Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 10 mar 2014 23:41

Prima, nu zijn alle misverstanden uit de wereld geholpen. :wink:
De naam Hartman Marine Shipbuilding was natuurlijk ook een beetje misleidend.....
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

pythagoras

Bericht door pythagoras » 12 mar 2014 00:52

De bij Mykonos op de rotsen gelopen JUSUF CEPNIOGLO
heeft rond de 200 ton brandstof aan boord

Volgens de media bronnen en de Coast Guard
zou de dienst doende officier in slaap zijn gevallen

nog een video

http://www.youtube.com/watch?v=o-ciPjSILPA

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 12 mar 2014 14:49

Het project Go Maritiem (Delfzijl).
HIER meer info. :wink:

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 12 mar 2014 19:25

opleidingstraject speciaal voor langdurig werklozen
Nou wil ik niet de fout maken om " alle langdurige werklozen gemakshalve over dezelfde kam te scheren" EN de tijden veranderen.......maar dit doet me denken aan de befaamde vroegere " Spliethof en Rederij Amsterdam " oplossing............die ik hier niet verder uit de doeken zal doen want ik wil niemand beledigen, de ouwe hap weet echter wel waar ik het over heb.
Als een " her-opgeleide langdurige werkloze"........na een kortstondige "her-opleiding" geschikt is voor een jop als stuurman of Swtk...........DAN is er een hoop verdanderd op de Koopvaardij!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

dick/brazil
Contacteer:

Bericht door dick/brazil » 12 mar 2014 19:28

Toen ik het zo las, had ik ook zo mijn twijfels.... ben benieuwd naar het resultaat...

Dirk Dijksman

Bericht door Dirk Dijksman » 14 mar 2014 11:03

Heel artikel over het "verwerken" van schepen. Artikel is van vorig jaar, maar nog steeds actueel.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... 2-day.html

v+d

Bericht door v+d » 14 mar 2014 11:51

containers-02.jpg
containers-02.jpg (211.12 KiB) 3161 keer bekeken
In de haven van Rotterdam gaat het ook wel eens fout, volgens transportnieuws zijn er geen gewonden.

Excuses, vergeten de bron te vermelden dus bij deze: www.transport-online.nl/site/45806

aegis

Bericht door aegis » 14 mar 2014 22:07

Zoals die man erbij staat als een bekend spreekwoord zegt:

Met je handen in het (weinige) haar zitten. :mrgreen:

Groet Feike,
Varen of rijden met stoom cool!

Wim van der Moolen

Bericht door Wim van der Moolen » 05 apr 2014 08:47

Brand op vrachtschip met fosfine.

vrijdag 4 apr 2014, 19:52 (Update: 04-04-14, 20:16)

Op een vrachtschip in het westelijk havengebied in Amsterdam heeft brand gewoed in een aantal vaten met de gevaarlijke stof fosfine.
Negen mensen zijn van het schip gehaald om te worden nagekeken door ambulancepersoneel. Ze bleken niet gewond te zijn. Elf anderen bleven aan boord. Ze zijn naar een veilige plek op het schip gebracht.

Droog zand.
De brandweer bestreed de brand met droog zand. Dat werd vanaf een ander schip met een kraan op de brandende vaten gestort.
Fosfine is een brandbaar en zeer giftig gas dat gebruikt wordt om ongedierte bij de lading vandaan te houden. Als het in aanraking komt met water, komt er fosfinezuur vrij. Het inademen van een hoge concentratie daarvan is dodelijk.

Rook.
Volgens de brandweer ligt het schip redelijk afgelegen en steeg de rook recht omhoog doordat er weinig wind was. Daarom hoefde de haven niet te worden afgesloten voor andere schepen.
De brand ontstond rond 17.30 uur. Hoe de vaten met fosfine in brand konden vliegen is niet bekend.

Bron: NOS-nieuws

Het gaat hier om de 'ZINA'
1774713.jpg
1774713.jpg (150.4 KiB) 2411 keer bekeken
(foto: shipspotting.com)
Eat your pie, before you die !

Hannes
Contacteer:

Bericht door Hannes » 06 apr 2014 11:09

De rederijen Peter Döhle en Bernhard Schulte laten voor een bedrag van 1,12 miljard dollar in China nieuwe schepen bouwen, het geld voor de bouw komt uit de Volks Republiek.
Tijdens een Staatsbezoek van de Chinese President Xi Jinping sloot de Chinese Exim-Bank een wegwijzend contract met twee van de grootste Duitse Rederijen af.
De beide familiebedrijven Peter Döhle en Bernhard Schulte nemen bij de Chinese Staatsbank een krediet van meer dan 1,12 miljard dollar op.
Voor dat geld zullen in China nieuwe schepen gebouwd worden volgens het Chinese Persbureau Xinhua.
De Chinese regering hoopt hierdoor meer vertrouwen bij de Duitse Reeders te winnen als twee van de grootste Duitse Rederijen in China hun schepen laten bouwen.
De Döhle groep beschikt aktueel over een vloot van ongeveer 500 schepen en wereldwijd ongeveer 6.800 medewerkers.
Bij Bernhard Schulte zijn het ongeveer 650 schepen met 17.500 medewerkers.

