SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Altijd weer leuk als het ene verhaal het andere uitlokt....
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Bertus,

Ik wil graag je foto's bekijken; op welke pagina's staan ze ongeveer? Dan hoef ik niet te zoeken. Overigens moet ik nog eens het gehele topic SMN doorkijken, maar dat is voor de winterdagen.

Groet, Paul
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Bij de Kerst/oud-en nieuwjaarviering op reis 6 van de Neder Lek werd een bar in de messroom behoorlijk gemist. We dachten: dat zal ons met Pasen en Pinksteren niet weer gebeuren. Bij aanvang van reis 8 werd dus een bar gemaakt en de opening werd, getuige bijgaande foto's, een mooi feestje.
Timmerman Knoester doet de laatste handelingen voor de opening.
Timmerman Knoester doet de laatste handelingen voor de opening.
Neder Lek reis 8 bar 1969-1.jpg (492.06 KiB) 3147 keer bekeken
Kapitein Piet Suringbroek en echtgenote hebben het naambord onthuld. Die bulb kostte wel wat latoenkoper.
Kapitein Piet Suringbroek en echtgenote hebben het naambord onthuld. Die bulb kostte wel wat latoenkoper.
Neder Lek reis 8 bar 1969-2.jpg (395.44 KiB) 3147 keer bekeken
Bootsman Goebert was ook barkeeper.
Bootsman Goebert was ook barkeeper.
Neder Lek reis 8 bar 1969-3.jpg (494.5 KiB) 3147 keer bekeken
Dit was tevens mijn laatste reis. Het afstoffen van al die plaatjes na zoveel jaar is toch een leuke bezigheid.

Groet, Paul
Gebruikersavatar
kees mensch
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:18

Re: SMN

Bericht door kees mensch »

Nostalgie. Een paar hoorns die ik ooit kocht op de Philippijnen.
Bijlagen
Manila 1959. Lang geleden.
Manila 1959. Lang geleden.
IMAG0956.jpg (184.88 KiB) 3398 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:? Ik neem aan dat je de naam van de Banggai er door de verkoper op hebt laten zetten :?: Heb nog hele mooie herinneringen aan deze boot :!:
quo vadis
Gebruikersavatar
kees mensch
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:18

Re: SMN

Bericht door kees mensch »

lp schreef::? Ik neem aan dat je de naam van de Banggai er door de verkoper op hebt laten zetten :?: Heb nog hele mooie herinneringen aan deze boot :!:
Ja natuurlijk LP. Die lui kwamen aan boord met allerlei "rommel" en soms kocht je wat. Herinneringen moet je koesteren en als het kan delen met anderen. Ikzelf heb maar twee jaar bij de SMN gezeten maar ik zou ze niet hebben willen missen.
Ik ben nu aan het opruimen geslagen en vind dingen uit een grijs verleden en een foto is zo gemaakt.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Zo ben ik bijna drie jaar geleden ook begonnen - van koelkamerthermometer tot koperen lulpijpmondstuk - toen ik Kombuispraat had ontdekt, dus ik zou zeggen: Ga door Kees, laat iedereen meegenieten....
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

kees mensch schreef:Ik ben nu aan het opruimen geslagen en vind dingen uit een grijs verleden en een foto is zo gemaakt.
Hallo Kees,

Die mooie hoorns ga je toch zeker wel aan een muur ophangen? Ik had zelf ook na veertig jaar nogal wat nostalgie gevonden in mijn zeemanskist. Boekjes en speldjes van MAO, oude wereldontvanger, muurdecoraties uit Japan enz. en ga in gedachten regelmatig nog wel eens terug naar die tijd en droom er soms van. Jammer dat die plaatsen inmiddels onherkenbaar zullen zijn geworden. Ik ga dat volgend jaar misschien even persoonlijk checken.

Groetjes Joop
Bijlagen
p082_1_09.png
p082_1_09.png (574.68 KiB) 3330 keer bekeken
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Welke oude wereldontvanger ?


Plaats reactie