SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
kallie

Re: SMN

Bericht door kallie »

De dekdienst van de TABIAN. 2e gehurkt van links matroos Henk (Tosca) Giacomini. Hij stond op de bak tijdens die aanvaring en belande met een voor tweederde verbrand lichaam in het ziekenhuis van Dahran voor een aantal maanden.
groeten kallie.
Bijlagen
1-img123256.jpg
1-img123256.jpg (116.25 KiB) 2690 keer bekeken

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4859
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: SMN

Bericht door Allen »

TABIAN --Zie derde bericht hiervoor--
SMN Tabian001.jpg
SMN Tabian001.jpg (326.8 KiB) 2461 keer bekeken
SMN Tabian002.jpg
SMN Tabian002.jpg (231.12 KiB) 2461 keer bekeken
SMN Tabian003.jpg
SMN Tabian003.jpg (309.25 KiB) 2461 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Het zeemanshuis in Priok, halverwege de SMN kade en de kampong
:wink: Wie heeft er nog foto's van het zeemanshuis te Bankok jaren 60 :?: Er was een mooi zwembad bij.
quo vadis
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo lp.

Ik heb alleen maar foto's van leuke kroegen met mooie Meisjes :lol: :lol:

Groetjes Bob.V.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

De OK club en Suzy's Blue Bar ?
Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER op de EAC-site staat alles over het uitgaansleven vroeger in Bangkok, ook foto's van het zeemanshuis. :)
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Mooi om dit alles te bekijken :!: Zo dicht in de buurt van de kroeg, kun je volgens mij nergens meer afmeren tegenwoordig. Bangkok zal ook niet meer zijn wat het was, destijds kwamen er veel Amerikaanse verlofgangers "om bij te komen" van de Vietnam oorlog en men rekende in dollars. Maar voor "Jan Kaas" bleef het snuitjeswerk.
quo vadis
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo v+d, Jan,
Op het topic "Langs het fietspad" hebben wij vorige maand informatie uitgewisseld over de reis van de Koningswaard eind 1965/begin 1966 maar het is wat off-topic daar; het lijkt me hier beter op z'n plaats. Je meldde als laatste:
Toen wij IJmuiden binnen kwamen lag er nog een aardige bult ijs op de bak. Helaas heb ik er geen foto's meer van.
In het boek "Vrachtschepen van de wilde vaart" van Arne Zuidhoek kwam ik het verhaal tegen van die koude reis naar Finland, mooi verteld en met foto's weergegeven.
Een leuke passage uit het artikel gaat over de kustvaarder Brouwersgracht die door het ijs de andere kant op ploeterde, maar door de lange duur van de doortocht wat krap in de provisie was komen te zitten. Of ze van jullie wat konden lenen? Ja hoor :!: De kapitein en twee matrozen scharrelden over het ijs en kwamen met een ladder aan boord. Ze pikten gelijk een filmvoorstelling mee :). Bijgaand twee foto's, met fotograaf vermeld; dat zullen wel bemanningsleden geweest zijn.
Ik hou het hier even bij; voor verdere informatie: mail even.
Foto D.G. Verboom
Foto D.G. Verboom
Koningswaard-1.jpg (182.57 KiB) 1756 keer bekeken
Foto C.N. Tiel
Foto C.N. Tiel
Koningswaard-2.jpg (220.08 KiB) 1756 keer bekeken
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Dirk Verboom was werktuigkundige op de Koningswaard, als ik mij goed herinner had hij een zwart baardje en rookte pijp.
Ik hoorde ook bij het zwarte koor, dat de Hotlo aan het draaien moest houden :-D
Het was beestachtig koud toen, overdag was er nog een beetje zon maar tussen 15.00 uur en 16.00 uur ging dat pitje uit en stak er een harde wind op.
In Turku nog wezen stappen, zonder winterkleren wel bijzonder en gauw overal naar binnen.
Ik zal kijken of ik dat boek nog ergens op kan scharrelen, wil dat verhaal wel lezen.


Plaats reactie