SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: SMN

Bericht door Cor Leliard »

Vrij late reactie op die bootwerkers haken.
De door jullie afgebeelde haken werden gebruikt voor kisten en ander stevig materiaal.
Voor b.v. jute zakken werden de onderste twee haken gebruikt.
Een soort lepels met pinnetjes erop
gr uit Breda Cor
Bijlagen
onderste twee voor zakken
onderste twee voor zakken
haken 5.jpg (175.95 KiB) 1091 keer bekeken
Il parle Il a parle

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

De door jullie afgebeelde haken werden gebruikt voor kisten en ander stevig materiaal.
:wink: Hallo Cor, bedankt voor je bijdrage. Frappant dat dit gereedschap de tand des tijds heeft doorstaan. :lol: Kan je van de vulpen niet zeggen, die is al jaren geleden door Bill Gates in de ban gedaan :!:
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo vakantiegangers.
Jaren geleden lagen we met de Neder Ebro in Long Beach. Op loopafstand lag "New Pike" een soort van pretpark. Vanuit een torenkraan maakte ik onderstaande foto. :roll: Wellicht dat iemand die daar ook is geweest en zich New Pike herinnert. In de verte zie je de baai en de (wat mij betreft) foei lelijke brug.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hé LP, Lang weekend gehad? Long Beach ben ik nooit geweest. Mijn C-schijf doet weer eens moeilijk dus ik kan ff geen fotootjes uploaden. Waarschijnlijk is er toch iets met het moederbord en moet ik de boel overzetten op een nieuw geval want een nieuw moederbord plaatsen kost tegenwoordig evenveel als een hele nieuwe computer. Het is eigenlijk ook veel te mooi weer deze week om binnenshuis te gaan zitten prutsen. :| Groeten Joks
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Joks
Ik vind het een wonder dat er nog zoveel dingen van een kleine 40 jaar terug weer boven water komen.
Het lijkt wel of veel jongens hebben gedacht toendertijd, niets weggooien want dan kan het later op Kombuispraat :lol:
Maar goed ,ik was ook weer een beetje aan het opruimen en kom tot m'n verbazing ook weer iets tegen en dus gelijk op de foto gezet.
Tijdens de oversteek van Amsterdam naar Penang ( het suezkanaal was toen gesloten ) werd er naast het feesten ook nog wel eens wat nuttigs gedaan, zoals een knopenbord maken of een bootje in een fles en ook maakte ik van die kleine reddings boeitjes waar ik er nog een van terug heb gevonden. Waar de rest is gebleven weet ik niet maar deze heb ik nog.
Ik vond ook nog twee rode boekjes van onze grote vriend Mao, maar die zijn al op dit forum te zien net als het boordgeld.dus heeft het geen zin om dat er nog eens op te zetten.
Maar zo zie je, er komen toch steeds weer dingen bven water.
Groeten van Co
Bijlagen
Vrije tijd besteding tijdens de oversteek
Vrije tijd besteding tijdens de oversteek
100_2153.jpg (44.47 KiB) 1088 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Hoe is het mogelijk Co dat je zoiets weer boven water hebt gekregen. Knap stukje bootvlijt. Zou nog maar eens goed zoeken als ik jou was. Misschien komt er nog meer boven drijven. Dingen in elkaar priegelen is niet mijn ding. Ik geloof dat ik ooit eens een Spitfire in elkaar heb geflanst. Middeleeuwse zeeschepen schilderen ook maar dat was ver voor het varen. Zoekt en gij zult vinden. :P Groeten Joks
Muddy
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2009 13:31
Locatie: Bergen N.H.

Re: SMN

Bericht door Muddy »

Ik kan mij Long Beach ook herrineren, jij verteld dat je stond te fotograferen uit een torenkraan , ik kan mij een torenkraan herineren met twee kooien als er een omhaag was kwam die pas naar beneden als er een nieuw slachtoffer in stapte , dus mijn maatje ging omhoog en begon na een stief kwartiertje te bleren dat het wel genoeg was zo. Henny Rave was zijn naam.
Kunnen jullie je ook nog de nederlands indische families die wel eens aan boord kwamen ?
de familie Gerritsen waar een dochterop hawai dansen zat en de familie Jacobs die uit Portland Oregon verhuist waren naar LA met een paar leuke dochters
groet Piet
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:P Hé Piet, Long time no see. Heb je wel eens geprobeerd Hennie Rave op te sporen? Dit heb ik gevonden op internet. Ik weet niet of het email adres van jouw Hennie is, maar je kan het altijd even proberen. :shock: Groeten Joks

H. Rave, 1967, 09, Matroos o/g, KONINGSWAARD, reis 46.

http://www.vriendenvandepollux.nl/

Voornaam: Achternaam: Jaar+Stamno:
Hennie Rave 65/66 - 5054

http://www.ossenschot.nl/
hrave@kpnplanet.nl
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

ik kan mij een torenkraan herineren met twee kooien als er een omhaag was kwam die pas naar beneden als er een nieuw slachtoffer in stapte
:lol: Hallo Piet,
Grappig dat je het nog weet hoe het daar was. Ik heb er nog een paar foto's van, onder andere deze. Die familie die je noemt kan ik me inderdaad herinneren en ook dat andere bezoek was reden voor af en toe een feestje. Ik zal niet alle plaatjes in een keer plaatsen, hier alvast een voorschotje.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Knap stukje bootvlijt

:oops: Ik heb ooit eens een bouwdoos in "Frisco" gekocht, van Ravell. (zo heet dat merk geloof ik) Het was een model van de Santa Maria (Columbus). Ik ben er niet verder mee gekomen dan de romp. Ligt nu al meer dan 40 jaar op de bodem van de oceaan.
quo vadis


Plaats reactie