Bron: http://www.nauticus24.de/peter-doehle-b ... edit-china

Groeten, Hans.

skipflip44
Contacteer:

Bericht door skipflip44 » 10 apr 2014 12:18

Verhaal is van voor tot achter compleet onzin....

mariniers worden niet gebruikt omdat dit teveel problemen geeft die de alternatieve beveiligers niet hebben. Om die te mogen gebruiken moet de Nederandse vlag er af, wat mijn baas dus ook doet. Het geringere aantal overvallen is dus ook te danken aan deze beveiligers!!!

http://www.nu.nl/politiek/3748113/pvda- ... en-af.html
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 14 apr 2014 16:00

Duits schip in nood bij Borkum.
HIER staat het laatste nieuws.

Leo Bokkum

Bericht door Leo Bokkum » 14 apr 2014 22:42

Had ie nou z'n zeiltje nog maar aan boord gehad...

Afbeelding

Maar wat een stelletje vaklui zat daar aan boord.
Schip van 54 meter, blackout, minstens 3 generatoren en dan geen prik meer op het bord kunnen krijgen, een bries op diep water, een anker wat redelijk houdt. Snel een helikopter bellen want hartstikke gevaarlijk...

Jep, ik was er niet bij en de beste machinisten staan aan de wal.
Maar "vaklui" die krom lopen van de diploma's doch niet gehinderd worden door enig improvisatievermogen kom ik beroepsmatig de laatste jaren wel meer tegen. Veel te vaak eigenlijk.

Was wel een mooi klusje voor mij geweest. Door een heli aan boord gehesen worden is weer eens wat anders dan urenlang op een halfgaar tenderbootje tegen het zeetje in bokken... :mrgreen:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 15 apr 2014 03:26

niet gehinderd worden door enig improvisatievermogen
We hadden hier pas nog Abeltje op het Kombuis die , aldus eigen zeggen, een beginnende massinist was. ( ik wil niemand woorden in de mond leggen, maar dat herinner ik me!)
Abeltje was al " dagen" aan het zoeken om uit te vinden hoe "roterende kleppen" werkten en had ten langen lesten besloten om dat hier op Kombuis te vragen.
Nou weet ik zelf wel hoe dat in elkaar steekt....maar ik dacht : "Daar moet je toch heden ten dage de benen over breken op het Internet" dus ik Goegelde " Rotating exhaust valves"....en jaaaa hoor......meer plaatjes en artikeltjes dan je in 3 maanden kan bestuderen in pak weg 5 seconden klats voor je neus!

Het MOET Abeltje meeer tijd hebben gekost.........veeel meer tijd.....om die vraag hier op Kombuis in te scheren, dan het hem had gekost om te Goegeluh. Dat Goegeluh " hattie dus niet aan gedacht".
Schiet me nou te binnen, meen dat het op "Wie weet " was........
Sindsdien hoorden we via Theo Horsten, die had wetenschappelijk uitgevogeld hier of daar, dat " dit verschijnsel" er tegenwoordig bijhoort......de jeugd " leert dat niet meer" kennelijk. Hetzelfde werd me...min of meer in geuren en kleuren en uit het martieme en technische leven gegrepen....via persoonlijke e-mail bevestigd door meerdere oud en zeeer beknijsde kollega's.

Ik zit me sindsdien af te vragen of hij misschien de " A van Abeltje" was van dat boekie van Annie M.G. Schmidt van vroegaaaah....of was het " Dikkertje Dap"? die op de trap zat!!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

K.Brouwer

Bericht door K.Brouwer » 15 apr 2014 06:12

Harry....maak je toch niet zo druk :wink: . Aan de onkunde van die eikels valt goed geld mee te verdienen :mrgreen: . De hele zaak wordt zo langzamerhand op de klippen gejaagt door "managers" , dat zijn dus nitwits die een paar kunstjes op Nyenrode hebben geleerd die ze toepassen en waarbij de handel ook direkt ( enkele jaren) in de soep loopt. Kijk naar "onze" Appie Hein met z'n 1e manager welke de zaak bijna opblies en als laatste voorbeeld de NS welke goud geld kost vanwege de totale onkunde van de kunstjesmakers genaamd MANAGERS.

VROEGUH stelde men bekwame mensen aan uit het bedrijf zelf welke de zaak van haver tot gort kende. Kijk naar Appie,NS, de nodige reders en noem maar op. Men kent nu alleen maar managers welke geen enkele affiniteit met het bedrijf hebben waar men aangesteld is :shock: .

Waarom? Kostenplaatje denk ik Harry. ....tig jaren geleden heb ik de rederij al eens gewaarschuwd dat het met die buitenlandse diploma's
toch niet zo lekker zat qua inzicht in de materie. Men had wel het diploma doch totaal geen inzicht . Door het Hoofd Personeelszaken werd toen mij medegedeeld dat iemand in het bezit van zo'n diploma zij ervan uitgingen dat deze man dus bekwaam was. PUNT KLAAR UIT. Dat die stomme verzekering nog steeds alle "stomme" fouten van die goof dekt interesseert niemand. Zelfs de verzekering niet!

Goed. afgelopen vrijdag weer eens op de reunie bij Seatrade geweest waar dus weer de nodige "echte zeelui" afscheid namen en/of met pensioen gingen dus weer een hoop kwaliteit weg. Ze zoeken het maar lekker uit met hun "Kwaliteitsgedoe" waar je ....tig papiertjes eerst in moet vullen voordat je de wc door mag trekken,dank nu o.l.v. Heer dat ik met pensioen ben :mrgreen: .

Groeten,K.Brouwer

Plaats reactie