lopen, of de vrachtwagenchauffeur die grote kei wou laden, want de 1ste stuurman wou hem graag in ze voortuin hebben als souvenir/aandenken (was natuurlijk helemaal niet waar).
Zo gezegd zo gedaan, die steen kwam in de voortuin, zonder dat de 1ste stuurman er van af wist, dat hij werd afgelost en thuis kwam, zijn er wel wat woorden gevallen met het hiernamaals, maar later was hij er toch trots op dat hij een aandenken in zijn tuin had liggen.
Zo mannen weer twee raadsels opgelost, voor Co leuk en voor Bertus jammer en dat bedoel ik niet L..lig.
Groetjes Willem
Hier een paar antwoorden op een paar vragen.
Heb vandaag Glijn aan de telefoon gehad en kreeg automatisch antwoord op de gestelde vragen op dit topic:
Allereerst Bertus, de vraag was hoe aan bemanninglijsten van de jaren 50-tig en begin 60-tig te komen, die kennis van Glijn heeft bijna alles van de SMN en Glijn heeft hem die vraag ook gesteld.
Antwoord: Er is begonnen in 1963 met bemanningslijsten in deze vorm en het eerste schip was de Camerounkust, dus helaas Bertus ze bestaan voor die tijd niet en voor Joop, dan weet je voor je site, wanneer het is begonnen.
Vraag: Co, betreffende de steen die in dok uit de bodem van de "Banggai" stak. Je zat in de goede richting.
Antwoord: (Van Glijn) - De 1ste stuurman die aan boord zat met dat geintje van aan de grond lopen, was bepaalt niet het zonnetje in huis, nu kwam er tijdens de reparatie van de "Banggai" een vrachtwagen van de SMN om onderdelen en materiaal te brengen voor het schip in dok.
Nadat hij was gelost, vroegen de mannen van de dekdienst, die ook aan boord zaten tijdens het aan de grond lopen, of de vrachtwagenchauffeur die grote kei wou laden, want de 1ste stuurman wou hem graag in ze voortuin hebben als souvenir/aandenken (was natuurlijk helemaal niet waar).
Zo gezegd zo gedaan, die steen kwam in de voortuin, zonder dat de 1ste stuurman er van af wist, dat hij werd afgelost en thuis kwam, zijn er wel wat woorden gevallen met het hiernamaals, maar later was hij er toch trots op dat hij een aandenken in zijn tuin had liggen.
Zo mannen weer twee raadsels opgelost, voor Co leuk en voor Bertus jammer en dat bedoel ik niet L..lig.
Groetjes Willem
Re: SMN
Hoi SMN-ers en gasten
Allereerst Bertus, ik ben nog niet klaar met zoeken, volgende week ga ik weer naar Glijn en ik heb mijn verlanglijstje al geschreven, Glijn heeft een geheugen als een olifant en ze maatje van die lijsten als twee olifanten, ondanks dat hij al in de 70 is.
Dus we geven het nog lang niet op.
Ja, ja Ger ik had die postzegel wel willen zien, dat ie uit de taxi stapte en dat mopje graniet in ze tuintje zag liggen.
Hieronder zet ik een paar foto's van SMN schepen en dat doe ik af en toe (collectie Glijn) Name: Banggai
Imo: 5035725
Call Sign: PCYE
Owner: NV Stoomvaart Mij "Nederland" - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 8838 GT
Length: 145,4 m / Beam: 20 m / Draft: 8,79 m
Speed: 16 mijl
Gebouwd 1957 als Banggai - 1978 Giant Pioneer
Yard: P Smit Jr - Rotterdam/NLD - Yard no 274.
Engine: B&W diesel, 7 cyl, 2-takt / Power: 8200 PS
BU: Kaohsiung 11-03-1979 Name: Bawean
Imo: 5038234
Call sign: PCZK
Owner: NV Stoomvaart Mij "Nederland" - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 9525 GT
Length: 150,6 m / Beam: 19,7 m / Draft: 8,58 m
Speed: 16 mijl
Gebouwd 1953 als Bawean - 1973 Gembira
Yard: Nederlandsche D&SB - Amsterdam/NLD - Yard no 446.
Engine: MAN diesel, 10 cyl, 2-takt / Power: 8450 PS
In brand: 00.58S/100.22E op 06-03-1981
BU: Cigading 08-1981
Groetjes Willem
Allereerst Bertus, ik ben nog niet klaar met zoeken, volgende week ga ik weer naar Glijn en ik heb mijn verlanglijstje al geschreven, Glijn heeft een geheugen als een olifant en ze maatje van die lijsten als twee olifanten, ondanks dat hij al in de 70 is.
Dus we geven het nog lang niet op.
Ja, ja Ger ik had die postzegel wel willen zien, dat ie uit de taxi stapte en dat mopje graniet in ze tuintje zag liggen.
Hieronder zet ik een paar foto's van SMN schepen en dat doe ik af en toe (collectie Glijn) Name: Banggai
Imo: 5035725
Call Sign: PCYE
Owner: NV Stoomvaart Mij "Nederland" - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 8838 GT
Length: 145,4 m / Beam: 20 m / Draft: 8,79 m
Speed: 16 mijl
Gebouwd 1957 als Banggai - 1978 Giant Pioneer
Yard: P Smit Jr - Rotterdam/NLD - Yard no 274.
Engine: B&W diesel, 7 cyl, 2-takt / Power: 8200 PS
BU: Kaohsiung 11-03-1979 Name: Bawean
Imo: 5038234
Call sign: PCZK
Owner: NV Stoomvaart Mij "Nederland" - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 9525 GT
Length: 150,6 m / Beam: 19,7 m / Draft: 8,58 m
Speed: 16 mijl
Gebouwd 1953 als Bawean - 1973 Gembira
Yard: Nederlandsche D&SB - Amsterdam/NLD - Yard no 446.
Engine: MAN diesel, 10 cyl, 2-takt / Power: 8450 PS
In brand: 00.58S/100.22E op 06-03-1981
BU: Cigading 08-1981
Groetjes Willem
- P.J.Schellingerhout
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09
Re: SMN
Ahoy Willem O
Bedankt voor het echte verhaal over dat stuk steen in de neus van de Bangai.
Ik wist niet dat het bij de eerste stuurman in zijn tuin gedumpt was.
Maar was wel een leuk gijntje.
Groeten Co
Bedankt voor het echte verhaal over dat stuk steen in de neus van de Bangai.
Ik wist niet dat het bij de eerste stuurman in zijn tuin gedumpt was.
Maar was wel een leuk gijntje.
Groeten Co