SMN
Re: SMN
De Koningin Emma lijkt er wel een beetje op.
IDNo: 5616970 Year: 1879
Name: KONINGIN EMMA Type: Passenger/cargo Flag: NLD Tons: 2559
Country of build: GBR Builder: Richardson DuckI Location of yard: Thornaby
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1C-
[1894 cv to cargo ship] - 94 JAVA - 01 JOLANDA
BU Genoa 10.03
Owner: NV Stoomvaart Mij "Nederland" NLD Amsterdam IDNo: 5616970 Year: 1879
Name: KONINGIN EMMA Type: Passenger/cargo Flag: NLD Tons: 2559
Country of build: GBR Builder: Richardson DuckI Location of yard: Thornaby
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1C-
[1894 cv to cargo ship] - 94 JAVA - 01 JOLANDA
BU Genoa 10.03
Re: SMN
....dan houd ik het op de Prinses Sophie....tenzij de Soenda ooit een bezaan heeft gehad.....
Oost, west...ook best
Re: SMN
Misschien is het de dame hieronder...
s/s Koningin Regentes van 1894. Lengte 376 voet, 3600 BRT, snelheid 13 mijl. Aantal passagiers 84. Het was het laatste schip van de Nederland dat getuigd was met 3 masten.
Groet,
Sparkymul
s/s Koningin Regentes van 1894. Lengte 376 voet, 3600 BRT, snelheid 13 mijl. Aantal passagiers 84. Het was het laatste schip van de Nederland dat getuigd was met 3 masten.
Groet,
Sparkymul
- Bijlagen
-
- Konongin Regentes.JPG (69.75 KiB) 1956 keer bekeken
Re: SMN
Daar heb je wel een punt...
Maar de Koningin Regentes heeft wel een vergelijkbare dekstructuur tussen stuurhuis en schoorsteen als het schip op de maatschappijplaat. Bij andere afbeeldingen van Nederland-schepen kwam ik die niet tegen.
Wellicht hebben andere Kombuispraters nog een suggestie.
Fijne avond,
Sparkymul
Maar de Koningin Regentes heeft wel een vergelijkbare dekstructuur tussen stuurhuis en schoorsteen als het schip op de maatschappijplaat. Bij andere afbeeldingen van Nederland-schepen kwam ik die niet tegen.
Wellicht hebben andere Kombuispraters nog een suggestie.
Fijne avond,
Sparkymul
Re: SMN
Ze moet kennelijk heel hard achteruit slaan om een aanvaring met het zeilschip aan stuurboord te voorkomen.Misschien is het de dame hieronder...
s/s Koningin Regentes
quo vadis