SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Luijt & Roy

Het is toch een hele uitzoekerij, maar knap dat jullie al zo ver zijn gekomen.

Groetjes Willem

Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: SMN

Bericht door jandezeeman »

Volgens mij is het geen Japanse rederij.
Ergens in de grijze massa zit de kleur geel en rood.
Maar het kwartje wil nog niet vallen.
Gr.
Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

roy schreef:Op de foto met de oranje band in de schoorsteen is ook het witte boord verdwenen, dat duidt op de K.N.L. tijd.
Dag Roy,
Op een wervingsfolder uit 1971 mochten de B-schepen blijkbaar nog wel een witte boord hebben :!: Het is wat wazig, maar nog net duidelijk genoeg.
B-schepen KNL.jpg
B-schepen KNL.jpg (13.64 KiB) 1631 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Folder moest goedkoop Paul, oude afbeelding gebruikt.... :wink:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

In 1968 monsterde ik aan op de Banggai die op dat moment in Hamburg lag voor een opknapbeurt. Ikzelf knapte meteen af omdat het er een zooitje was met kabels door de kombuis, schoorsteen eraf en alles vet en vies. Net op het moment dat de bakker en ik besloten hadden om af te monsteren kregen we het bericht dat we waren gecharterd door een Japanse rederij. Later hoorde ik dat die rederij de K-line was. De schoorsteen werd in een roodachtig kleurtje geschilderd, zonder de letter K erop trouwens. Op onderstaande foto van de Banggai gemaakt in Acapulco zie je dat misschien niet direct maar neem van mij aan dat het zo is. Die schoorsteen is namelijk voor mij de hele reis een baken geweest om de weg terug te vinden.
Bijlagen
m.s. Banggai in Acapulco 1968.JPG
m.s. Banggai in Acapulco 1968.JPG (194.81 KiB) 1608 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:lol: Hé Joop, leef je nog :!:
De reis daarop, zat ik aan boord, maar dan wel met de K erbij geschilderd. Twee mooie reizen, westkust Amerika / Japan.
quo vadis
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

De schoorsteen werd in een roodachtig kleurtje geschilderd, zonder de letter K erop trouwens.
Roy, je wordt steeds rijker; nu ook nog een roodachtige schoorsteen zonder K erbij :)
M.v.g. Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Inderdaad Paul. Het wordt al spannender........... :!: :wink: Maar ook alleen de rode schoorsteen wordt aan het lijstje toegevoegd.
De reklame folder die jij plaatste breekt ook met alle tradities.
Niet alleen een witte verschansing, maar zelfs de masten zijn wit. Ik vermoed dus ook wat Rene al zei; 't mos wel van die goeie koop zijn.

Blijft wel die dikke uitlaat met 3 donkere banden erin nog steeds over.............
Als ik eens een wilde gooi doe; een licht gele schoorsteen, met 3 rode banden, gescheiden door 2 witte banden.

Who's next. :?: 8)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: SMN

Bericht door jandezeeman »

Precies Roy,
Die bedoel ik, maar welke maatschappij??

Gr,
Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef: :lol: Hé Joop, leef je nog :!:
Ja hoor, still alive and kicking zoals we plachten te zeggen. Voor de K op die schoorsteen hadden ze in Hamburg dan zeker geen mal, of grote haast, of waren het gewoon vergeten. Ik vond het ook geen mooi rood. Het was meer oranje/rood, een menie kleurtje. Misschien was dat het wel. Ik heb mijn allereerste fiets ook in de grondverf laten staan omdat ik dat wel mooi vond. Spatborden eraf gelaten, stuur ondersteboven, kettingkast eraf, net een racefiets. :lol:

Groetjes Joop


Plaats reactie