SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Afbeelding

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks.
:lol: Leuk gezicht al die huwelijksbootjes. :cry: Nou ik kom net weer bij de kaakchirurg vandaan. Kilo's paracetamol heb ik geslikt, zonder enig resultaat. Na drie maal tandarts, drie keer kaarchirurg en twee kiezen armer, heb ik nog steeds pijn. Blijkt dat de boel behoorlijk ontstoken is. Nu ben ik aan de dieptebommen en heb een antibiotica-kuur. Maar ja er zijn mensen het broerder hebben, dus stoppen met zeuren. Ik ga zeker zo af en toe een stukje van mijn broers memoires plaatsen, maar wel op de "Rotterdamsche Lloyd topic". Ik zal eens kijken wat het ISBN nummer van het boek is, wellicht is het wel ergens te bestellen. Mijn broer schrijft over een HWTK een zekere Ben, die het nogal hoog in zijn bol had. Toevallig hadden we op de Banggai ook een HWTK die Ben v B heette. Je zou toch bijna denken dat het dezelfde was. Wij noemden hem "Ben de Blitser". Kun je je nog herinneren dat je op het salondek van de Batu en de Banggai, achter zo'n een mooi dek had? Je keek vandaar zo op het dek waar wij onze hutten hadden, maar daar was het niet zo aantrekkelijk om te zitten, van wegen de winches die daar stonden en het mindere uitzicht. Dus zaten we op de Banggai altijd op het salondek, dat was nooit een probleem. Tot een aantal mensen werd afgelost en deze heer "Ben" aan boord kwam met zijn vrouw. ("zij ging wel, maar hij") Zoals je weet hadden de heren officieren op hun "etage" een eigen dek, gelegen boven het salondek. Kennelijk was hij jaloers van aard, want hij wilde niet dat wij op het salondek verbleven, omdat zijn vrouw vaak op het officiersdek zat. Dus kregen wij via de hofmeester te horen dat dit niet meer was toegestaan en we alleen nog op ons "eigen" dek mochten vertoeven. Dus bleef het salondek gedurende de rest van de reis leeg. Ja, verschil moet er zijn, toch?
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Hé LP, Huwelijksbootjes??? Oh, Oh, had je nou maar beter naar je moeder geluisterd en langer gepoetst en geflost. Laat even weten wanneer je begint met publiceren op het "Rotterdamsche Lloyd topic". Nee, ik heb nooit het genoegen gehad op het salondek te vertoeven. Ik lag meestal op het schroefplat achteruit op dat schuine afdak te zonnen. Vrouwen aan boord, praat me er niet van. Ik heb wat namen van de Banggai doorgekregen. Die rooie kok was F.J.J. Zuurmond en de hofmeester was Radenmaker. Bedienden waren: Roel van de Rovaart, Frans Lemair en Joop de Box. Bediende Alex uit Stein moet volgens Klaas zijn: John Leclair. De kabelgast was Poeroet. Ik krijg nog een crewlijst van de Gabonkust uit 1969. De volledige crewlijst van de Banggai komt er ook aan. :| Groeten Joks
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks.
Je hebt gelijk, je moeder is je beste raadgever.
De namen die je noemt, komen me bekend voor.(van horen zeggen) Met Joop heb ik gevaren, maar al zou ik over hem heen vallen, ik zou hem niet meer herkennen. Ben erg benieuwd naar de bemanningslijsten m.n. die van de Banggai, er zullen dan wel een paar luikjes open gaan. Wij lagen nooit op het achteruit, kan me wel de grote schroef herinneren die daar lag. Een oud Hollands spreekwoord zegt: : :roll: "Een vrouw en een kip, horen niet op een schip".
quo vadis
urmpeltje
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:46

Re: SMN

Bericht door urmpeltje »

Hallo Joks,
Hier dan eindelijk een berichtje van Klaas.
Weet je nog(1969) dat je met je brommertje helemaal uit Delft over de snelweg naar Vogelenzang kwam en dat we samen in de Fiat 500 die ik toen had naar Amsterdam gereden zijn omdat we moesten monsteren, jij moest naar de Gabonkust en ik moest monsteren op de Antilla Cape, maar eerst nog de gang naar het havengebouw waar de SMN toen zetelde naar de Heer van de Krabbe die alles in orde maakte voor de waterschout waarvoor we weer naar de Droogbak moesten voor de nodige stempels. Wat een tijden!
Heb nog even verder gekeken naar foto's van de Banggai en zowaar er waren er meer dan gedacht en zelfs nog 1 met Joks erop met een half varken onder z,n arm en ook nog 1 van die kleine rooie kok met een enorme vis in de kraan die gekocht was in Mazatlan, Mexico. Ook nog foto's van de kapiteins tafel met staf, barfoto's met Roel en joop de Box, foto's van panama kanaal en wilde zee kiekjes met het voorschip.
We moeten maar even bellen wat we met die foto's willen want ze zitten allemaal in een album geplakt.
Groetjes
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: SMN

Bericht door Mart Hoogedoorn »

