SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: SMN

Bericht door Lupo »

Ik ben er op het moment mee bezig oude fotos van achter uit de kast aan het licht te halen!
Even iets uithalen, na mijn laatste reis op de Gabonkust 10.12.66 t/m 16.02.67.(Lissy Taylor + Richard Burton!)
Neder Eems, mijn eerste reis. Ben erg nieuwsgierig naar je foto's. Dan heb je op de Gabon Kust vast met hofmeester Nico van Eijden gevaren. Die heeft het nog vaak over die filmopnames aan boord.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hier de bemanningslijst van die gedenkwaardige reis met de Gabonkust.

GABONKUST reis 56 1966 12.jpg
GABONKUST reis 56 1966 12.jpg (59.25 KiB) 6077 keer bekeken
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: SMN

Bericht door Lupo »

Ja, komedianten waren er genoeg destijds! :-D
Ben Vergunst
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:11

SMN

Bericht door Ben Vergunst »

Hey Lupo!
Ja die hofmeester zegt mij wel iets!
Hier zijn nog een paar plaatjes van de Neder Eems.
Gr.
Ben
Bijlagen
Altijd dorstig
Altijd dorstig
Theo Wijnands en wie nog..jpg (92.09 KiB) 5912 keer bekeken
de namen van die jongens heb ik niet meer!
de namen van die jongens heb ik niet meer!
Haven van Akaba. Matroos, Lichtmatroos en Matr. o-g.jpg (123.98 KiB) 5912 keer bekeken
Zo ziet Co er nu niet meer uit!
Zo ziet Co er nu niet meer uit!
Co Schellingerhout..jpg (32.5 KiB) 5912 keer bekeken
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

Afgelopen zaterdag ben ik even naar binnengewipt bij de reunie van de KHL in Amsterdam welke werd gehouden in "de Nieuwe KHL"naast het lloydhotel aan de Oostelijke handelskade, vroeger reden we met bus P vanaf het centraal station er altijd langs naar onze eindbestemming SMN op de Javakade, Deze reunie was dik geslaagd met een kleine 90 man!! de sfeer zat er goed in mensen hadden foto's meegenomen en boeken etc. de locatie zelf ademde nog de tijd in van de jaren 60 , komalie want van de KHL in vitrine kasten foto's etc. Op een projectiescherm werden via een beamer continue foto's gedraaid van sfeervolle plaatjes uit het vaargebied van de KHL. zag er alemaal goed uit.
Ik heb even gepraat met de ze en gene, hier was het zo dat iedereen die iets met de KHL heeft gehad met KHL aanwezig was van kantoorpersoneel t/m alle soorten zeevarenden officieren en gezellen ook waren er vrouwen aanwezig.

Maar voor de reunie eventueel te houden in eind september, van de SMN ben ik een beetje bang dat het trekken aan een dood paard is tot nog toe zij er maar 9 aanmeldingen. Ik geef het nog 2 weken als er geen verdere animo gaat komen dan cancel ik dit initiatief.
aanmeldingen lpc@ziggo.nl

De mensen welke zich aangemeld hebben,zijn;

Ber Boendermaker
Bob Vellinga
Kees Heemskerk
Rene Speur
Dirk Oosterhaven
Pedro Hermanss (onder voorbehoud)
Bertus Smit
Paul Gorthorst
Ben Vergunst
Ben Vergunst
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:11

Neder Eems.

Bericht door Ben Vergunst »

Hier zijn nog een paar fotos van de Neder Eems op weg van Aden naar Pulau Penang
tussen 9.1.63. en 17.5.63. Wind en golven van achteren, hij ging goed te keer!
Vooral als de schroef boven water kwam!
Dan heb ik nog 2 fotos gevonden van de 3.stuurman en van matroos ooyers.
De groetjes!
Ben.
Bijlagen
wie kent hem nog, was een heel schappelijke vent.
wie kent hem nog, was een heel schappelijke vent.
Haven van Akaba. 3. Stuurman als Arabier..jpg (104.65 KiB) 5592 keer bekeken
wie kent hem nog?
wie kent hem nog?
Matroos Ooyers..jpg (51.89 KiB) 5592 keer bekeken
achterop was het net als op de kermis!
achterop was het net als op de kermis!
arabische golf.jpg (113.93 KiB) 5592 keer bekeken
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Mooie foto's Ben, die 4 van de Eems had ik nog niet.
Groetjes Co
Ben Vergunst
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:11

Neder Eems

Bericht door Ben Vergunst »

Hey Co!
Die bak ging goed tekeer!
Zeg, kan jij je nog herinneren aan Tandjung Mani op Sumatra waar wij midden in de nacht een halve oliedrum met
zwemkrabben hebben gevangen en de chefkok uit z'n bed hebben gegooid om er voor te zorgen dat we bij het ontbijt
verse krabben op ons bord hadden?
Groetjes.
Ben.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Ben,
Dat van die krabben met Co , in Tangjun Mani, is dat niet Brits Borneo ,ja het stelt niets voor hoor ,ik ben er ook met de Neder Eems geweest ,dat was dan Miri / Tjng.Mani / Labuan , dat Tjng Mani blijft me altijd wat bij , je lag daar op de rivier hout te laden, we kregen bomen als dek last ,drijf nat , maar na een paar dagen als ze gingen drogen , kwam er wat stank van af en ik meen dat het kapt. Donderdhal was, die liep aan dek, naar die bomen toe en begon er aan te ruiken en zo'n chinese bootwerker loopt naar hem toe en vraagt "anjing mau pis" ik zie nog dat gezicht van die ouwe voor me ,van daar .
grtn. Chris Vr.
Ben Vergunst
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 18:11

Tandjung Mani

Bericht door Ben Vergunst »

Hey Chris,
ik denk dat je gelijk heeft, dat was die hele hoek met Sandakan, Brunei en Labuan.
Je lag daar in the middle of no where midden op de rivier, de bootwerkers kwamen met een huisboot en een klein sleepbootje ergens vandaan.
Het hout kwam er als hele grote vlotten aan. We hebben toen s'nachts een luiklamp buiten boord gehangen en met een stuk seperatienet vanaf de
valreep de krabben gevangen. Het kon niet op, zoveel waren het. Daar komt bij mij nog iets boven, een van de stuurmansleerlingen ging bij zonnenondergang op het schavotje zitten en speelde op zijn trompet "The last post" Dat vergeet ik nooit meer! Zeg Co, dat moet jij eigenlijk ook nog weten!
Verders nog prettige paasdagen!
Ben.


Plaats reactie