SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Haha, Nou dan ben ik niet de enige die zich wel eens vergist want volgens mij was het de 80e Miss die ontbrak en je noemt twisten toch geen muziek? Dat is een dansje. :P

Gerard

Re: SMN

Bericht door Gerard »

Het zijn er 79. Miss Taggetich, onder de laatste rechts is een spookfoto. Goed geprobeerd....
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Goedemorgen Gerard. Ben je ook wakker? :shock:
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks, niet mis al die missen.
:? Twist is wel muziek hoor, net als rock and roll. :mrgreen: Laat Chubby het niet horen :!: Aan boord maakten we ook wel eens muziek. Hierbij een foto van een feestje in mijn hut op de Banggai, waar een gelegenheidsbandje op trat. Wellicht herkent iemand een van de leden van deze formatie.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
kees mensch
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:18

Re: SMN

Bericht door kees mensch »

Voor de suikerzakjesverzamelaars onder de S.M.N.ers.
Bijlagen
Suikerzakjes SMN.jpg
Suikerzakjes SMN.jpg (128.94 KiB) 2192 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Ha, die Kees. Dat is weer eens wat anders. Ik wist niet dat je suikerzakjes verzamelde. Speldjes verzamelen was in mijn jeugd ook erg in. Briefje naar de KLM, SMN jawel. Ik heb ze aan mijn broertje overgedaan. In China draaide de propagandamachine toen al op volle gang en kon iedereen gratis aan spullen komen als er maar de beeltenis van MAO of een vlag in rood op stond. Ik heb natuurlijk alle rode boekjes meegenomen, die er in verschillende talen te krijgen waren, en ook wat speldjes. Die speldjes waren voor mijn broertje en hij heeft ze nog steeds. Ik had ze even geleend om hier te plaatsen. :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
kees mensch
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:18

Re: SMN

Bericht door kees mensch »

Hallo Mister Joks,
Ook met suikerzakjes doen we de mensen een plezier hoop ik. Was lang geleden één van de hobbies van mijn vader, spaarde van alles als je het maar kon inplakken: lucifersmerken,postzegels,verkadeplaatjes,artisplaatjes,autoplaatjes,plaatjes van schepen etcetc. En af en toe kom je sommige dingen weer tegen en kijk je er weer naar.
Trouwens die Mao speldjes zijn ook niet mis. Een waar collector-item lijkt me dat. Een rij van die speldjes op je jas en je passeert zonder problemen de Chinese douane.
Ik vond nog een "sfeerfoto" van 1958. Niet scherp maar de vlaggetjes spreken voor zich.
Bijlagen
1958020.JPG
1958020.JPG (145.98 KiB) 2065 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Ik vond nog een "sfeerfoto" van 1958
:shock: Dat is toch geen wietplantje he :?: Op de Neder Ebro kweekten we planten uit zoete aardappelen. Je prikte dan drie luciferhoutjes in de zijkant van een aardappel en die zette je in een glas water. In no time begon de aardappel uit te lopen en had je binnen 14 dagen een heel regenwoud in je hut. Bijgaande foto is genomen op de pier in Puntarenas. Daar lag een vis van bedenkelijke kwaliteit.

Afbeelding
quo vadis
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Van juli 1960 tot en met juni 1962 heb ik als Radio Officier gevaren op de Neder Ebro.
Met Kapitein Jan Oosterveld, 1ste stuurman Koppenol, 2de stuurman Teuben, 3de stuurman Dick de Groot, 3de stuurman Evert Cranenburgh, 4de stuurlieden Modderman, Tjerk Voskuil, leerlingen Reijenga, Merison.
WTK's van Schaik, van Asselt, van Santen, Rinus Vorst, Kees Kuiper, Henk de Jong, Gerard Smedicus, Scherber, Jolink.
Electricien Boddeus.
De laatste reis was naar Nieuw Zeeland.
Zijn er nog bekenden ?
Groetjes
Karel J.H. van Beek
ex r/o Neder Ebro, Billiton en Riouw.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Van juli 1960 tot en met juni 1962 heb ik als Radio Officier gevaren op de Neder Ebro
:wink: Hallo heer Van Beek.
:oops: Ik ken geen van de door u genoemde namen. Ik voer in 1967 acht maanden op de Neder Ebro.
Bijgaand een foto van het schip, ergens genomen aan de Amerikaanse westkust. Wat opvalt is de lage waterstand in deze haven.

Afbeelding

Ik vind het jammer dat er nauwelijks officieren reageren die ook in de jaren 60 bij de SMN hebben gevaren. Wellicht dat uw oproepje daar verandering in brengt.
quo vadis


Plaats reactie