SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: SMN

Bericht door Arie Hazebroek »

Zag bij de bemanningslijsten wat bekende namen.

Als Rotterdamsche Lloyder heb ik na de fusie met veel SMN-ers gevaren

Deze zaten nog in mijn schoenendoos.

Gr. Arie.
Gerrit Bosmans.jpg
Gerrit Bosmans.jpg (216.91 KiB) 2532 keer bekeken
Piet Haverkamp.jpg
Piet Haverkamp.jpg (179.93 KiB) 2529 keer bekeken
Jaap Erf & Jan Bremmer.jpg
Jaap Erf & Jan Bremmer.jpg (130.19 KiB) 2527 keer bekeken
Poeroet aan de bar Willemskerk.jpg
Poeroet aan de bar Willemskerk.jpg (60.38 KiB) 2526 keer bekeken
Klaas Versluis Willemskerk 1975.jpg
Klaas Versluis Willemskerk 1975.jpg (117.92 KiB) 2525 keer bekeken
Herschaalde kopie verstopte neus.jpg
Herschaalde kopie verstopte neus.jpg (75.19 KiB) 2525 keer bekeken

hanzijl
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2009 19:09

Re: SMN

Bericht door hanzijl »

Beste mensen,

Hierbij zoals beloofd het verslag uit het SMN-nieuws van de voetbalwedstrijd tussen de Neder Eems en de walploeg.

Veel leesplezier en sweet memories.
Han
Bijlagen
Neder Eems1.JPG
Neder Eems1.JPG (663.53 KiB) 2427 keer bekeken
Neder Eems2.JPG
Neder Eems2.JPG (626.77 KiB) 2427 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Arie.
Ik zie daar een karakterestieke foto van Klaas Versluis. Via de SMN site deed een kleinzoon van hem een oproep of er mensen waren die zijn opa hebben gekend. Had verband met de 80e verjaardag van Klaas! Ik heb toen een foto naar zijn kleinzoon opgestuurd. Zal die foto ook eens op het forum plaatsen. Klaas ken ik als bootsman op de Neder Ebro, echt een geweldige vent. Bijgaand een foto die ik heb genomen op de Neder Eems (1966) We zijn hier de luifel voor de "Flintstone bar" in elkaar aan het zetten. Op de foto staan bediende Gep Niessen (r.i.p.) de chef kok, een bediende en een lichtmatroos. Helaas weet ik hun namen niet meer. Maar wellicht komt iemand nog eens met een bemanningslijst van die reis.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: SMN

Bericht door Arie Hazebroek »

Ik ben op de 80ste verjaardag van Klaas geweest.
Was gezellig.

Gr. Arie.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hallo Allemaal,

Ik heb in samenwerking met onze Han een aantal bemanningslijsten toegevoegd op het betreffende topic.
Van LP en Co zit er ook een reis tussen.
Ik zal z.s.m. een nieuwe verzamellijst plaatsen.
Ga nu effe bijkomen.

:? Groeten Joks
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo, Arie.
Ja, ik geloof graag dat het een gezellige boel is geweest op het feestje van Klaas. Heb nog goede herinneringen aan de tijd dat we regelmatig met de Neder Ebro in San Francisco kwamen. Als je hem nog eens spreekt, vraag er maar eens naar. :lol: Hallo andere mensen, hartstikke goed die bemanningslijsten. Ik zal ze eens op mijn gemak doorlezen, want ik zag al diverse bekende namen staan. Ik zie nu ook dat ik twee reizen achtereen op de Banggai maakte reis 58 en 59. Heb nog een foto bijgevoegd, die ik van af de bak (Neder Eems) heb gemaakt.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Qua Vadis
Ik heb ook een reis met Klaas Versluis op de N.Eems gemaakt, en hij had een maatje, ook uit den Helder, waar hij veel mee optrok, dat was een grote blond harige matroos waarvan ik de naam niet meer weet.
Klaas was een toffe kerel en het was goed varen met hem. Die oproep van z'n kleindochter heb ik ook gezien, maar toen was hij al jarig geweest. Maar wie weet word hij 90 en als er dan weer een feestje word gegeven kunnen we misschien wel reageren.
Groeten Co
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Han
Met veel genoegen heb ik het verslag van de voetbalwedstrijd uit het SMN nieuws gelezen en gelijk op de pc gezet.Ik had ooit zelf dat verslag bewaard maar met een aantal verhuizigen en opruimingen ben ik het toch allemaal kwijt geraakt. Jammer maar waar.
En dan is het toppertje dat er nog mensen zijn die het allemaal nog bewaard hebben. TOP
Het is alleen jammer dat er nog geen jongens van dat elftal zich gemeld hebben, maar wie weet komt dat nog.
Groeten Co
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Joks
Was even een paar dagen uit zicht want ik had wat problemen met de satelit ontvanger en kon geen Nederlandse zenders meer ontvangen.
Wel tussen door de berichten gelezen en ook het voetbal verslag.
Nou had ik ook gelezen over de bemanningslijsten die je had toegevoegd, maar waar kan ik die openen of vinden.
Ik stuur gelijk nog wat plaatjes mee gemaakt op de Eems met een lachende bootsman Cor Zacht en kabelgast Klaas Zwart en ook goed in beeld Gert Florijn waar ik na al die jaren weer kontact mee heb en regelmatig bij elkaar op de koffie zijn.
Groeten Co
Bijlagen
Neder Eems (3).jpg
Neder Eems (3).jpg (244.44 KiB) 2966 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:lol: Maar wie weet word hij 90 en als er dan weer een feestje word gegeven kunnen we misschien wel reageren.
Groeten Co

Ik hoop het van harte dat hij dat mag mee maken. Hou je er dan wel rekening mee dat ik dan al dik over de 70 ben!
quo vadis


Plaats reactie