SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

Chr.Vr. schreef:Dirk 47,
Hallo Dirk.
Ik heb ook mijn monsterboekje even door gekeken wat de BAWEAN aan gaat, ik ben ook 23-11-1965 aan boord gekomen in Malta en er weer afgegaan in Malta ,alleen volgens het m.boekje 26-11-1966 ,de eerste rond reis was van Malta naar Japan dan naar de Chili kust dan via de States weer naar Malta, de tweede reis gingen we via Indonesie zo weer terug, naar de Canadese meren
gtrn Chris Vr
p.s het bericht voor mij had ik nog niet gelezen dat ik reageerde.
Hoi Chris, ik ben Dirk Oosterhaven en was in die tijd op de Bawean onder de gage, maar van die reis naar de Canadese meren klopt volgens mij niet, m,n monsterboekje zegt dat ik aangemonsterd ben in Malta op 23-12-65 vervolgens na 1 rondreis weer gemonsterd ben op 21-1-66 en op Malta ben afgelost op 26-10 -66 in mijn gevoel heb ik 2 rondreizen gemaakt in de LACAS dienst, en volgens mij heb ik ook op de Camerounkust of de Gabonkust met je gevaren.

Groet,

Dirk

Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Dirk.

Jij was toch al eerder lid op Kombuispraat :?:

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Dirk.
In mijn monsterboekje staat wel de datum 26-11-1966 Malta van af monsteren,
Henk Bloem was toen bootsman daar voor was het Kid Hietbrink
En ben je wel op de meren geweest .
groeten,Chris
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

b-bootsman schreef:Hallo Dirk.

Jij was toch al eerder lid op Kombuispraat :?:

Groetjes Bob.V.
Klopt Bob, maar wegens aanschaf andere computer en verliezen van wachtwoord ben ik een "hele" tijd uit de lucht geweest, maar vond het tijd om weer opnieuw een wachtwoord aan te vragenhttp://www.kombuispraat.com/posting.php?mode=q ... 6&p=353260#

groet,

Dirk O
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

Chr.Vr. schreef:Hallo Dirk.
In mijn monsterboekje staat wel de datum 26-11-1966 Malta van af monsteren,
Henk Bloem was toen bootsman daar voor was het Kid Hietbrink
En ben je wel op de meren geweest .
groeten,Chris
Hallo Chris, Volgens mij klopt dit allemaal Henk "Flower" en Co Hietbrink waren de bootslui en de timmerman was "rooie" revers, maar op de Meren heb ik nooit gevaren dus waar zit het foutje............ Ber Boendermaker kwam na de eerste reis in 66 aan boord, "lange" Arie de Reus was ook aan boord die kon zo goed tekenen weet ik nog, Ed Beekhuizen die kwam ergens van de Veluwe dacht ik , nou ja verschillen in monsterboekjes zouden niet mogen bestaan, maar als jij eind november van de Bawean afgemonsterd ben zou je er 11 maanden op hebben gezeten , en vanaf Malta 26-10-66 plus een reis naar de Canadese meren kan volgens mij niet in 1 maand...

Groet,

Dirk O
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Dirk.

Voor de rest alles goed :wink:

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Ja Chris, je haalt iets door elkaar denk ik. Ik kwam op 21 Mei 1966 aan boord van de Bawean.
Toen had jij er al een rondtrip opzitten. Na de tweede trip ben jij in Malta afgelost. Dirk is toen
ook afgelost. Volgens de bemanningslijst op 26 Oktober 1966. Wij zijn toen verder gegaan via India
Singapore, Hong Kong naar Panama, stukje Oostkust U.S.A en van New York naar Tripoli en daar afgelost.

Gr. Ber.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Ber,
Er zal een foutje in geslopen zijn, en denk ook wel wat de oorzaak daar van is,[ och het is maar 50 jaar geleden] verschillende namen zoals Arie de Reus ,Reevers [rooie] baas timmerman, daar heb ik op de Bawean zowel als op de Raki meegevaren, dus die reizen door elkaar gehaald , maar dat er een foutje in het monsterboekje staat, wat betreft afmonsteren qau datum van de Bawean is een feit, dat scheelt een maand.
grtn,
Chris
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

Dat betekend zeker een extra maand gage Chris!

En Bob, gaat prima met mij hoor, misschien ziek ik je nogwel in Grou ik heb een bootje en ga straks Friesland in om vakantie vieren! mogelijk de turfroute of anders richting noorden, wie weet!
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Nog een sfeervolle plaat gevonden van de Batu bij de SMN aan de Javakade in Amsterdam.
Misschien al eens eerder geplaatst, maar ik kon hem niet vinden, dus ...
Batu ca1965.jpg
Batu ca1965.jpg (401.82 KiB) 5987 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie