SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Muddy
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2009 13:31
Locatie: Bergen N.H.

Re: Lupo

Bericht door Muddy »

Nee, ik ben nog nooit op een reünie geweest , helaas , het was altijd wanneer ik op vakantie was , zelf heb ik heel weinig foto`s van mijn 4 jaar SMN, ik heb heel goede herinneringen aan die tijd

kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: SMN

Bericht door kabo »

scannen0010.jpg
scannen0010.jpg (219.02 KiB) 3381 keer bekeken
De Roepat op de St Lawrence - rivier.
gr.Bas
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Mooie foto van die oude Roepat!
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

...
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Amsterdam, woensdag 13 juni 1962.
25 Bejaarde Kaap Hoorn-vaarders bezochten op uitnodiging van de SMN de tanker Kaap Hoorn.
Als dank bood bestuurslid H.van der Horst de internationale vlag van Kaap Hoorn-vaarders aan aan Kapitein A. de Graad.

Kaap Hoorn 13 juni 1962.jpg
Kaap Hoorn 13 juni 1962.jpg (158.28 KiB) 3164 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

25 Bejaarde Kaap Hoorn-vaarders
Dat waren toendertijd vast nog vrijwel allemaal " Windjammer Kaap Hoorners" denk ik zo maar Paul.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jan (V&D) en ik zijn ook bejaarde Kaap Hoornvaarders, Harry. :wink:
Tenslotte zijn we bejaard en hebben we op de Kaap Hoorn gevaren. :wink:
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dat waren toendertijd vast nog vrijwel allemaal " Windjammer Kaap Hoorners" denk ik zo maar
Toentertijd kon je alleen maar lid worden van die club als je Kaap Hoorn had gepasseerd op een zeilschip.

Het eerste SMN-schip dat Kaap Hoorn rondde was op 6 februari 1940 de "Tanimbar" met kapitein A. Schaafsma. Het schip voer in charter voor de JPL van San Francisco naar Durban.

Tanimbar rondt Kaap Hoorn 6-2-1940.jpg
Tanimbar rondt Kaap Hoorn 6-2-1940.jpg (121.43 KiB) 3138 keer bekeken
De Tanimbar zou in WW2 helaas verloren gaan. Op 12 juni 1942 door Italiaanse vliegtuigen gebombardeerd op 37'50"NB, 6'44"OL en gezonken.
Er waren 15 doden te betreuren.
Groet, Paul G.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Vanaf 16 januari 1962 tot en met 10 april 1963 werkte ik op de Kaap Hoorn een schip dat toen gebruikt werd als een wilde vaart tankertje.
Moe ben ik er nooit geworden, handige overzichtelijke machinekamer met twee waterpijpketels en een turbine-installatie., wat verdampers, seperatoren, turbine-ladingpompen en niets wat veel storing kon geven.
Ik kan me niet eens herinneren dat we een werkplaats hadden, dat weet ik nog wel van alle Hotlo-bootjes :-D
Valparaiso, Curaçao, Maracaibo, Nuovo York, Adrossan, Stanlow, Rotjeknor, Suez kanaal en dat mooie kanaal met sluizen in Zuid-Amerika voor mij was het allemaal prachtig na een poosje West-Afrikaanse kust.
Tankertoeslag en elke dag twee overuren, het kon niet op. Hoe ik die twee overuren volmaakte, geen idee!
Nou ja inmiddels ben ik 76 dus wel een bejaarde Kaap Hoorn vaarder, gelukkig niet met een windjammer :wink:
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

De "ROEPAT" begin '58 mijn eerste varend thuis ,waar zijn die 60 naar toe , als of het gister was , zo is het blijven hangen in het geheugen ,
trouwens een aardige foto zo richting meren

Chris Vr.


Plaats reactie