SMN
Re: SMN
Dat is een vrij gecompliceerd verhaal Bertus !.
Ik kwam bij de K.N.S.M. vandaan en wilde perse op een Victory varen. De enige kanshebber voor mij was toen de V.N.S., want die had nog 2 Speed Victories in de vaart. Dus op naar het Westplein, alwaar bleek dat ik me bij de Lloyd moest melden. Daar aangekomen bleek dat men hemel en aarde bewogen had om een bemanning voor die Victories bij elkaar te krijgen om ze voor de laatste reis naar de Far East te krijgen. Ze waren nu beiden op pad en zouden nooit meer terug komen. En ik vroeg er notabene om !.
Men had wel de "Batu" of de "Banggai" in de aanbieding. Ik hield echter voet bij stuk dat ik een stoomschip wilde. Zodoende kwam ik op de "Radja" terecht. Heel lochies allemaal........ .
Achteraf bleek de "Radja" het 1e schip in Nedlloyd verband te zijn die een gemixte bemanning van van de Nederland, Lloyd en V.N.S. kreeg. We schrijven nu zomer 1970.
Het 1e stemptje in m'n monsterboekje was nog wel van de Nederland. Nieuwe Nedlloyd stempels waren er blijkbaar nog niet . Op de keper beschouwd kwam ik dus nieuw bij een verse Nedlloyd binnen.
Dat de bemanningen van diverse rederijen kwamen had aan boord trouwens nog wel de nodige voeten in de aarde. In die tijd was men nog zo niet gewend aan fusies. Anno nu weet men niet beter meer dan dat de toko onder je gat vandaan verkocht wordt
m.v.g. Roy
p.s. Ik heb het jaar even aangepast, ik zat er een jaar naast...............
Ik kwam bij de K.N.S.M. vandaan en wilde perse op een Victory varen. De enige kanshebber voor mij was toen de V.N.S., want die had nog 2 Speed Victories in de vaart. Dus op naar het Westplein, alwaar bleek dat ik me bij de Lloyd moest melden. Daar aangekomen bleek dat men hemel en aarde bewogen had om een bemanning voor die Victories bij elkaar te krijgen om ze voor de laatste reis naar de Far East te krijgen. Ze waren nu beiden op pad en zouden nooit meer terug komen. En ik vroeg er notabene om !.
Men had wel de "Batu" of de "Banggai" in de aanbieding. Ik hield echter voet bij stuk dat ik een stoomschip wilde. Zodoende kwam ik op de "Radja" terecht. Heel lochies allemaal........ .
Achteraf bleek de "Radja" het 1e schip in Nedlloyd verband te zijn die een gemixte bemanning van van de Nederland, Lloyd en V.N.S. kreeg. We schrijven nu zomer 1970.
Het 1e stemptje in m'n monsterboekje was nog wel van de Nederland. Nieuwe Nedlloyd stempels waren er blijkbaar nog niet . Op de keper beschouwd kwam ik dus nieuw bij een verse Nedlloyd binnen.
Dat de bemanningen van diverse rederijen kwamen had aan boord trouwens nog wel de nodige voeten in de aarde. In die tijd was men nog zo niet gewend aan fusies. Anno nu weet men niet beter meer dan dat de toko onder je gat vandaan verkocht wordt
m.v.g. Roy
p.s. Ik heb het jaar even aangepast, ik zat er een jaar naast...............
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: SMN
Mooi stapeltje Leopard. Eigenlijk zijn het kleine biertankjes. Waar kwam dat bier vandaan Ken wel Oranje Boom, Heineken, Castle, Tiger, Pabst Bleau Ribbon, Kilimanjaro, Saporro en Kirin bier. Bijgaand nog maar eens een foto van de haven Seatlle.
quo vadis
Re: SMN
Volgens mij liep het tegen Kerst en lag het schip in een haven
- P.J.Schellingerhout
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09
Re: SMN
Hoi Bertus
Je kon tijdens het stapelen tenminste geen dorst krijgen :lol
Gr. Co
Je kon tijdens het stapelen tenminste geen dorst krijgen :lol
Gr. Co
Re: SMN
Gevonden in een SMN-nieuwsblad met een bekende van ons op de foto. De linkerpagina zal ik later plaatsen.
- Bijlagen
-
- SMN-nieuws - Neder Ebro - 1960
- SWScan00219_750.jpg (424.64 KiB) 4445 keer bekeken