SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Nee Bart, maar het schoot me te binnen dat we voor de pauze tijdens het bijwerken altijd even keken uit welke hoek de wind waaide voor we in het zonnetje gingen zitten turen naar haar schoonheid :lol: .

Groetjes, Paul

Gebruikersavatar
geka46
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 dec 2012 21:48

Re: SMN hallo Joop

Bericht door geka46 »

Hallo Joop , ja ik ga dat regelen, betreffende Chef Israel heb je helemaal gelijk als koksmaat met dagelijks aardappels pitten weet ik daar alles van en ik heb wel geleerd de rotzooi van anderen op te ruimen, en schoonmaken was ook een favoriet maar ook een goede leermeester die wist waar hij het over had .en waar ik geregeld verantwoordelijk werd gesteld zelf o.a broodbakken of iets anders , de bakker kijkt toe en als het fout gaat een klap voor je kanis of een flinke por in je zij en dan wordt het nog een keer voorgedaan en oh wee ...
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hé Gert,

Zo te lezen heb je eenzelfde harde leerschool doorlopen als ik. Chef-kok Israel stuurde mij een keer naar beneden voor drie preitjes en toen ik weer bovenkwam beweerde hij dat het drie potjes aardbeienjam waren waarom hij had gevraagd. Je moet op dit forum de citeerknop niet al te vaak gebruiken zoals ik je heb uitgelegd en als het niet anders kan alleen dat gedeelte laten staan waaruit blijkt over welk bericht je reactie gaat.
Willem Oldenburg schreef:Volgens een brief naar me ouders gleed onze eigen bakker op ze plaat in de kombuis en brak zijn hand, dus kwam de bakker van de Bengkalis toch nog van pas. Hij was trouwens prettig gestoord en gek op hut feestjes.
Je laatste bericht aan Willem Oldenburg ging over of hij op dezelfde kokschool aan de van Meeuwenlaan in Amsterdam had gezeten maar dat bericht is weer verdwenen dus doe ik het wel even voor je.

Groetjes Joop
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Joop en Gert

Heb inderdaad op de Koksschool op de Meeuwenlaan in Amsterdam-Noord gezeten en vandaar naar de Nederland, maar Henk Klingeler en Klaas Bezema komen ook van deze school.
Klaas was een klasgenoot van me of ik van hem en Henk zat een klas hoger, dus ging ook eerder varen.

Groetjes Willem
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Kijk nou!
Willem is ook weer onder de mensen!
Beetje pijnvrij Willem?
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi René

Ben blij dat ik weer, af en toe een foto of commentaartje kan zetten op de topic's, het pijnvrij zijn duurt nog wel even, heb 5 ribben gebroken (waarvan 2 op 2 plaatsen) / sleutelbeen / schouderblad ontwricht / trommelvlies gescheurd / rechterlong doorboord (door gebroken rib) - en div. kneuzingen en krassen (alles aan de rechterkant) na IC en Chirurgie, ben ik gelukkig weer thuis in me eigen omgeving)
En nu moet de boel langzaam herstellen, je begrijpt, dat lachen/niesen/hoesten en de hik een bijzondere ervaring zijn, maar mij hoor je niet klagen.
Het lullige is, het gebeurde op 5 nov. 's morgens, het was regenachtig weer en ik was te shipspotten bij de sluizen van IJmuiden, als je van Hoogovens af de binnendeur van de Noordersluis op wil rijden, moet je een haakse bocht nemen (dus je kunt niet harder dan ± 20 km rijden en precies in die bocht ligt een verzonken stalen plaat in het wegdek verzonken. Door het natte weer ging mijn achterwiel onderuit en ik dus ook. Ik in de prak en de scooter had alleen een stukkend glas in de rechterspiegel (terwijl die dingen buiten het frame van plastic zijn gemaakt, maar ze mankeerde niets).
Volgens het politierapport: ben ik met mijn rechterhoofd/schouder op de vangrail terechtgekomen, waardoor mijn rechterzijde beloond is met fracturen, had ik geen helm op gehad, had ik of de rest van me leven scheel gekeken of op een harp zitten spelen.
Maar het komt wel weer goed, neem ik aan. Jij bedankt voor je reactie.

Groetjes Willem
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: SMN

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
De stalen plaat waarop Willem is uitgegleden ligt waar ik de rode pijl geplaatst heb.
De vangrail waarover hij het heeft is hierop ook duidelijk te zien.

groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Willem.

Lees nu pas dat je een smakker hebt gemaakt gelukkig kan je het nog
na vertellen in ieder geval een snel herstel toegewenst en kalmpjes aan :)

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Hans snr
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: SMN

Bericht door Hans snr »

Ik zag dat kok Israël genoemd werd. Dat was mijn minst favoriete chef van mijn loopbaan(tje) bij de SMN. Samen met met Jan v.d. Steeg heb ik onder hem gediend. Tijdens de tocht door het Suezkanaal hadden we even rust. Door de lokale overheid werd kok Israël in zijn hut opgesloten met een bewaker voor de deur. Politiek waren we niet onderlegd dus vonden we het niet erg van hem verlost te zijn, nu zouden we toch wel anders reageren. Hoewel, je zou verwachten dat er vanuit Nederland op dergelijke zaken best wat meer tegengas had mogen zijn.

groeten, Hans de Vet
Gebruikersavatar
HKL
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:57

Re: SMN

Bericht door HKL »

Hallo Willem,
Wat lees ik nou toch weer allemaal,in ieder geval blij dat je weer op de weg terug bent.
Van harte beterschap,Henk.
Niemand kan de wind van richting doen veranderen.
Maar wij kunnen altijd de zeilen bijstellen.


Plaats reactie