He Urmpeltje.... kom op met die foto's, alles is welkom op dit forum.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hé Klaas, Eindelijk! Ik heb je brief met bemanningslijsten (uit 1969) en kopieën van foto’s vandaag ontvangen. De lijstkoppen waarom het gaat zet ik hieronder. Als iemand belangstelling heeft moet hij/zij het maar zeggen dan zet ik dat deel volledig op het “topic” bemanningslijsten want ze zijn hier nogal streng voor wat betreft plaatsing onder het juiste onderwerp. Dat ritje op mijn brommertje kan ik me niet meer herinneren. Dat je in Vogelenzang woonde wel. Heb ik die brommer (Puch) dan bij je thuis gestald tot na de reis met de Gabonkust? De foto met dat varken heb ik hier al eerder geplaatst. Ook de foto’s van het Panamakanaal. De kopie van de foto van Frans Lemaire die je stuurde heb ik gescand en hieronder geplaatst. Een scan van het origineel zou natuurlijk nog mooier zijn. Wat is dat toch met jullie? Geeneens een scanner in huis. Ik heb mijn album helemaal gesloopt want ik wilde mijn foto’s toch digitaliseren. Ik heb je vanavond 22.00 uur nog gebeld maar je nam niet op. Zal het morgen nog een keer proberen. Hoe kom je in vredesnaam op die gebruikersnaam? Ik vermoed dat daar een verhaal achterzit. Afijn, dat horen we dan nog wel. Welkom op dit forum. Ik zie dat je vorig jaar al bent aangemeld. Druk baasje! Ik wil wel een keertje naar je toe komen. Dan neem ik een scanner mee onder mijn arm want er is meer belangstelling voor je foto materiaal zo lees ik. :shock: Groeten Joks

Klik HIER om naar de koppen van de bemanningslijsten te gaan.

P.S. De scans heb ik inmiddels ingevoegd
Bijlagen
Frans Lemaire
Frans Lemaire
Frans Lemaire.jpg (175.86 KiB) 2936 keer bekeken
urmpeltje
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:46

Re: SMN

Bericht door urmpeltje »

Hai Joks,
Nadat we gemonsterd waren in de Droogbak zijn we nog op zoek gegaan naar een vriendin van mij(!) in Amsterdam die in de Bootstraat woonde op de eilanden en die mij niet meer geschreven had op die reis met de Banggai.(Uit dus die verkering) Ze was niet thuis en dat was misschien maar goed ook. We zijn toen met de fiat500 weer terug gekacheld naar Vogelenzang alwaar jij met je Puchje terug ging naar Delft. Daarna ben je ooit eens met Inneke op een feest bij mij geweest in Groesbeek. Je was net vader geworden. Daarna heb ik je niet meer gezien tot ik denk in 1995.
Wat me ook nog bijstaat van die reis op de Banggai was Manzanillo, Mexico, waar we op het podium hebben gestaan in zo,n lekkere meiden tent buiten de stad en waar we met de band het "I can get no satisfation" van de Rolling Stones probeerden mee te brullen. Maar ja, bier en tequilla in de mik en dan lukt zoiets niet geheel. Volgens mij zijn daar ook de twee dekjongens gearresteerd ( of was dat in Accapulco?) die kapitein de Bruin (Of Bruins) de volgende dag ging vrijkopen. Die knapen hadden niets gedaan maar de patroille agenten hadden gewoon weer wat geld nodig. Dat grapje kostte tienduizend pesos en werd later van hun gage ingehouden. En ze verdienden al zoveel. Piet was de naam van een van die knapen. Heb ze alletwee nog hier op de foto staan met de bekende Banggai fiets die aan boord stond.
tot de volgende keer
klaas
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:? Hé Klaas, Het begint me nu een beetje te dagen van die Puch. Van dat bezoekje in Groesbeek weet ik me nog alles te herinneren. We zijn blijven slapen op een spiraalbed onder meegenomen slaapzakken. Je had lekker voor ons gekookt en er waren meerdere aanwezigen. Je hebt ons ook de keuken van dat internaat laten zien en je vertelde dat je op moest passen met die onhandelbare vrouwelijke patiëntjes. Daarna zijn we elkaar inderdaad een beetje uit het oog verloren. Je hebt me nog een kaart uit Osaka gestuurd. Die heb ik bewaard en zal ik je nog eens laten zien. Dat verhaal over het dansfeest in Mexico was in Acapulco en heb ik hier eerder gepubliceerd. Toevallig gelijk met belevenissen in Nagoya op dat vouwfietsje. Hieronder de link naar dat verhaal. Ik hoop dat je tijd zult vinden om zelf zo nu en dan ook wat verhalen te vertellen en foto’s te plaatsen. Je tweede zending bemanningslijsten heb ik goed ontvangen. Die zal ik vanavond plaatsen. :wink: Groeten Joks

Klik HIER om naar eerder gepubliceerd bericht te gaan.

De scans van de tweede serie zijn toegevoegd.

Klik HIER om naar de volledige bemanningslijsten te gaan. Let op! Ze zijn allemaal uit 1969.

Even voor de andere lezers op dit "topic". Klaas heeft alle bemanningslijsten van 1967 t/m 2004 in zijn bezit. Ik hoop dat hij er erg zuinig op is want hij kan er heel veel mensen een plezier mee doen op kombuispraat. :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bij het topic bemanningslijsten komt de Kaap Hoorn ter sprake.
Hier een foto van dit fraaie jacht met SMN-schoorsteen. :)
All the best
Jos
Bijlagen
Kaap_Hoorn-02.jpg
Kaap_Hoorn-02.jpg (92.01 KiB) 2725 keer bekeken


Plaats reactie