SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Dat gele op die foto in het dok krijg je weg door je scanneropties op zwart/wit foto in te stellen
:wink: Hallo Joks.
:oops: Ik heb nog een scanner op butagas, dus hierbij een foto van het dok in antieke kleuren. Gisteren was het op een paar buitjes na droog, :| dus die buienradar is ook al niet te vetrouwen. Het was een gezellige benoening bij dat palingroken in Kortenhoef. Ik denk dat Boudewijn de Groot "als de rook om je hoofd is verdwenen" daar heeft gemcomponeerd.
Afbeelding
quo vadis

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Gisteren was het op een paar buitjes na droog, :| dus die buienradar is ook al niet te vetrouwen
:shock: Die strook buien had inderdaad maar een anderhalve uur nodig om over te trekken. Ik zou er toch maar vaker naar kijken als je op pad gaat. Tenzij je natuurlijk van regen op je pens houd. Je scanner opties kan je ook op butagas wijzigen hoor. Dat doe je toch ook met je telefoon? Dat paling roken was nog op het nieuws. Het schijnt dat paling pas lekker is als je ze vooraf levend in een bak ammoniak laat rondzwemmen, tot ze na 10 minuten doodstrijd de geest geven. Eet smakelijk. :x Ik zit toch liever in de rook bij een kampvuurtje. :P
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Als die foto's van de "Neder Ebro" in dok te Vancouver in dezelfde tijd genomen zijn als de foto met het vliegtuig erop. Zou de laatste foto inderdaad ook wel eens in Vancouver genomen kunnen zijn.
Als ik zo naar de oevers van het vaarwater kijk en de kraan en waterreservoouirs erbij optel kom ik toch op Vancouver uit.
Voor de goede orde, ik ben er zelf helaas nooit geweest, maar ken de omgeving aardig na vele foto's uit die omgeving gezien te hebben. Vandaar dat ik op deze conclusie uitkom.............

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:lol: Hallo Roy,
je conclusie is juist, ik heb de foto's namelijk zelf genomen :!:
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks,
na 14 dagen voor me zelf te hebben moeten zorgen, heb ik weer tijd voor de SMN.
Bijgaand fotootje heb ik genomen op de Neder Ebro. We varen hier op de rivier, van San Francisco naar Stockton.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:We varen hier op de rivier, van San Francisco naar Stockton
:-D LP, Als je zoveel tijd nodig hebt om voor jezelf te zorgen, wat moet het dan wel niet zijn als jullie met zijn 2'en zijn. :mrgreen: Ik dacht even dat je van een welverdiende vakantie aan het genieten was maar nu kan je morgen tenminste ook naar prinsjesdag kijken om te zien wat ze voor ons in petto hebben. :( Over je foto wist ik niet eens dat je via San Fransico over een rivier naar Stockton kon. Maar dat wist ik ook niet van New Orleans over de Mississippi naar Baton Rouge. Wat lijken die havens in de US toch veel op elkaar. :shock: Groeten Joks
Bijlagen
Naar Stockton
Naar Stockton
San Francisco to Stockton.jpg (88.79 KiB) 1646 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

kan je morgen tenminste ook naar prinsjesdag kijken
:wink: Hallo Joks, vele "wegen" leiden naar Rome. Over Prinjesdag gesproken :!: Bijgaande foto heb ik in de salon van de Neder Ebro genomen. Je ziet hier de bufetkast met de besteklades en de kastjes met de glazen en de ketchup. Daar boven aan het schot, hangt een foto van konigin Juliana. Van af deze plek keek zij elke dag plechtig op de smikkelende en smullende officieren neer.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Bijgaande foto heb ik in de salon van de Neder Ebro genomen
:shock: LP, Bekende foto. Ik had in mijn hut andere foto's hangen. Over de Neder Ebro heb ik weinig nieuws. Er zijn wel enkele mensen op zoek naar oude contacten. Ik zal ze hieronder weergeven. :roll: Groeten Joks

In de 60-er jaren heb ik gevaren op de Neder Ebro, de Billiton en de Riouw. Ik was daar R/O. Ik zoek naar oud mede-opvarenden van die schepen uit die periode om zo maar nog eens 'n paar leuke dingen op te halen. Een paar namen herinner ik mij nog t.w.: Henkie de Jong, Dick de Groot, Evert van Cranenburgh, Kees Kuiper, Rinus Vorst, Hans Reyenga, Voskuil, Smeets, Boddeus. Waar zijn zij gebleven ?
K.J.H. van Beek
kjhvanbeek@gmail.com

Hierbij een oproep om een beetje nostalgie op te halen. Ik ben Bertus Smit en ik heb gevaren bij de SMN van begin 1955 tot ± eind 1964. Ik ben begonnen als lichtmatroos en geëindigd als matroos. Mijn 1ste reis was de Tarakan, vervolgens 3 x Poelau Laut, Tabinta, 2 x Karimun, Bintang, Rempang, Beninkust, 1ste en 2de reis van de nieuwe Neder Ebro, de laatste reis van de Johan van Oldenbarnevelt, de Muiderkerk van de VNS, de Zeeland en de Main Lloyd van de Rotterdamse LLoyd.
Graag zou ik in contact willen komen met oud-opvarenden die zich mij misschien nog herinneren. Ik heb inmiddels Bert Ravensbergen, Eeltje de Vries, Peter Zwaan en Jaap Molenaar ontmoet. Personen die ik me nog herinner zijn: Co (van) Schaag van Café Meaple Leaf die vroeger in de Warmoesstraat in Amsterdam zat, Jan Koops uit Amsterdam, Henk Hoekstra uit Amsterdam en Joop Rams uit Utrecht. Hopende wat te horen na deze oproep.Bijgaand enkele foto's van de Neder Ebro in Yokohama en van het voetbalelftal van de Johan van Oldenbarnevelt. Indien iemand zich herkent of contact wil kunt u mailen naar: smitar@planet.nl.
Met vriendelijke groet,
Bertus Smit
pap1.jpg
pap1.jpg (51.42 KiB) 1585 keer bekeken
pap2.jpg
pap2.jpg (167.51 KiB) 1585 keer bekeken
pap3.jpg
pap3.jpg (39.42 KiB) 1585 keer bekeken
Mijn vader, Jan Oosterveld geboren 4 oktober 1913 te Soerabaja, heeft van circa 1935 tot 1970 gevaren bij de SMN en de laatste paar jaar van zijn carriere bij de Nedlloyd. Eerst als stuurman en later als kapitein. Als jongetje ben ik met hem nog een keer op de Oranje en o.a.de Neder Ebro geweest. Graag zou ik wat mee willen weten over mijn vader. Met name over de jaren 1940-1950.Uiteraard ook gegevens van voor of na die periode zijn welkom. Alvast bedankt
Jan Oosterveld
Tel :06-29212153
e.mail; janoosterveld@hetnet.nl
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Van Matroos Bart ontving ik onderstaande collage van foto's waarvan ik enkele vorig jaar op dit topic heb geplaatst, maar waar ik van minstens de helft het bestaan niet (meer) wist. Deze compilatie krijgt een ereplaats aan de muur in mijn huiskamer zodat ik nog meer word herinnerd aan deze prachtige reis met de BANGGAI in 1968. De foto's die ik niet heb zullen worden nagestuurd. Nou, dat is effe tof! :lol: Groeten Joks
Bijlagen
Op de BANGGAI 1968
Op de BANGGAI 1968
Bart's Foto Collage.jpg (645.32 KiB) 1517 keer bekeken
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Schepen van "De NEDERLAND"

Bericht door Douwe J. »

Karakorum 1952
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.


Plaats reactie