SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Het zou best wel kunnen Arnold, maar waarom staat er dan geen anker uit ?.
Zo kan het schip makkelijk heen en weer zwalken. Is het niet door de wind is het wel vanwege de zuiging van passerende schepen.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: SMN

Bericht door ArnoldW »

Roy.
Zoals ik het zie, staan de trossen voorop gewoon strak en zou de "Radja" tegen de glooiing kunnen liggen. Inderdaad wel vreemd, dat er geen anker is gezet.

Mvrgr. Arnold
zeehond

Re: SMN

Bericht door zeehond »

zou die achter niet op een boei kunnen liggen gr joop
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Jan Blansjaar

Bericht door Joop »

Charliene van der Werf vraagt voor haar opa Jan Blansjaar die van 1955 tot ongeveer 1958 heeft gevaren voor de SMN of er bemanningslijsten zijn van de Oranje II en de Oldebarneveld. Zij zijn op zoek naar oude vrienden en bekenden. Wie kan haar helpen?

Groetjes Joop
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: SMN

Bericht door Evert Sikkema »

roy schreef: Maar waar m'n oude liefde (de Radja) op jouw foto nu ligt !?. Het lijkt op het Noordzeekanaal en die lichters langszij.......... Misschien uit haar roer gelopen ?.
Deze foto heb ik nog nooit gezien..............
m.v.g., Roy
Roy, het enige dat ik weet is, dat de foto aan het Noordzeekanaal is genomen midden jaren 50, maar de maker leeft al lang niet meer, dus die kunnen we niet vragen wat er aan de hand was. We zullen het met gissingen moeten doen.
Afbeelding
Iets (noord)westelijk van pont Buitenhuizen zijn aan de zuidkant van het kanaal wel 4 palen, maar of die er toen ook al waren???
Het zou ook betekenen dat het schip 'achter' de palen ligt.

groeten
Evert Sikkema
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Evert, goede morgen,
De foto van de "RADJA" is volgens mij genomen bij Buitenhuizen en die 4 stuks betonnen sigmenten , met een bolder er op, stonden er in die tijd ,of ze er nu nog staan , bij mijn weten wel , ik praat over de jaren '56 en waren bekleed met houten delen in verticale stand, de palen hadden een doorsnee van +/- 3 mtr
in die tijd was ik dekjongen op de sleep/personeel bootjes van de S.M.N.en als er dan een boot kruit ging laden , voeren we de bootwerkers van Amsterdam naar Buitehuizen en weer terug , dan lagen de lichters met kruit binnen die palen te wachten en de palen deden dan dienst als buffer voor de scheepvaart .is mij eens verteld .
in de tijd dat ik zelf nog varende was o/a op de "KARIMUN" hebben we daar ook kruit liggen laden, tegen over het kruit station met de kop richting IJmuiden volgens mij ligt de 'RADJA" ook zo en normaal afgemeerd voor en achter met wel een sleepboot stand by meestal was dat de Atjeh van de S.M.N.zelf, daar een boot van Goedkoop te duur was, als het lang duurde.

Grtn .Chr.Vr.

Ahoy Chr.Vr.
Ik heb er maar een plaatsing weggehaald.
Groetjes
Ruud
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Ruud (R.I.P.)

Re: SMN

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Bertus,
Vragen mag altijd, en meestal krijg je dan wel antwoord :lol:

Chr.Vr. Had namelijk 2x dezelfde tekst geplaatst, dus heb ik er één weggehaald, zo blijft het forum en dit topic wat leesbaarder :!:

Ook hier in Helmond eindelijk een zonnetje, maar wat mij betreft mogen de temperaturen best een graadje of 10 hoger :!: :-D
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: SMN

Bericht door Evert Sikkema »

Chris, dat is een duidelijk antwoord wat betreft de Radja 'op' de palen.
De foto van de palen is van Google Maps en zal dus hooguit 4 jaar oud zijn, dus die palen zijn er waarschijnlijk nog wel.

groeten
Evert Sikkema


Plaats reactie