SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
S Verheij
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 okt 2010 15:29
Locatie: Vlaardingen

Re: SMN

Bericht door S Verheij »

Afbeelding
Ik vond nog een plaatje van de Rondo.
Gr.Sjaak
Carpe Diem

Gebruikersavatar
S Verheij
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 okt 2010 15:29
Locatie: Vlaardingen

Re: SMN

Bericht door S Verheij »

Afbeelding
En nog een Rondo.
Gr.Sjaak
Carpe Diem
Hans snr
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: SMN

Bericht door Hans snr »

Bertus, ik wist niet beter als dat de meren van oktober tot mei gesloten waren i.v.m. ijsvorming.
Ik ga me maar weer verlustigen aan de mooie foto's van fraai gevormde schepen. Zelfs de Bintang is mooi op een foto. Het was mijn eerste boot en wist gelukkig niet beter. Het kombuis was net iets beter als de bar van achteruit, ik laat maar in het midden of ik de bieromzet of het comfort bedoel..
Groeten, Hans
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Bertus,
Edmonton lijkt me wat lastig, tenzij je een grote dieplader hebt waar het schip op past. :wink:
Zou het Hamilton geweest kunnen zijn?
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Edmonton lijkt me wat lastig,
Goedendag waarde medeKombuizers.........IN Principe ben ik dus genijgd om het voor Bertus op te nemen, als zijnde een PTT ambtenaar , biljarter :lol: en ook een Zwolse Blauwvinger en inwoner van Salland :mrgreen: :lol: allemaal zaken die me na aan het hart liggen ( ik vergeet het nu maar dattie af en toe ook verre familieleden op de flikker geeft op het Groene Laken :lol: ...maaar Bertus bakt hem deze keer wel bijzonder bruin om met z'n ouwe bootje van de Canadese Meren naar Edmonton te varen....... :mrgreen: :lol: Kijk maar even op de atlas Bertus!!

Verder weet ik niet beter dan dat de " St.Lawrence Seaway" zo tegen de Kerst de voordeur op slot doet en dan is Montreal zelfs oook wel eens niet te bereiken i.v.m. ijs op de St. Lawrence Rivier.
Het klimaat op de meren valt in de maanden van Oktober tot Januari nogal mee, al zal het per jaar wel en waar verschillend zijn.
Zo tegen eind Oktober ga je hier aan de Oostkust TOCH wel naar je winterjassie zoeken Bertus en tegen de tijd dat het Januari is bevriezen de druppeltjes aan je neus toch ECHT! Vroegaah was het meestal kouder dan " heden ten dage".........maar ik begin me nu toch af te vragen waar jij toendertijd ECHT bent geweest met dat scheepie :lol: .........je dronk toen toch alleen warme melk of niet :mrgreen:.........ouderwetse " Koek en zoopie" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Bertus,
Wij kwamen met de Prins Alexander van de Oranjelijn in de winter echt niet verder dan Montreal.
Zelfs nog een keer vastgezeten in het ijs beneden Anticosti eb los gemaakt met een ijsbreker.
Ik zal de foto's nog eens opzoeken.
Edmonton ligt in Alberta en Hamilton aan het Ontariomeer.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hier bij wil ik ook een duit in het zakje doen over het op en af varen van de Can. meren tegen de winter tijd , ben er zelf met drie schepen nl. "BANDA - BAWEAN - RAKI " geweest , met de "BANDA" was het een fris reisje daar we begin Dec. '61 vertrokken uit Montreal , ik dacht dat het 5 Dec. was, en hoorden toen, dat de sluizen 2 dagen er na gesloten werden en +/- half April weer geopend zouden worden , de sluizen waren half november al gesloten voor opgaande schepen, dus het was tot Montreal en niet verder , [ zo ver ik het mij kan voor de geest kan halen ]
groeten ,
Chris.Vr
p.s. zomers was het er prachtig varen, buiten de lange dage n die je maakte als je de sluizen door ging en het liep wat tegen met tegen liggers
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Hans snr
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: SMN

Bericht door Hans snr »

Nou Bertus, je hebt in ieder geval de boel lekker aangezwengeld. Ik ben er blij mee dat er zoveel mensen reageren. Soms denk ik dat ik teveel terug kijk maar zo te zien ben ik niet de enigste. Jou augustus is in ieder geval goed begonnen, beter als vorig jaar als ik het zo lees.

Groeten, Hans


Plaats reactie