Pagina 764 van 907
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 13:30
door KJHvanBeek
Staat erop Bertus.
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 13:42
door Bertus.
.
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 15:08
door b-bootsman
Hallo Bertus.
Volgens mij staat er windhapper
Geintje ik kan er ook niets van maken.
Groet Bob.V.
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 15:55
door Patru (R.I.P)
jdbvos schreef: ↑05 mei 2019 11:20
Soms hadden rederijen aandelen van een werf, en/of omgekeerd... Zou dat bij die SMN en NSM ook zo zijn?
Vanaf de oprichting in 1870 liet de SMN de schepen bouwen bij John Elder in Glasgow. Wel was het handig om een reparatiewerf in de buurt te hebben. Al in 1877 werd de ADM mede opgericht. Het zou nog tot 1895 duren voor er besteld ging worden bij Nederlandse werven en werd ook deelgenomen in de oprichting van de NSM. Zie bijgaande passage uit het jubileumboek.
- Jubileumboek mei 1950 blz24.jpg (156.92 KiB) 3233 keer bekeken
En Bertus, hier een uitsnede van de hoge resolutiefoto. De naam is denk ik redelijk goed te lezen.
- OSIM00004004630-3.jpg (63.61 KiB) 3233 keer bekeken
Groet, Paul G.
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 16:37
door KJHvanBeek
De Santiago.
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 20:59
door jdbvos
Dank je, Paul !
M'n onderbuikgevoel...jeweetwel...
Re: SMN
Geplaatst: 05 mei 2019 22:11
door Roy
In het verlengde hiervan; Harland & Wolff uit Belfast had jarenlang een belang in de H.A.L.
Kijk maar naar de nieuwbouwlijst van De Lijn.
m.v.g., Roy
Re: SMN
Geplaatst: 06 mei 2019 10:09
door Bertus.
.
Re: SMN
Geplaatst: 06 mei 2019 11:56
door b-bootsman
Hallo Bertus.
Ze waren in ieder geval groot genoeg
Hier een paar plaatjes van de Bali tijdens de bouw en proefvaart.
Foto's komen van de R.D.M. stadsarchief Rotterdam.
Groet Bob.V.
Re: SMN
Geplaatst: 06 mei 2019 16:59
door Chr.Vr.
Bertus,
Om nog even terug te komen op die vier lucht kokers ,was er niet een nick name voor die "halve verticale door geslepen emmers" , als" hap conditie"
die door de patr. poort naar buiten werd gestoken .
grtn,
Chris.