Kombuispraat

HET Forum waar een Zeeman zich Thuisvoelt, opgericht in 2001 door Jos Komen
Het is nu 24 nov 2014, 09:53

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6004 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 376  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: SMN
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009, 02:43 

Citaat:
naast de steiger waar de Kasteel Staverden altijd aanlegde

Hallo lp et all,

Ik ben rond 1950-1951 met m'n vader op de brommer vanuit Olst naar Amsterdam , naar " Artis" geweest en heb daar o.a. een olifant in eeeeen klap een kruiwagen vol zien legguh, MET een stomende kop er op!!! Die oppasser kende het gedrag van dat beest kennelijk en zette gewoon " just on time delivery" die kruiwagen eronder............OOK herinner ik me dat we met de " Kasteel Staveren" voeren en ik zoek een foto van dat jacht.......... :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 aug 2009, 16:19 

:lol: :lol: :lol: gericht scheiten heet dat

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 aug 2009, 17:03 

de " Kasteel Staveren" voeren en ik zoek een foto van dat jacht..........
Één blz. terug Harry.

Heeft dat schip ook niet als de Henry Dunant gevaren??

Gr. Arie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2009, 23:12 

De "Kasteel Staveren" heeft nooit als "Henry Dunant" gevaren.
Maar je zit wel aardig goed Arie !. Ze heeft n.l. wel verhuurd aan het Rode Kruis gevaren. Dus met het vignet van het Rode Kruis in de schoorstenen.

m.v.g. Roy

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 aug 2009, 13:50 

:wink: Hallo Joks,
al weer bekomen van alle emoties rond Delfsail? Tijd om weer eens in gedachten terug te gaan naar de Banggai. Ik vertelde dat mijn hut nog wel eens het decor was voor een feestje (soort van hengstenbal) Zo laat bijgaande foto een beeld zien van niet meer zo fris ogende figuren.
Van links naar rechts: Bertus Brouwer, mijn persoontje, een handlanger waar ik de naam niet meer van weet en John Schelvis. Het is een foto uit een serie, dus bereid je voor.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 aug 2009, 20:55 

:-D Hoi LP, Zo, weer terug op het oude honk met zwart wit foto's. Wel even wennen hoor. Ik heb nog wel wat foto's van Delfzijl die ik dezer dagen op dat topic zal plaatsen. Ben maar weer begonnen met het napluizen van de SMN-nieuwsbladen. Kom allerlei wetenswaardigheden tegen uit 1963 t/m 1966 maar toen zaten wij nog op de lagere en middelbare school.

Zie dat je al begonnen bent om 400 jaar Amsterdam - New York op te tuigen. Als het goed is ga ik er in de herfstvakantie een paar dagen naar toe met mijn jongste dochter. Ik heb nog niets geregeld maar dat ben ik wel gewend van mijzelf. Behalve dan met Delfsail. Misschien ga ik mijn leven wel beteren wat betreft dat punt. :? Groeten Joks

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2009, 12:41 

Citaat:
Misschien ga ik mijn leven wel beteren wat betreft dat punt

:wink: Hallo Joks m.i. geen beter beleid dan een adhoc beleid. Hierbij nog een kiekje uit de reeks "hutfeesten". Wat zou er van John terechtgekomen zijn? Van Bertus weet ik dat dit zijn laatste reis was. kent iemand John Schelvis uit IJmuiden?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2009, 18:49 

:shock: Op de bemanningslijsten komt John Schelvis met twee reizen voor. Beide op de Banggai in 1969 en 1970. Daar zat jij toen ook op. Ik heb even gegoogeld en kom op Hyves een John Schelvis tegen uit Beverwijk en werkt op een bedrijf in IJmuiden. Hij is heel wat jonger dan jouw John zou moeten zijn maar misschien is het wel zijn vader of oom. Ik heb gisteren een PB naar hem gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen. 8) Groeten Joks

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2009, 20:22 

Citaat:
Ik heb even gegoogeld en kom op Hyves een John Schelvis tegen uit Beverwijk

Gezien onze eigen leeftijd, zou het m.i. ook zelfs een zoon kunnen zijn. Hierbij een foto genomen van het passagiersdek van de Banggai. We liggen zoe als je ziet in de haven van Hong Kong. Het schip op de achtergrond is mij onbekend.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2009, 20:29 

lp schreef:
Gezien onze eigen leeftijd, zou het m.i. ook zelfs een zoon kunnen zijn.
:? Ja LP, dat bedoelde ik ook. De John die jij zoekt zou zijn vader of oom kunnen zijn. Dat schip op de achtergrond ziet er trouwens wel Nederlands uit. :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2009, 22:57 

We hebben het er al eens eerder over gehad, maar dit zou nu een Glen Liner kunnen zijn.
Dus, een rode schoorsteen en een zwarte top. Wel part van de Ocean Group, zeg maar grofweg Afred Holt / Blue Funnel Line.

m.v.g. Roy

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 sep 2009, 22:42 

:shock: Roy zou best eens gelijk kunnen hebben met zijn Glen Line. Ik hoop dat ik gelijk heb met John Schelvis. De neus en de ogen zijn dezelfde. Hij heeft echter nog niet gereageerd dus het zal wel niet. :cry: Groeten Joks

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Zoon en Vader John Schelvis?
Zoon en Vader John Schelvis.png
Zoon en Vader John Schelvis.png [ 262.66 KiB | 626 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 sep 2009, 19:16 

Citaat:
De neus en de ogen zijn dezelfde

:wink: Beetje vreemde zoetwatermatroos verder, getuigt overigens wel van smaak.

Bijgaand een foto van mij gemaakt in het dok te Vancouver. We lagen daar met de Neder Ebro voor knip en scheerwerk.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2009, 10:43 

lp schreef:
Beetje vreemde zoetwatermatroos
:shock: Pas op he, het is wel misschien de zoon van je oude stapmakker. Op die foto in het dok ben je een beetje overbelicht. Waarom lag die Neder Ebro eigenlijk in Vancouver in het dok? Was dat vanwege de kosten of was er iets ergers aan de hand? :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2009, 11:15 

Citaat:
Waarom lag die Neder Ebro eigenlijk in Vancouver in het dok?

:wink: Hallo Joks, vandaag echt weer om even voor de coputer te gaan zitten, wat een regen. Goeie vraag overigens :!: Ik denk, omdat deze reis grotendeels lamgs de Amerikaanse westkust ging (van centraal Amerika tot Alaska) en hier goede faciliteiten waren. Bijgaand twee foto's die ik van de Neder Ebro in het dok maakte. Die foto van de voorsteven begint al aardig te vergelen. Vanmiddag ga ik even met de motor naar Kortenhoef, alwaar de Europese kampioenschappen palingroken worden gehouden. Is een soort van dierenmishandeling die veel bezoekers trekt, maar ja een bezoek aan een slachterij is ook geen feestje. Ik heb nog geen nieuws over de varende familiedag van de KM, maar ik hou je t.z.t. op de hoogte.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2009, 11:56 

Ik zie op de buienradar van mijn bureaublad dat die regen bij jou nog wel even kan duren want die komt uit het westen en bestaat uit één lange strook. Ga maar weer lekker vers gerookte paling eten. Ik doe het hier wel met kibbeling. Dat gele op die foto in het dok krijg je weg door je scanneropties op zwart/wit foto in te stellen. Makkelijk hé. Prettige middag!

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Regen
Buienradar.jpg
Buienradar.jpg [ 149.16 KiB | 481 keer bekeken ]
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6004 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 376  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur