SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Volgende week mail ik je wel voor een afspraak om daar ergens een biertje te drinken
:lol: Goed idee! LP, Kies je wel voor een knijpie aan de haven? Dat je zo'n omweg maakt via Duitsland. :mrgreen: Apropos, moet je nog een CARTA DÍDENTITA hebben om Delfzijl in te mogen? :wink: Groeten Joks
Bijlagen
CARTA DÍDENTITA LEGHORN
CARTA DÍDENTITA LEGHORN
Carta d'identita LEGHORN.png (328.02 KiB) 1265 keer bekeken

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Apropos, moet je nog een CARTA DÍDENTITA hebben om Delfzijl in te mogen?


:roll: Ik heb er nog een uit Singapore, volgens mij is die in Delfzijl ook wel geldig.
Ja we rijden door Duitsland, want we maken er een weekje uit van.
Ik sta van af vrijdag op een terreintje in Amsweer, dat ligt ten zuiden van het Eemskanaal.
Het adres is: Amsweerderweg 12 te Amsweer, uiteraard ben je (zijn jullie) daar van harte welkom. Kun je gelijk al dat mooie ouwe ijzer bekijken.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Ik heb er nog een uit Singapore
:shock: Zo eentje heb ik ook maar dan met een handtekening erop. Die shipmaster van jullie was kennelijk analfabeet. We komen vast kijken naar die scheurijzers van jullie en anders tref ik je wel in het havencafé of op één van die zeilbootjes die daar liggen. Ik zal je mijn mobiele nummer posten. Een rondvaart zal ook wel leuk zijn zolang ik maar niet aan één of andere fokkemasttouwtje hoef te trekken of een ankertje te lichten. :wink: Groeten Joks
Bijlagen
Singapore paspoort
Singapore paspoort
Crewmemberpass SINGAPORE.png (308.05 KiB) 1203 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Even testen of de storing nu is verholpen
Bijlagen
Dochter met vriendin
Dochter met vriendin
TonnyenPatricia.jpg (80.44 KiB) 1172 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Even testen of de storing nu is verholpen
:wink: Hallo Joks,
Komt allemaal goed. :oops: Kennelijk namen ze het op sommige schepen (en sommige landen) niet zo nauw met het invullen van ducumenten. Dat was in de States en Argentinie wel anders. Toen werden daar al plastic pasjes gemaakt met pasfoto. :roll: Ik zou maar voorzichtig zijn met het meenemen van die mooie meiden naar dat zeeroversnest daar aan de Eems.
Bijgaand een foto die ik maakte van af het pijpedek van de Banggai in Long Beach.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Bijgaand een foto die ik maakte van af het pijpedek van de Banggai in Long Beach.
:shock: Nou LP, ik heb intussen al heel wat bruggetjes gezien maar dat bruggetje van jouw in Long Beach heeft wel erg lange opritten. Ik ben trouwens nooit op zo'n grote brug geweest. Alleen maar onderdoor gevaren. Bijgaand de laatste toegangspas die ik in mijn verzamelwoede terug heb kunnen vinden. Het is weer weekend! Hoera!! :P Groeten Joks
Bijlagen
Permesso di visita in citta GENOVA
Permesso di visita in citta GENOVA
Permesso di visita in citta GENOVA.png (340.78 KiB) 1566 keer bekeken
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo allemaal
Ook ik heb zo'n plastic walpasje uit de USA. Heb nog net die tijd meegemaakt dat ze werden uitgegeven, want als ik het goed heb was dat in 1962 over en kregen we een papieren pasje als je er voor de eerste keer kwam.
Die plastic dingen bleven geldig tot de jaren 70 en moesten dan ingeleverd worden. Jammer dan, ik heb dat niet gedaan en hij gaat nu op de site.
In Australie kreeg je ook een pas met foto en dat waren bij mijn weten de twee enigste landen waar ze dat deden, en in Sjanghai moest je het paspoort bij je hebben.
Ook als je vanaf de wal stond te atollen of het dieptemerk stond te schilderen, je pas in je zak en een gewapende rode gardist de hele dag naast je. Wel gezellig zo'n knakker bij je die de hele dag z'n snavel niet open deed :cry: :cry:
Maar ja je kon er wel lekker eten in het zeemanshuis :lol: en drinken kon je er nog beter :oops: :oops: :mrgreen:
Groeten van Co
Bijlagen
100_2155.jpg
100_2155.jpg (55.3 KiB) 1536 keer bekeken
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Nu even de kant met de foto van toen
Bijlagen
100_2154.jpg
100_2154.jpg (47.39 KiB) 1530 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Nu even de kant met de foto van toen
:wink: Hallo Pieter.
Ik ben ook in China geweest tijdens de culturele revolutie. Al dat gedoe met legitamatie- en geldbriefjes. Overal gardisten en dan die luidsprekers aan dek die de hele dag marsmuziek en propaganda uitkraamden. Maar inderdaat in het zeemans huis kon je heel goed eten en in de "Frïendshipstore" was voor een habbekrats heel veel te koop. Bijgaand een foto van het walpasje dat bij de aankomst in New York is gemaakt. Behalve van de Chineese wasbaas, want die mocht in de US toch de wal niet op.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Ik ben trouwens nooit op zo'n grote brug geweest.
:wink: Hoi Joks, een brug te ver. Wat dacht je van deze bruggen, voer je onderdoor als je naar Stockton ging.

Afbeelding
quo vadis


Plaats reactie