Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Brazuca »

Toen ik het zo las, had ik ook zo mijn twijfels.... ben benieuwd naar het resultaat...

Dirk Dijksman
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
Locatie: Velserbroek

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Dirk Dijksman »

Heel artikel over het "verwerken" van schepen. Artikel is van vorig jaar, maar nog steeds actueel.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... 2-day.html
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door v+d »

containers-02.jpg
containers-02.jpg (211.12 KiB) 5411 keer bekeken
In de haven van Rotterdam gaat het ook wel eens fout, volgens transportnieuws zijn er geen gewonden.

Excuses, vergeten de bron te vermelden dus bij deze: www.transport-online.nl/site/45806
aegis R.I.P.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door aegis R.I.P. »

Zoals die man erbij staat als een bekend spreekwoord zegt:

Met je handen in het (weinige) haar zitten. :mrgreen:

Groet Feike,
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Wim van der Moolen »

Brand op vrachtschip met fosfine.

vrijdag 4 apr 2014, 19:52 (Update: 04-04-14, 20:16)

Op een vrachtschip in het westelijk havengebied in Amsterdam heeft brand gewoed in een aantal vaten met de gevaarlijke stof fosfine.
Negen mensen zijn van het schip gehaald om te worden nagekeken door ambulancepersoneel. Ze bleken niet gewond te zijn. Elf anderen bleven aan boord. Ze zijn naar een veilige plek op het schip gebracht.

Droog zand.
De brandweer bestreed de brand met droog zand. Dat werd vanaf een ander schip met een kraan op de brandende vaten gestort.
Fosfine is een brandbaar en zeer giftig gas dat gebruikt wordt om ongedierte bij de lading vandaan te houden. Als het in aanraking komt met water, komt er fosfinezuur vrij. Het inademen van een hoge concentratie daarvan is dodelijk.

Rook.
Volgens de brandweer ligt het schip redelijk afgelegen en steeg de rook recht omhoog doordat er weinig wind was. Daarom hoefde de haven niet te worden afgesloten voor andere schepen.
De brand ontstond rond 17.30 uur. Hoe de vaten met fosfine in brand konden vliegen is niet bekend.

Bron: NOS-nieuws

Het gaat hier om de 'ZINA'
1774713.jpg
1774713.jpg (150.4 KiB) 4661 keer bekeken
(foto: shipspotting.com)
Eat your pie, before you die !
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Hannes »

De rederijen Peter Döhle en Bernhard Schulte laten voor een bedrag van 1,12 miljard dollar in China nieuwe schepen bouwen, het geld voor de bouw komt uit de Volks Republiek.
Tijdens een Staatsbezoek van de Chinese President Xi Jinping sloot de Chinese Exim-Bank een wegwijzend contract met twee van de grootste Duitse Rederijen af.
De beide familiebedrijven Peter Döhle en Bernhard Schulte nemen bij de Chinese Staatsbank een krediet van meer dan 1,12 miljard dollar op.
Voor dat geld zullen in China nieuwe schepen gebouwd worden volgens het Chinese Persbureau Xinhua.
De Chinese regering hoopt hierdoor meer vertrouwen bij de Duitse Reeders te winnen als twee van de grootste Duitse Rederijen in China hun schepen laten bouwen.
De Döhle groep beschikt aktueel over een vloot van ongeveer 500 schepen en wereldwijd ongeveer 6.800 medewerkers.
Bij Bernhard Schulte zijn het ongeveer 650 schepen met 17.500 medewerkers.

Bron: http://www.nauticus24.de/peter-doehle-b ... edit-china

Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
skipflip44
Berichten: 650
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door skipflip44 »

Verhaal is van voor tot achter compleet onzin....

mariniers worden niet gebruikt omdat dit teveel problemen geeft die de alternatieve beveiligers niet hebben. Om die te mogen gebruiken moet de Nederandse vlag er af, wat mijn baas dus ook doet. Het geringere aantal overvallen is dus ook te danken aan deze beveiligers!!!


http://www.nu.nl/politiek/3748113/pvda- ... en-af.html
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
Jos Komen (R.I.P)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Duits schip in nood bij Borkum.
HIER staat het laatste nieuws.
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Leo Bokkum »

Had ie nou z'n zeiltje nog maar aan boord gehad...

Afbeelding

Maar wat een stelletje vaklui zat daar aan boord.
Schip van 54 meter, blackout, minstens 3 generatoren en dan geen prik meer op het bord kunnen krijgen, een bries op diep water, een anker wat redelijk houdt. Snel een helikopter bellen want hartstikke gevaarlijk...

Jep, ik was er niet bij en de beste machinisten staan aan de wal.
Maar "vaklui" die krom lopen van de diploma's doch niet gehinderd worden door enig improvisatievermogen kom ik beroepsmatig de laatste jaren wel meer tegen. Veel te vaak eigenlijk.

Was wel een mooi klusje voor mij geweest. Door een heli aan boord gehesen worden is weer eens wat anders dan urenlang op een halfgaar tenderbootje tegen het zeetje in bokken... :mrgreen:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is


Plaats reactie